فاجعه کوبانی و شنگال – بی اعتنایی یا توطئه؟ کورش زعیم، هموند شورای مرکزی جبهه ملی ایران


پدیده شیطانی داعش، هرچند برای سوریه و ایران تدارک دیده شده، ولی بزرگترین خطر برای همه کشورهای منطقه است. دولتهای منطقه که قدرت گرفتن داعش را پشتیبانی تسلیحاتی و مالی و اطلاعاتی کرده اند، باید بدانند که سرانجام خود گرفتار این موج وحشیگری خودساخته خواهند شد. پیشرفت سریع و گسترده آنها با تسلیحات ترکیه و پول عربستان و آموزش در اسراییل و پایگاهشان در ترکیه، و جنایت های توصیف ناپذیر در سوریه و عراق، اکنون به تسخیر سرزمین های کردنشین کشیده شده است.
هم میهنان کرد دور از وطن ما در شهر کوبانی، شهری که ارمنیان فراری از قتل عام ترکیه در سال ۱۹۱۵ ساختند، با وجود کمبود جنگ افزار مناسب و کافی، مردان و زنان کرد دلاورانه در برابر بربریت و حمله های بی وقفه این موجودات وحشی پایداری می کنند. این در حالیست که ترکیه و برخی کشورهای غربی، با بی اعتنایی و فریبکاری تماشاگر پیشرفت داعش و جنایات هولناک آنها علیه بشریت بودند. آنها مردم را سلاخی میکنند، زنان و کودکان را برای تجاوز و بردگی میدزدند، و میراث تاریخی و فرهنگی را ویران می سازند. دولت ترکیه کردهای ساکن ترکیه را که داوطلب کمک به کوبانی هستند سرکوب می کند و معترضان را به به گلوله می بندد و بجای حمله به داعش به کردان در جنگ با داعش حمله می کند. کشتاری که در بخش کردنشین، علوی نشین و ایزدی نشین سوریه و عراق توسط داعش صورت گرفته و می گیرد، تکرار نسل کشی های بیرحمانه ایست که دولت عثمانی در مدت وجودش از کردان، ارمنیان، آسوریان، علویان و ایزدیان کرد، و در دو سده اول کشورگشایی خلافت حجاز، آنها با ما کردند. ایزدیان در آن دوران هم بارها قتل عام و تجاوز شدند.
من باز تکرار می کنم که این وظیفه ماست که به یاری این ایرانیان دور از وطن بشتابیم. این وظیفه ماست که به دشمنان آنان درس بدهیم که حمله و تجاوز به ایرانی و ایرانی تبار تاوان سنگینی در پی خواهد داشت. اگر هواپیماهای کشورهای غربی تا کنون قادر به دیدن تانکها و تجهیزات سنگین زرهی داعش از بالا نبوده اند و پایگاه های تخلیه شده را بمباران می کردند، ما باید نشان بدهیم که دید ما هم از دشمنان بشریت و هم از آینده بسیار بهتر از آنهاست.
جنایت هولناک و نسل کشی این بربرهای وحشی سده بیست و یکم نسبت به مردم سوریه و عراق، و تماشاگری همه آن کشورهایی که ادعای دموکراسی و حقوق بشر می کنند، در سکوت و بی اعتنایی و گفتار و نمایش های فریبکارانه، نشانگر روندی حساب شده و بسیار خطرناک برای منطقه و بویژه ایران است. ما باید جلوی این سیل وحشیگری و ویرانی را پیش از اینکه به مرزهای ما نزدیک شود بگیریم. چگونه است که برای شکست سه ارتش بزرگ و قدرتمند آلمان و ژاپن و ایتیالیا سه سال وقت لازم داشتند، و برای شکست داعش هم دستکم سه سال وقت می خواهند، مگر اینکه طرح حساب شده ای در پشت این سیاست باشد؟
ما از جمهوری اسلامی می خواهیم که:
۱٫ جنگجویان دلیر کرد را برای دفاع از کوبانی با بهترین تسلیحات فردی موجود در ایران تجهیز کنند، و برای همه آنان جامگان و کلاههای ایمنی و سپرهای حفاظتی سربازی مناسب میدان جنگ که اکنون ندارند فراهم نماید.
۲٫ لوازم پزشگی و داروهای لازم را برای کمکهای اولیه و اضطراری به رزمندگان دفاع از کوبانی برساند، و زخمیان و آسیب دیدگان جدی جنگ با تروریست های داعش را برای درمان به ایران بیاورد.
۳٫ راه ورود خانواده های پناهنده کرد را به ایران باز کنند و برای آنان کلیه خدماتی را که سازمان ملل تجویز کرده فراهم آورند؛ و در صورت گرایش آنان به ماندن در ایران، شرایط اسکان آنان را فراهم آورند.
۴٫ فراریان ایزدی شنگال را، که مانند همه کردان هم میهنان دور از وطن ما هستند، بدون هیچگونه محدودیت در ایران بپذیرند و شرایط اسکان و زندگی آنان را در منطقه ای مناسب فراهم آورند تا در فرایند تحولی که در این منطقه آغاز شده جانشان در امان باشد. دولت عثمانی دهها بار آنان را قتل عام کرد. اکنون هم این ایزدیان خداپرست گرفتار عقب افتاده ترین و ددمنش ترین افراد بشر شده اند که به نام اسلام دین ما را در جهان بی آبرو و وحشی پرور جلوه میدهند. باورهای دینی و اخلاقی ما ایرانیان اجازه نمی دهد که شاهد قتل عام و تجاوز و بردگی آنان باشیم و دست روی دست بگذاریم. اینها برادران و خواهران و فرزندان ما هستند.
۵٫ سامانه اطلاعاتی ایران زنان و کودکان دزدیده شده و فروخته شده یا به عنف تصاحب شده ایزدی را در هر کجا که هستند تا حد ممکن شناسایی و آنان را حتا با بازخرید به خانواده هایشان بازگرداند. این کار انسانی، هم شمار زیادی خانواده های داغدیده را تسکین می دهد و هم به برخی همسایگان بی اخلاق و ضد بشری ما درس اخلاق ایرانی می دهد.
۶٫ مرز آستارا که در دولت پیشین بدون هیچگونه کنترل یا گذرنامه و روادید بطور یکطرفه باز شد و در نتیجه در میان مسافران عادی، هزاران نفر مشکوک به ایران فرستاده و در جمعیت پنهان شده اند، در حالیکه ایرانیان را به دشواری به جمهوری آذربایجان راه می دهند، بسته شود. من پیشتر هم هشدار داده بودم که صدها تروریست وابسته به داعش اکنون با مدارک جعلی از این مرز گذر کرده و در ایران پراکنده شده اند. کسانی در دولت گذشته که ورود یکسویه بی گذرنامه به ایران را تصویب کردند باید مورد بازجویی قرار گیرند.
کورش زعیم، هموند شورای مرکزی جبهه ملی ایران
تهران – ۱۷ مهر ۱۳۹۳

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است