دکتر محمود بهزادی راد: کوروش زعیم به بیمارستان اعزام می شود!


دکتر محمود بهزادی راد، وکیل کوروش زعیم، زندانی سیاسی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران گفت: خوشبختانه بعد از رفع سوء تفاهم های پیشین، امیدواری ها برای اعطای مرخصی استعلاجی برای این زندانی بیشتر شده است.

این وکیل دادگستری در گفتگو با سایت خبری تحلیلی دماوند افزود: دادیار ناظر اجرای حکام زندان اوین خوشبختانه مجوز بستری آقای زعیم در بیمارستان را صادر کرده است اما به دلیل برخی ناهماهنگی ها تا امروز این امر محقق نشده است.

بهزادی راد  درباره علت تاخیرهای پیشین در اعزام عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران به بیمارستان، گفت: متاسفانه دادیار پیشین اجرای احکام زندان اوین، اجازه نداد که آقای زعیم بدون دستبند و لباس زندان به مرخصی استعلاجی برود ولی با روی کار آمدن دادیار اجرای احکام جدید زندان اوین این مشکل در حال برطرف شدن است.

این وکیل دادگستری البته اضافه کرد که متاسفانه نکته ای هم که تا امروز منجر به عدم اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان شده، تعلل ماموران انتظامی زندان است که اصرار دارد دادیار جدید اجرای احکام زندان اوین در دستوری جدید، الزام انتقال ایشان به بیمارستان بدون دستبند و لباس زندان را لغو کند.

او ابراز امیدواری کرد نهایتاً تا هفته آینده این مشکل برطرف شده و کوروش زعیم زندانی ۷۷ ساله عضو جبهه ملی ایران به بیمارستان اعزام شود.

این زندانی سیاسی نیاز به جراحی آب مروارید و لیزیک هر دو چشم دارد. در طول مدت نگهداری در زندان اوین لکه آب مروارید وی بزرگتر شده است. درنتیجه جراحی‌اش نیز دشوارتر خواهد بود.

آقای زعیم دچار انحراف و عفونت سینوسی است و چندین سال به دلیل این مشکل تحت نظر دکتر بوده است. در حالی که فتخ سمت چپ او متورم شده و نیاز به جراحی دارد، دندان‌هایش نیز وضعیت خوبی ندارند. ۸ عدد از دندان‌هایش نیاز به رسیدگی دارد و معمولا از درد دندان نیز رنج می‌برد. مشکل بعدی این زندانی سالخورده اوین، غلظت خون اوست که پزشک بند ۸ نیز تایید کرده است، بایستی کیسه خون به اون تزریق شود. کوروش زعیم سنگ کلیه نیز دارد و برای دفع ادرار با مشکل جدی روبروست.

این فعال سیاسی مردادماه سال گذشته از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی با اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیزی محکوم شد.  پیش از این شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب اسلامی، به ریاست قاضی ماشاءالله احمدزاده، کورش زعیم را به دلیل «اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تجمیع پرونده‌های دستگیری و زندان در سال‌های ۱۳۶۱، ۱۳۸۵، ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹» در فروردین ماه ۱۳۹۱، به سه سال حبس تعلیقی و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و رسانه‌ای محکوم کرد که «نظر به کهولت سن متهم» این حبس به مدت پنج سال تعلیق شده‌ بود.

این فعال سیاسی سال جاری جهت اجرای حکم حبس خود، با اجرایی شدن سه سال حبس تعلیقی پیشین جمعا برای گذراندن ۴ سال حبس قطعی، در  سالن ۱۰ بند هشت زندان اوین نگهداری می شود.

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶
دماوندنیوز

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است