روز کوروش بر همگان خجسته باد


درباره‌ی «کوروش بزرگ» تاریخ نگاران از دوران کهن تا امروز مطالب زیادی نگاشته اند. بیشتر آنان دوست و یا دشمن، دو نقش مهم کوروش را ستوده اند: نخست نقش سیاسی و شیوه رهبری او، و دیگری آن چه را که در منشور او ثبت شده است؛ منشوری که بر گستره‌ی اندیشه ای ریشه دار، و یگانه با مهر و یگانه با انسان ساخته شده و هنوز که هنوز است تازه و امروزی می نماید.
هفتم آبان، ۲۹ اکتبر، روزی است که کوروش بزرگ، در آستانه ی ورود به بابل، به انتشار مفاد همین منشور فرمان داده است.
متأسفانه حکومت اسلامی مسلط بر کشورمان، نه تنها این روز را به رسمیت نمی شناسد بلکه از جشن ها و گردهمآیی های مربوط به این روز و حضور مردم در پاسارگاد نیز نیز جلوگیری می کند.
خوشبختانه اکنون بیشتر ایرانیان می دانند که بزرگداشت روز کوروش، بزرگداشت انسان خردمندی است که ۲۵۰۰ سال پیش، فرمان به‌ رواداری، آزادی مذهب، حذف بیگاری و رفاه همگانی داد، چیزهایی که فرزندان او در قرن بیست و یکم از آن ها محروم هستند. و اتفاقا در چنین شرایط سخت و سنگین و آزادی کشی است که ما می توانیم به ارزش انسان بزرگی چون کوروش بیشتر پی ببریم و یاد و راه او را پاس بداریم.
ما ضمن تبریک «روز کوروش بزرگ» از هموطنان‌مان می خواهیم که این روز را در حد توان خود به شادمانی و زیبایی برگزار کنند و یاد و نام این شخصیت بزرگ ملی و جهانی را گرامی دارند.

 

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است