اعتراف دهها تبهکار داعش/ سازش مقامات کُرد(بارزانی) با داعش بر سر شِنگال(شمال موصل، منطقه یزدانی ها)


در شبکه تلویزیونی کردی , «استرک تی‌وی» مستندی با عنوان «تبهکاران نانجیب: داعش» مستندی پخش شد. در این مستند تلویزیونی بیش از ۲۰ تبهکار داعش به تبهکاری‌های آن گروه اعتراف کردند و راهکارهای فریبکارانه و وحشیانه داعش را باردیگر فاش ساختند.

این تبهکاران داعش مدتی پیش از سوی نیروی امنیتی و نیروی ی.پ.گ در غرب کردستان بازداشت شده بودند که غروب روز گذشته در شبکه استرک‌تی‌وی مستند اعترافات آنها پخش شد. در این مستند که عنوان آن «تبهکاران نانجیب: داعش» می‌باشد, تمامی وحشی‌گری‌ها و فریبکاری‌های گروه تبهکار داعش فاش شد.

این مستند, نخست به خلاصه تاریخ شکل‌گیری داعش می‌پردازد. همچنین از رمان نویسنده نامدار «ماری شلی» به نام «فرانکشتاین» سخن رفته که در سال ۱۸۱۸ منتشر شد. در آن رمان, دکتر فرانکشتاین ارگان‌های اجساد انسان‌ها را در سردخانه‌ها و گورستان‌ها جمع‌آوری می‌کند… سپس به هم پیوند می‌دهد و به آنها روح می‌دمد که بسیار عجیب است. این مستند هم انسان‌های داعش را به آن مخلوقات رمان تشبیه می‌کند.

بزرگترین سلاح داعش, وحشی‌گیری و ارعاب است

در این مستند ادعا می‌شود که بزرگترین سلاح برای داعش وحشی‌گری و ایجاد رعب و وحشت است و به مثال‌های بارزی اشاره کرده و گفته می‌شود: تیرباران انسان‌ها در موصل بعنوان تمری برای آدم‌کشی, کشتن خودسرانه پیروان ادیان, ملت‌های غیرعرب, سالخوردگان و کودکان است.

در این مستند گفته می‌شود:«تبهکاران برای ارعاب مردم نیازی به پنهان‌سازی قتل‌عام‌هایشان ندارند. برعکس, برای اینکه مردم بیشتر خبر آن را بشنوند, تصاویر قتل‌عام‌ها را با دوربین کشیده و موسیقی روی آن نصب می‌کنند. آنها می‌خواهند نخست, رعب و وحشت را در دل مردم ایجاد کنند بعد به آنها حمله‌ور شوند. این راهکار پیشتر هم از سوی چنگیز خان و ارتش هیتلر در آلمان نازی بکار گرفته شده بود».

داعش برای اشغال شنگال با چه‌کسی سازش کرد؟

در این مستند همچنین به اعترافات ۲۰ تبهکار داعش که در غرب کردستان از سوی نیروهای ی.پ.گ دست‌گیر شده‌اند, می‌پردازد.

تبهکاری به نام «شیرکو خیرالدین سلیمان» عضو داعش, پس از اشغال موصل از معامله‌ای پلید در مورد شنگال بحث می‌کند. مسئله جالب توجه این است که این تصاویر و اعترافات تبهکاران, قبل از اشغال شنگال, ضبط شده است.

شیرکو خیرالدین سلیمان ادعا می‌کند که داعش با مدیریت حکومت جنوب کردستان در مورد شنگال به سازش رسیده و در اعترافات خود می‌گوید:

«اول, با هم اختلافاتی داشتند, اما پس از مدتی به سازش رسیدند. مدیریت حکومت اقلیم کردستان عراق و داعش به توافق دوجانبه رسیدند. همانطور که می‌دانید, کردستان عراق می‌گوید «شنگال از آن ما است» . اما به توافق رسیده و گفتند ما شنگال را به شما می‌دهیم. نه ما با آنها مشترکا کارکنیم , نه آنها با ما».

شیرکو خیرالدین سلیمان ادعا می‌کند که از سوی «سازمان استخبارات و جاسوسی جنوب کردستان» آموزش داده شده است و برای انجام عملیات‌های مشترک با داعش, وی را به غرب کردستان فرستاده‌اند.

داعش در جزیر, آدانا و اورفای ترکیه کمپ دارد

تبهکاران داعش در مورد پشتیبانی‌های ترکیه از داعش هم اعترافاتی کردند.

