شعبه ۱۵ بی دادگاه انقلاب اسلامی (قاضی صلواتی) کورش زعیم را بجرم میهن دوستی و حقانیت به یکسال زندان محکوم کرد.


zaim
شعبه ۱۵ بی دادگاه انقلاب اسلامی (قاضی صلواتی) کورش زعیم را بجرم میهن دوستی و حقانیت به یکسال زندان محکوم کرد.

خبرگزاری هرانا – کورش زعیم عضو شورای مرکزی جبهه ملی از سوی قاضی صلواتی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی امروز شنبه یازدهم مرداد ماه حکم بدوی یک سال حبس تعزیری آقای زعیم را به وی و وکیل ابلاغ کرد.
جلسه محاکمه این نویسنده و پژوهشگر ۱۳ تیرماه به اتهام تبلیغ علیه نظام در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شده بود.
عضو شورای مرکزی و هیئت اجرائیه جبهه ملی در گفتگوی کوتاهی با گزارشگر هرانا ضمن تأیید این خبر گفت: “گناه و اتهام من تبلیغ علیه نظام عنوان شده است و اغلب مصداق هایی هم که برای اتهامات ذکر شده است طرح هایی بوده که ارائه کرده بودم مثل طرح “بزرگداشت سرباز ایرانی” و طرح “پشتیبانی از کارگران ایرانی” و همین طرح ها به عنوان گناهان کبیره من تشخیص داده شده.”
کوروش زعیم نویسنده، مترجم و از شوراى مرکزى و هیئت اجرایى جبهه ملى، پیش از این نیز سابقه بازداشت و احضارهای مکرر به مراجع قضایى را داشته است.
پیش از این شعبهٔ ۱۴ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به ریاست قاضی ماشاءالله احمدزاده، کورش زعیم را به دلیل «اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تجمیع پرونده‌های دستگیری و زندان در سال‌های ۱۳۶۱، ۱۳۸۵، ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ در فروردین ماه ۱۳۹۱، به سه سال حبس تعلیقی و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و رسانه‌ای محکوم کرد که «نظر به کهولت سن متهم» این حبس به مدت پنج سال تعلیق شده‌است
از این نویسنده و پژوهشگر آثار متعددی در زمینه‌های علمی مثل “خود آموز ساختمان”، “کتابدستی ریاضییات”، “راهبرد زنده مانی”، “زیست انرژی”و تاریخی از جمله “بزرگان کاشان”، “امپراتوری شوروی به کجا می رود؟” و “تاریخچه جبهه ملی از پیدایش تا کودتای ۲۸ مرداد”+, انتشار یافته‌است. چندین اثر ادبی نیز از جمله “آزادی و مسئولیت روشنفکران “نوشته کارل پوپر توسط او ترجمه شده‌است. کورش زعیمی با تاسیس کانون اندیشه و سخن و با پژوهش در زمینه‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی به عنوان یک پژوهشگر نیز فعالیت کرده‌است.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است