شکایت نسرین ستوده از رئیس زندان اوین؛ ادامه بازداشت قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی


همزمان با انتشار خبر شکایت نسرین ستوده از رئیس زندان اوین، وکیل قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی اعلام کرد که بازداشت این دو وکیل با وجود تعیین وثیقه برای آنان همچنان ادامه دارد.

پیام درفشان، وکیل نسرین ستوده، روز یکشنبه ۲۰ آبان، خبر داد که موکلش از رئیس زندان اوین و معاون قضایی این زندان به خاطر صدور دستور ممنوع‌الملاقات شدنش شکایت کرده است.

وی گفت که این شکایت در دادسرای کارکنان دولت پذیرفته و برای رسیدگی به شعبه اول بازپرسی این دادسرا ارجاع شده است.

به گفته آقای درفشان، او و دیگر وکیل نسرین ستوده در شعبه بازپرسی حاضر شده و توضیحات خود را درباره غیرقانونی بودن اقدامات رئیس و معاون قضایی زندان اوین به بازپرس پرونده ارائه کرده‌اند.

پیش از این محمد مقیمی، وکیل نسرین ستوده، خبر داده بود که موکلش به دلیل «بدحجابی» ممنوع‌الملاقات شده و دادستانی از او خواسته که «تعهد کتبی» بدهد.

پیش از آن نیز عیسی سحرخیز، فعال سیاسی، خبر داده بود که روز یکشنبه ۲۶ شهریور، از ملاقات فرزندان نسرین ستوده با او ممانعت و دختر او برای رعایت حجاب «تهدید» شده است.

نسرین ستوده از روز ۲۳ خرداد ماه زندانی است و رضا خندان، همسرش، نیز صبح روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور پس از مراجعه مأموران به منزلش بازداشت شد.

روز یک‌شنبه همچنین ابوذر نصراللهی، وکیل مدافع آرش کیخسروی، خبر داد که با وجود تبدیل قرار بازداشت موقت موکلش به وثیقه، او همچنان در بازداشت است.

وی اضافه کرد: «البته اعلام نشده که وثیقه را از ما نمی‌پذیرند بلکه گفته شده که در موقعیت بعدی برای پذیرش وثیقه با شما تماس می‌گیریم ولی تا این لحظه وثیقه را از ما قبول نکرده‌اند».

به گفته آقای نصراللهی، خانواده قاسم شعله سعدی، دیگر وکیل زندانی، نیز به دادگاه مراجعه کرده‌اند اما وثیقه آنها نیز پذیرفته نشده است.

قاسم شعله سعدی به همراه آرش کیخسروی و مسعود جوادیه، دو وکیل دادگستری دیگر، روز شنبه ۲۷ مرداد در مقابل مجلس بازداشت شدند.

قاسم شعله‌سعدی با انتشار ویدئویی اعلام کرده بود که با «تأسی به محمد مصدق»، در اعتراض به نظارت استصوابی در مقابل مجلس حاضر می‌شود.

در ماه‌های گذشته دیدبان حقوق بشر و برنامه‌ نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر از تداوم فشارها علیه وکلای مدافع حقوق بشر عمیقا ابراز نگرانی کرده‌اند.

رادیو فردا

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است