بنا به اعترافات این تبهکاران, ترکیه برای داعش نه تنها خطی برای ورود به سوریه است, بلکه در عین حال عرصه‌ای است در آن به انحاء مختلف به داعش کمک لجستیکی می‌شود. همه آن تبهکاران اعتراف‌کننده می‌گویند با سازمان استخبارات ترکیه روابطی بسیار گسترده دارند و هرگاه بخواهند می‌توانند از ترکیه سلاح دریافت کنند.

یکی از اعتراف کنندگان به نام «یوسف وازو» می‌گوید در شهرهای جزیر, آدانا و اورفا داعش کمپ‌هایی برای عضوگیری و ایجاد روابط با ترکیه دارد. یک تبهکار دیگر به نام «عبدالکریم ابراهیم» هم می‌گوید سه بار به ترکیه رفته و در بار اول ۵ قبضه سلاح روسی, بار دوم ۶ قبضه, بارسوم ۳ قبضه سلاح به سوریه برده است.

فعالیت مسئولین داعش با استخبارات آدانا

یکی از تبهکاران به نام «یوسف وازو» می‌گوید داعش مستقیما با نهادهای دولتی ترکیه ارتباط دارد و می‌افزاید:« از طریق شخصی به نام محمد معروف سلاح و مهمات نظامی از ترکیه به سوریه می‌آوردند. من در شهر جزیر یک بار مقابل ترمینال منتظر ماندم, سپس من را به یک هتل بردند. این روابط از سوی «شبل حمدی احمد» مسئول گروه داعش در رقا تنظم می‌شد. این فرد با استخبارات آدانا کار می‌کرد و سلاح پیدا می‌کرد. همچنین اعضای جدید داعش را از ترکیه به سوریه منتقل می‌کرد. محمد حاجی گفته بود که بیش از ۳۰ عضو القاعده ـ داعش را از منطقه دیرک به سوریه برده است».

فیلم‌برداری از لحظات جهاد نکاح و تجاوز

در این مستند جالب‌توجه‌ترین بخش این است که وقتی اعضای تبهکار خود را معرفی می‌کنند, گذشته از نام و نام خانوادگی, شماره عضویت سازمانی و شماره نکاح را می‌گویند.

بعنوان مثال یکی از تبهکاران «جنید جمیل سلیمان» در اعترافات خود می‌گوید شماره سازمانی او ۳۳۳ و شماره نکاح وی ۵۸۳ است.

شماره سازمانی تبهکاری دیگر به نام «عباس ابو امیر» با نام سازمانی «محمد صباح حبش» ۵۰۰ و شماره نکاح او ۴۰۰ بوده است.

یکی دیگر از اعتراف‌کنندگان به نام عبدالکریم ابراهیم بازو می‌گوید شماره نکاحش ۵ و شماره عضویت سازمانی او هم ۱۹ است.

این اعتراف‌کنندگان عضو داعش در این مستند تلویزیونی اقرار می‌کنند که آنچه داعش آن را «نکاح» می‌نامد, درواقع «تجاوز جنسی» است.

بنا به اقرار آنها, برای اینکه هر مردی بعنوان عضو سازمان پذیرفته شود, نخست مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد. آنهایی که نخست عضویت در داعش را رد می‌کنند, فایل ویدیویی آنها با استفاده از دوربین در حین تجاوز ضبط شده و بعنوان ابزار تهدید علیه آنها بکار برده می‌شود.

بعنوان مثال, سالم اونوف صفین در سال ۱۹۹۴ متولد شده است. او از سوی «سلیمان کهنه, ابو قطیب و جنید جمیل» که پیشتر آنها را می‌شناخته, ربوده شد. خود او می‌گوید بارها از سوی اعضای داعش مورد تجاوز قرار گرفته است و می‌افزاید:

«من اول بیهوش شدم. وقتی به هوش آمدم به من گفتند تو هم‌اکنون در شهرستان جزعه و در مقر داعش هستی. گفتند باید به داعش بپیوندم. به آنها گفتم نمی‌توانم. اما هر کار پلیدی که به عقل یک انسان نمی‌رسد بر سر من آوردند. بلایی به سرم آوردند که حتی آمریکایی‌ها در زندان ابوغریب نکرده بودند و اسرائیل هم بر سر فلسطینیان نیاورده است. واقعا خجالت می‌کشم از آن مسایل بگویم. ملانواج , حاجی محمود, سلیمان کهنه, جنید عبد و ۳ الی ۴ نفر دیگر که اسامی آنها یادم نیست در مقر بودند. آنها صورت خود را پوشانده بودند. آنها ده بار نکاح و تجاوز کردند».

عبدالکریم ابراهیم بازو, عضو سازمان تبهکار داعش هم می‌گوید نکاح برای عضویت در آن سازمان شرط اساسی است. بازو افزود که مراسم نکاح هم شبیه مناسک آیینی است و افزود «آنهایی که آن بلا را سر من آوردند, می‌گفتند تو برای اینکه بجنگی از روحیه و قدرت برخوردار شدی».

