ساعتی پیش ۸ زمین لرزه جواد آباد در جنوب تهران را لرزاند.


tehran-jonub

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران (بحران نیوز)؛ ساعتی پیش ۸ زمین لرزه جواد آباد تهران را لرزاند.

فاصله زمانی زلزله اول تا پنجم ۱۶ دقیقه بوده است.

مرتضی اکبرپور در گفتگو با خبرنگار بحران نیوز با بیان اینکه زلزله خیر جواد آباد تهران تاکنون خسارتی به همراه نداشته است، گفت: مدیرکل بحران استان تهران به مسئولین محلی، بخشداری و دهداری ها آماده باش دادند.

وی افزود: به استانداری تهران سپرده ایم هماهنگی ها را بیشتر کرده و اگر نیاز به اعلام از طریق رسانه باشد به صدا و سیما اعلام کند تا مردم غافلگیر نشوند.

معاون آمادگی و مقابله مدیریت بحران کشور ادامه داد: چون زلزله خسارتی نداشت به منطقه وقوع نرفتیم. به مرم منطقه هشیاری داده ایم و همه آماده باش هستند.

اکبرپور افزود: طبق تجربه زلزله هایی با پس لرزه های ضعیف تر گویای رفع خطر بوده و مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.

ساعت ۲۳:۱۱ دقیقه(روز پنجشنبه):  ۳.۱ ریشترعرض جغرافیایی۳۵.۱۴۶  طول جغرافیایی۵۱.۹۱۳   عمق زمین۱۶کیلومتری

ساعت ۲۳:۱۲ دقیقه(روز پنجشنبه):  ۴.۱ ریشتر عرض جغرافیایی۳۵.۱۶۵  طول جغرافیایی۵۱.۸۵۹   عمق زمین۱۳کیلومتری

ساعت ۲۳:۱۸ دقیقه(روز پنجشنبه):  ۱.۵ ریشترعرض جغرافیایی۳۵.۱۴۱  طول جغرافیایی۵۱.۹۳۹   عمق زمین۱۶کیلومتری

ساعت ۲۳:۱۹ دقیقه(روز پنجشنبه):  ۱.۷ ریشترعرض جغرافیایی۳۵.۱۳۷  طول جغرافیایی۵۱.۸۸۸   عمق زمین۹ کیلومتری

ساعت ۲۳:۲۷ دقیقه(روز پنجشنبه):  ۳.۴ ریشترعرض جغرافیایی۳۵.۱۴۵  طول جغرافیایی۵۱.۹۳۴   عمق زمین۱۴کیلومتری

ساعت ۱۰دقیقه بامداد(روز جمعه):   ۲.۲ ریشتر– عرض جغرافیایی۳۵.۱۴۶  طول جغرافیایی۵۱.۹۳۷ عمق زمین۱۴کیلومتری

ساعت ۰۱:۴۸دقیقه (روز جمعه):      ۲.۲ ریشتر– عرض جغرافیایی۳۵.۱۴۵  طول جغرافیایی۵۱.۹۳۱ عمق زمین۱۸کیلومتری

ساعت ۰۱:۵۶دقیقه (روز جمعه):      ۱.۳ ریشتر– عرض جغرافیایی۳۵.۱۰۸  طول جغرافیایی۵۱.۹۴۴ عمق زمین۱۰ کیلومتری

هادی رحمتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در گفتگو با بحران نیوز اعلام کرد: این زلزله در منطقه جواد آباد ورامین رخ داده و فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری های مناطق اطراف همه در حالت آماده باش هستند و در خود منطقه جوادآباد هم تدابیر لازم برای وقوع زلزله احتمالی دیده شده است.

وی افزود: تمامی این اقدامات به نحوی است تا مردم وحشت زده نشوند چرا که میزان قدرت ریشتر زلزله زیاد نبوده اما برای پیشگیری همه نیروها آماده باش هستند.

بر اساس آخرین اخبار این زلزله هیچگونه خسارتی تاکنون نداشته است. همچنین روستاهایی مانند محمد آبادعرب قلعه خواجه، خاوه، حصار حسن بیک سلمان آباد زواره ور از روستاهای دارای جمعیت نسبی منطقه اثر زلزله هستند.

اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم در گفتگو با بحران نیوز گفت: اتفاق و حادثه خاصی نبوده و نیاز به تشکیل جلسه مدیریت بحران نیست. اما نیروها آماده باش هستند.

به گزارش بحران نیوز، مردم در صورت وقوع زلزله نکات ذیل را رعایت کنند:

۱هنگام وقوع زلزله آرامش تان را حفظ کنید. ترس و وحشت سرعت عکس العمل تان را کمتر می کند.

۲در صورتی که در یک ساختمان یک طبقه و نزدیک در خروجی هستید، تا آنجا که ممکن است به سرعت ساختمان را ترک کنید اما اگر هنگام وقوع زلزله در ساختمان بلند و چند طبقه هستید سعی نکنید که با استفاده از پله ها یاآسانسور بیرون بروید.

۳در محل های امن پناه بگیرید. از پنجره ها و کمدهای بلند که بدون مهار هستند و همچنین اشیایی که ممکن است روی شما سقوط کنند و پرت شوند، دور شوید.

۴اگر محل ایمن وجود ندارد و به کنار دیوار رفته و در حالی که نشسته اید سر خود را روی زانوهایتان خم نموده و با کف دست ها پشت سر خود را گرفته و یا بازوها از سرتان محافظت کنید.

۵اگر هنگام زلزله در خانه هستید، زیرمیزناهارخوری یا میز تحریر و یا تخت خواب پناه بگیرید و چنانچه در اثرزلزله حرکت کردند پایه های آنها را با دستان تان محکم بگیرید.

۶اگر هنگام وقوع زلزله در محل کار هستید آرامش خود را حفظ کرده و از پنجره ها و کمدهایی که در محل خود محکم نشده اند، دور شوید. از منابع تامین الکتریسیته (پست های الکتریکی یا کابل های فشار قوی) که احتمال حرکت، تخریب یا سقوط دارند، دورشوید. از محل هایی که امکان حریق وجود دارد، دورشوید. به سمت خروجی های اضطراری هجوم نبرید و از پله ها و آسانسور استفاده نکنید. سریعاً درمکان های ایمن ساختمان از جمله چارچوب در و یا زیر میز، پناه بگیرید.

۷اگر زمان وقوع زلزله در مدارس یا مراکز آموزشی هستید، یادتان باشد ممکن است افراد هنگام هجوم بردن به سمت درها برای خارج شدن از ساختمان به همدیگر آسیب برسانند، بنابراین بهتر است به محل های امن بروید و تا پایان تکان های ناشی از زلزله در آن پناه بگیرید.

۸از پنجره ها و درها دور شوید زیز میز پناه بگیرید وبرای جلوگیری از حرکت آن پایه های میز را محکم با دست بگیرید.

۹اگر هنگام وقوع زلزله در راه پله هستید به سمت بالا یا پایین نروید، بنشینید و سروگردن خود را با دست هایتان بپوشانید.

۱۰اگر در حیاط مدرسه هستید از ساختمان، دیوار، سازه های بلند فولادی یا چوبی و از سبدهای بسکتبال دور شوید.

انتهای پیام

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است