شجاعت یک بانوی ایرانی : متن دفاعیات آتنا فرقدانی خطاب به علی خامنه ای


آتنا فرقدانی فعال مدنی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی فراخوانده شد. وی باید در روز شنبه ۲۰ دی‌ماه در این شعبه حاضر شود تا به اتهامات خود مبنی بر «تبلیغ علیه نظام»،«اقدام علیه امنیت ملی»و« توهین به نمایندگان مجلس از طریق مهارت نقاشی» پاسخ گوید.

به گزارش سحام، خانم فرقدانی پیش‌تر توسط ابوالقاسم صلواتی به دلیل انتشارفیلم ویدیویی از خود و افشای دوربین‌های بند الف سپاه پاسداران، به صورت تلفنی احضار و پس از استنکاف وی برای حضور در دادگاه، تهدید به دستگیری شبانه توسط سپاه پاسداران شده بود.

خانم فرقدانی طی نوشته ای که در فیس بوک خود تنظیم کرده، مواردی را درباره این احضار اعلام و متن دفاعیات خود را خطاب به آقای «علی خامنه ای» رهبر ایران تنظیم کرده است. وی در این متن نوشته است:

«بنا براحضاریه ای که دیروز چهارشنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۳ دریافت کردم، شنبه ۲۰ دی ماه درشعبه ۱۵ دادگاه انقلاب حاضر میشوم. اینجانب آتنا فرقدانی متولد ۱۳۶۵ به شماره شناسنامه ۳۴۸۲۸ صادره از تهران در روزشنبه ۲۰ دی ماه ۱۳۹۳، درشعبه ۱۵ دادگاه انقلاب واقع درخیابان معلم، ساعت ۸ و نیم صبح برای برگزاری جلسه ی دادگاه به ریاست قاضی صلواتی حضور خواهم یافت… می‌دانم که شنبه در دادگاهی که بیدادگاهی‌اش را فریاد می‌زند، حاضر می‌شوم و در پیشگاه قاضی که سالیانی‌است کفه‌های ترازویش هیچ‌گاه دریک خط به تساوی نرسیده است، باید دفاع از بی دفاعی‌های مردم عزیزم را پس بدهم… و از آنجایی‌که سالیان درازی‌است درهیچ جای کشورم، ندیدم کسی درمقام و منصب خود بنشیند و هریک به گونه ای جایگاه‌های‌مان عوض شده است، این‌بار مفتخرانه درجایگاه متهم می نشینم و متن دفاعیه ام را برای شخصی که ۲۵ سال و اندی‌است هم‌چنان جایگاه خود را حفظ کرده است که هیچ! بلکه تمام جایگاه‌های سه قوه را در ترازوی«خویش» وزن می‌کند، قرائت می‌کنم… آری جناب آقای«سید علی خامنه ای»… متن دفاعیه ام را تقدیم شما می‌کنم که دراین چندین سال، هم قاضی هستید و هم قانون گزار.. و هم رئیس جمهور می‌باشید و هم رئیس مجلس غیرمردمی ایران…!!»

جناب آقای سیدعلی خامنه ای و سپاه پاسدارایشان

آن‌چه شما آن را تبلیغ علیه نظام خواندید، من آن را دلجویی از زنان و مردانی می‌خوانم که فرزندان‌شان درسال ۱۳۸۸ به خاک و خون کشیده شد به خاطر نلرزیدن ریشه‌هایی که سال‌هاست خاک آن دیگر حاصل‌خیز نمی‌باشد!

آن‌چه شما آن را اقدام علیه امنیت ملی دانستید و تجمع و تبانی با فرقه ی ضاله طریقتش بود، من آن را حمایت از زنان و مردانی می دانم که کوچک‌ترین حق‌شان که تحصیل در دانشگاه می باشد، به جرم بهایی بودن‌شان، ازآنان گرفته شده است که هیچ! انسان نماهای عصرمان به خود اجازه می‌دهند که مقام والای انسانی آن‌ها را زیر سوال ببرند و نجس بخوانندشان و مزارها و خانه های‌شان را درهم بکوبند!

آن‌چه شما آن را توهین به نمایندگان مجلس ازطریق مهارت نقاشی خواندید، من آن را هنری می‌دانم که خانه ی ملت‌مان را به آن‌چه که ملت ما سزاوارش نیست، به خوبی روا داشته است!

و آن‌چه شما آن را توهین به سپاه پاسداران و سه قوه درحین بازجویی خواندید، من آن را جوابی محکم می‌دانم درپاسخ به غروری که سپاهیان شما را تسخیر کرده است از آن‌چه امنیت و قدرت نامیدند برای به دام انداختن فتنه گرانی چون من! که اگر به راستی چنین قدرت و امنیتی در«سپاهیان پاسدار شما» وجود دارد، چرا ازاین قدرت و امنیت برای به دام انداختن خاطیان و قاتلان اصلی«نداها و سهراب‌ها و ستارها» تا به امروز استفاده نکرده اند!

دوستان محترم

دفاعیات من نه شجاعت است و نه حماقت، تنها بغض صداقتی‌است که در«آخرین نگاه ندا» به خون نشست، تنها بغض صداقتی‌است که در زیر چرخ‌های خودرویی دولتی درعاشورای ۸۸، با ترسی وهم گونه به گونه ای دیگر به خون گریست!

آری بغض صداقتی‌است که ۳۶ سال است آن را در گلو نشخوار می‌کنیم و با گفتن جمله ی «به خاطر چه مردمانی سکوت نکنم و بهایی بس گران بپردازم» وجدان‌مان را آرام می‌کنیم! آیا به راستی توقع داشتن تنها از وجدان خود، وامید نبستن به هیچ کس جز خویشتن، نمی‌تواند فریادی باشد تا همگی‌مان، شاهین ترازو را به جانب کفه ی فردایی بهترخم کنیم؟!

بیایید به راستی بر درخت خویشتن تکیه زنیم که فردای روزگار، پاسخ‌گوی اعمال‌مان هیچ کسی نخواهد بود جز وجدان بیدار خویش که در برابر همه ی بی وجدانی‌های روزگارمان، سکوت اختیار کرد که این خود، جرمی‌است بس بزرگ و نابخشودنی که آتش‌اش روزی درخانه ی خودمان تا آسمان‌ها زبانه خواهد کشید!

متهم: آتنا فرقدانی

http://sahamnews.org/1393/10/27318

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است