ضبط لحظات تجاوز جنسی با استفاده از دوربین برای تهدیدطرف

جنید جمیل سیلیمان که بازو از او می‌گوید , اقرار می‌کند که با استفاده از فایل ویدیویی نکاح او, تهدیدش کرده‌اند و گفته‌اند مجبور است به داعش بپیوندد. او می‌افزاید:

سلیمان کهنه من را به جایی برد. در آنجا, حاجی نواف ملامحمود من را نکاح کرد. چشم‌های من را بسته و به اتاقی بردند. در آنجا نکاح من را بستند. سپس سلیمان من را به خانه‌ای دیگر برد. پس از ۱۵ روز آمد و به من گفت باید برای همیشه به سازمان داعش بپیوندم. من آن را رد کردم, اما فایل ویدیویی نکاح من در دست آنها بود و گفتند اگر به آنها ملحق نشوم, آن تصاویر را به خانواده‌ام نشان خواهند داد».

یکی دیگر از اعتراف‌کنندگان به نام «احمد حسین» مشهور به «ابوقطیب» با این اعترافات خود وحشی‌گری داعش را فاش می‌کند:

«من عضو عشیره شربانیان در مالکیه(دیرک) هستم. چندی پیش سلیمان کهنه به من پیشنهاد داد که به داعش بپیوندم. اما من به او گفتم تازه ازدواج کرده‌ام و نمی‌‌خواهم چنین کاری کنم. در مسیر شهرستان کورنیش توسط دو نفر ربوده شدم. دست‌های من را بسته و دستمالی روی دهنم گذاشتند که بی‌هوش شدم. وقتی به هوش آمدم, دیدم در اتاقی هستم که بوی گند آن بسیار کشنده بود. هر کاری کردم من را از آن اتاق بیرون نبردند. وقتی به هوش آمدم دیدم که ۵ تن که صورت‌هایشان را پوشیده بودند آنجا نشسته‌اند. باردیگر به من گفتند که به داعش بپیوندم. بازهم رد کردم. اما اینکار من را شکنجه کردند. رفتاری پلید با من داشتند. سیگار بر روی بدن من خاموش می‌کردند. حتی در گوانتانامو اینگونه عراقی‌ها را شکنجه نمی‌کردند. انگار یک کافر را گیر آورده بودند. چشم‌هایم را بسته و لغتم کردند. ۱۵ بار به من تجاوز کردند. سپس سرم را شسته و اودکلن به من زدند. من را از اتاق بیرون برده و گفتند هیچ کس بدون نکاح به عضوی داعش درآید. سپس آیاتی عجیب و غریبی خواندند. در آن هنگامه انسان‌هایی سربریده به تخیل انسان می‌رسید. آنها با عربی کتابی حرف می‌زدند».

کردها را کشته و در رودخانه دجله بیاندازید

این اعترافات تبهکاران اثبات می‌کند که تبهکاران داعش دشمنی کردها را بر اعضای خود تحمیل می‌کنند.

یکی از اعتراف‌کنندگان گفت در جریان آموزش این مسئله را تبلیغ می‌کنند که «کردها کافر هستند» . او افزود:«به ما می‌گفتند کردها را بکشید و در رودخانه دجله بیاندازید. آنها مسلمان نیستند, کافر هستند, کشتن آنها حلال است».

اعضای این تبهکاران که با چنین ذهنیتی فعالیت می‌کردند, تلاش می‌کردند به حملات انفجاری علیه کردها دست زنند. یکی از انتحارکنندگان داعش در شهر دیرک قبل از انفجار از سوی نیروی ی.پ.گ دستگیر شد.

سلیمان محمد کهنه که تبهکاران می‌گویند فردی تجاوزگر است, در این مستند اعتراف می‌کند و جزئیات انفجار شهر دیرک غرب کردستان را فاش می‌کند.

سلیمان کهنه انفجاری در شهر دیرک صورت داده بود که پسر عموی خود او هم در جریان آن کشته می‌شود. اعضای داعش با دوربین لحظه انفجار را فیلم‌برداری کرده‌اند.

در پایان  مستند «تبهکاران نانجیب: داعش» گفته می‌شود که «ارتش قاتلان داعش, علی‌رغم پشتیبانی‌های قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای, در رویارویی با کردها به پیروزی‌ای استراتژیک نرسیده‌اند. وحشی‌گری‌ها و رعب و وحشت‌های داعش در کردستان بر دیوار مقاومت کردها کوبیده و شکست خورد. در این مستند, تصاویری از شکست‌های پی‌درپی داعش در غرب و جنوب کردستان هم پخش شد.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است