روضه خوانی خامنه ای – رضا آذرخش


چون حضرت آقا اطمینان ندارد بتواند علیرغم تلاشهایی که نموده تا جیره خواران خود را به مجالس خبرگان وشورای اسلامی به مردم ایران تحمیل کنذ، مدتی است با سازهای مختلف ار اصلاح طلبان که ممکن است در نقشه های تدوین شده او خللی ایجاد شود، در سخنان و نطق های پیایی خود که تاکنون بی سابقه بوده اند موعظه هایی میکند تا شاید بتواند به توده های صادق مذهبی، بقبولاند گروه هایی که جژو جیره خواران او نیستد و در اندیشه رقابت با مجذوبین او میباشند را وابسته به کشورهای بیگانه اعلام میدارد، گویا مقام معظم فراموش کرده، و یا تعمدا می خواهد واقعیات را نادیده بگیرد همین کشورهایی که او آنها را دشمنان خود میداند کسانی بودند که با کمک های عملی و مالی خمینی را به خلیفه گری شیعیان گمارده اند.

خامنه ای چنین وانمود میکند که از دلایل کنار گذاری آیت الله منتظری از جاشینی خمینی آگاهی کامل ندارد. اما مردم ایران به خوبی میدانند که خمینی علاقه ای نداشت اسرار خروج او از عراق و کسب خلیفه گری او افشا گردد «جیمی کارتر و یاران سه گانه او انگلیس، آلمان و فرانسه برای مجازات محمدرضا شاه که بهای نفت را در سال ۱۳۵۲ افزایش داده بود و گفته بود که در سال ۱۳۵۷ تخت هیچ شرایطی حاضر نیست ۱۵ سال دیگر قرارداد نفت با کنسرسیوم را تمدید نماید. از اینرو در سال ۱۳۵۷، با استفاده از عدم محبوبیت شاه در بین توده های ملت ایران به سبب کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که با کمک های سیا ترتیب داده شده بود و اکثر روحانیون شاخص آن زمان کاشانی، بهبهانی و عده ای ازروحانیون ساکن نجف و کربلا و قم، حتی آیت الله بروچردی که مرجع تقلید شعیِان نیز در آن زمان بود علیه نهضت ملی ایران کودتا میکنند.

در سال ۵۷ نیز با استفاده از عدم رضایت اکثریت ملت ایران از سیاست های داخلی شاه، با کمک صدام حسین، خمینی ازعراق خارج و از کشورهای اطراف خلیج فارس نیز مصرا درخواست میگردد از ورود خمینی به کشورهای خود ممانعت به عمل آورند. از اینرو نوفل لوشاتو محل مناسبی میشود برای تبلیغات و «خدعه های» خمینی که با کمک اطرافیان فریب خورده خود «بنی صدر، یزدی و قطب زاده»، که هر سه نفر پاداش خود را از او دریافت داشتند، به رهبری ملت ایران برگزیده شود.

با توجه به عملکرد خمینی، نباید عملکرد جانشین او را غیر عادی بدانیم و انتظاری جز از آنچه که او انجام میدهد داشته باشیم. تاریخ واقعیاتی را بیان میدارد که قابل تردید نمیباشند. عملکرد روحانیون جز شمار بسیار کمی از آنها هیچگاه در راستای منافع ملت ایران نبوده است. اینکه خامنه ای چند روز مانده به انتخابات همان سخنانی را بگوید که اصولگرایان میگویند « در ترویج اینکه دشمنان از لیست اصلاح طلبان در انتخابات حمایت میکنند هم صدا شده و از آنها میخواهد در برابر «تعریف دشمن» بی درنگ موضع گیری کنند.

او که چند روز پیش با کلماتی که فقط خود او مفهوم آنها را می فهمد از ملت ایران میخواهد که برای رضایت خداوند در انتخابات شرکت کنند، و تلویحا میگوید بکسانی رأی بدهید که از نظام انتقاد نکنند، از عارت های سرداران سپاه و وابستگان سخنی نگویند. سؤال نکنند چرا مرتضوی بعد از اختلاس در سازمان تعاون و بازنشستگی بدون هیچ مانع ازایران خارج میشود. از عملکرد رئیس جمهور محبوب بازجوی زندان اوین شکایت نکنند و نخواهند او را بازداشت و به خاطر عارت و فساد محاکمه نمایند!

همصدا با اصول گرایان در روزهای اخیر که بطور گسترده‌ تبلیغ می‌کنند «انگلیس از اصلاح‌ طلبان و نیرو های طرفدار اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حمایت میکند» آنها نیز همچون رهبر جمهوری اسلامی از این نیروها درخواست میکنند تا از «دشمن حامی ‌شان» ابراز انزجار کنند.

در حاکمیت خامنه ای اکثر روحانیون تابع همان تفکری هستند که انگلستان ار زمان صفویه زیر بنای آنرا پی ریزی کرده بود که بارده آن تصرف ایران توسط افعانها دردوره شاه سلطان حسین، قراردادهای گلستان و ترکمانچای با تحریک های ابداع کنندگان تفکر «ولایت فقیه»، قتل قائم مقام فراهانی با تحریک سفیر انگلیس در زمان فتحعلی شاه، قتل امیرکبیر به سبب افتتاح مدرسه دارالفنون و این همکاری به تدریج گسترش مییابد که نتیجه آن تا امروز در راستای منافع کشورهای غربی مخصوصا انگلستان بوده است.

خامنه‌ای باردیگر هشدار دادکه باید مراقب «نفوذ دشمن» بود. اوگفت آمریکا پس ازمذاکرات هسته ‌ای با ایران یک نقشه برای منطقه دارد ویک نقشه برای ایران. مقصر چه کسی میباشد؟ رجز خوانی های او و سرداران سپاه او که ناخوانده ملا شده اند، و اغلب مشابه سردار رفیق دوست از بازار میوه فروش های میدان شاه یا موقعیتی مشابه او بفرماندهی سپاه منصوب میگردند تا اقتصادکشور وبنادر پنهانی در اختیار آنها قرار گیرند.

اگر به سخنان رهبر توجه نماییم متوجه خواهیم شد که مشابه همان کلماتی است که گروه های به اصطلاح «اصوی گرایان» هر روز در جلساتی که ترتیب میدهند به زبان میآورند و علیه رئیس جمهور روحانی کارشکنی میکنند.

علاوه بر اینها نباید فراموش کنیم چگونه و بدون اینکه واهمه ای داشته باشد، با نادیده گرفتن آراء واقعی شرکت کنندگان در انتخابات سال ۱۳۸۸، احمدی نژاد را بجای مهندس موسوی به ریاست جمهوری منصوب می نماید، بدون اینکه احساس کند آن عمل نیز غارتی است محسوس و فسادی درمورد حقوق کسانی که در انتخابات شرکت کرده و به کسان موسوی و کروبی رأی داده بودند.

اکنون تصمیم با ملت ایران است که چگونه در برابر توطئه های گروهی که جز منافع خود به هیچ نکته دیگر توجه ندارند ایستادگی نمایند. اتخاذ تصمیم با ملت ایران است زیرا فقط آنها هستند که صاحبان سرزمینی هستند که از نیاکان خود به ارث برده اند. و باید بهر ترتیبی که امکان دارد از آن دفاع کرد.

رضا آذرخش

 

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است