صدها تن در تحصن امروز نسرین ستوده در برابر کانون وکلا در تهران


مأموران مستقر در برابر کانون وکلا با هجوم به شرکت کنندگان در این مراسم با تهدید و توسل به زور آنان را پراکنده کردند…تحصن نسرین ستوده در اعتراض به نقض حقوق بشر از سوی رژیم جمهوری اسلامی، هر روز از ساعت ۹ صبح در برابر کانون وکلای دادگستری در میدان آرژانتین تهران برپا می شود.

 

امروز (۲۴ آذر) در پنجاه و ششمین روز تحصن نسرین ستوده در برابر ساختمان کانون وکلای دادگستری در میدان آرژانتین تهران گروه  های تازه ای از شهروندان ایرانی، از جمله دوستداران زندانی عقیدتی، محمدعلی طاهری،   به جمع بست نشینان معترض به نقض حقوق بشر در ایران پیوستند.

نسرین ستوده از همایش امروز چنین گزارش می دهد :  ”  امروز شاگردان و دوستداران استاد روان درمانی – محمد علی طاهری – پس از اجتماع در مقابل زندان اوین ما را غافلگیر کرده و در مقابل کانون وکلا به ما پیوستند. آنها نگران شرایط خطرناک ناشی از اعتصاب غذای آقای طاهری و اتهامات جدیدی که به ایشان ساخته شده, هستند. اتهاماتی که می تواند برای ایشان که در حوزه “عرفان حلقه” فعالیت می کند حکم اعدام به همراه داشته باشد.
ماموران مستقر در مقابل کانون با هجوم به شرکت کنندگان در این مراسم با تهدید و توسل به زور آنان را متفرق کردند. در این اجتماع برخی از اعضای “لگام” – کارزار لغو گام به گام اعدام – و کنشگران مدنی و سیاسی ما را همراهی می کردند. ”

خبرگزاری هرانا از حضور صدها تن در تحصن امروز خبر می دهد. این خبر گزاری به نقل از یکی از شرکت کنندگان در همایش دوستداران محمدعلی طاهری می نویسد: ” این تجمع در حالی شکل گرفت که مأموران امنیتی بسیاری با لباس شخصی و لباس فرم در آنجا پراکنده بودند. و مدام از شرکت کنندگان فیلم و عکس می‌گرفتند. این تجمع از ساعت ۱۰ صبح شروع شد و تا  ۴۵دقیقه بعد ادامه یافت سپس جمعیت شرکت کننده در تجمع به سمت میدان آرژآنتین و در مقابل کانون وکلا رفته و به تحصن خانم ستوده در مقابل کانون وکلای دادگستری پیوستند. این قسمت در سکوت و بدون شعار برگزار شد ولی شرکت کننده‌ها همچنان عکس و دست نوشته‌ها را در دست داشتند. این تجمع با دخالت پلیس پایان یافت.”

محمدعلی طاهری که جمعیتی به نام “عرفان حلقه” را بنیان گذارده، از سال ۱۳۹۰ زندانی است و از سوی دادگاه انقلاب به اتهام های عقیدتی به ۵ سال زندان محکوم شده است. محمد علی طاهری هم اکنون در اعتصاب غذا به سر می برد و خبر هایی از شرایط ناگوار جسمی او منتشر شده است.

در تحصن امروز نسرین ستوده کسانی از گروه “لگام” و نیز دیگر کنشگران مدنی و سیاسی حضور داشتند.

تحصن نسرین ستوده  در اعتراض به نقض حقوق بشر از سوی رژیم جمهوری اسلامی، هر روز از ساعت ۹ صبح  در برابر کانون وکلای دادگستری در میدان آرژانتین تهران برپا می شود.

 

 

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است