دست‌های پشت پرده تظاهرات پاریس علیه توافق هسته‌ای! علی کشتگر


حالا در روزهایی که مردم ایران در بیم و امید توافق هسته‌ای زندگی می‌کنند این گروه به فعالیت‌های اسرائیل و نئوکان‌های آمریکایی رنگ ایرانی می‌زند. این گروه در تظاهرات هیچ نقشی جز آلت دست شدن سوداگران جنگ و کسانی که آرزوی تبدیل ایران به یک عراق و سوریه دیگر در سر می‌پرورانند، ندارد
قرار است روز شنبه ۱۳ ژوئن مخالفان آمریکایی، اسرائیلی و عرب توافق هسته ای که برخی از آنها از طرفداران شناخته شده حمله نظامی به ایران هستند در حومه پاریس (شهرک ویل پن ville pinte) تظاهرات برگزار کنند.

برخی از چهره های شناخته شده ای که قرار است در این تظاهرات ضد صلح شرکت کنند، از طراحان حمله نظامی آمریکا به عراق و از مشهورترین چهره های آمریکایی طرفدار دولت نتانیاهو هستند:

– جان بولتون (john Bolton) نماینده آمریکا در سازمان ملل در دوران جورج بوش و از حامیان شناخته شده دولت نتانیاهو.
– جیمز ولسی (James woolsey) رئیس پیشین سازمان سیا، طرفدار دولت دست راستی اسرائیل.
– لوئی فری (Louis freeh) رئیس پیشینFBI
– بیل ریچارد سون (Bill richardson) نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل و فرماندار ایالت نیومکزیک طرفدار نابودی تاسیسات هسته ای ایران از راه نظامی.
– رودی گیولیانی (Rudy giuliani) شهردار پیشین نیویورک و نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه از مخالفان سرسخت توافق هسته ای.
– هوارد دین (Howard dean) فرماندار پیشین ورمونت
– اد رنال (Ed rendell) فرماندار پیشین پنسیلوانیا و… همه چهره های فوق از طرفداران پروپا قرص دولت دست راستی نتانیاهو و از حامیان حمله نظامی به ایران هستند. (این اسامی از وب سایت بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه گرفته شده)

ناظران آگاه در فرانسه بر این باورند که برگزار کننده واقعی این تظاهرات دولت اسرائیل است که با همکاری عربستان و وزارت خارجه فرانسه به این اقدام متوسل شده است. قرار است سازمانهای طرفدار دولت اسرائیل و تشکیلات جوانان یهود که در فرانسه بسیار فعالند در این تظاهرات که به نام “اپوزیسیون ایران” برگزار می شود شرکت کنند.

به مناسبت این تظاهرات ضد ایرانی، هموطنان ایرانیم را به نکات زیر توجه می دهم:

۱-هیچ ملت بزرگی سرنوشت خود را به ملت و قدرت بیگانه نمی سپارد. چرا که قائم به ذات و متکی به نفس ماندن، شرط وجودی هر ملت زنده ای است. و ایرانیان در سراسر تاریخ طولانی خود از این نظر نمونه بوده اند. که این خود دلیل رهایی ایران از همه حوادث مرگباری است که در مسیر هزاره ها و قرن ها بر ایرانیان گذشته است.

۲- در جهان امروز هیچ قدرت منطقه ای و جهانی برای منافع ملی ایران و حقوق بشر ایرانیان دل نمی سوزاند.هر نوع نگاه و هر نوع رابطه ی قدرت و دولتهای جهانی و منطقه ای در قبال ایران تابع منطق سود و مصلحت آنان است.

۳- آنجا که مصالح و منافع قدرت های بزرگ در گرو قربانی شدن استقلال و حتی موجودیت کشورهای ضعیف تر قرار گیرد، در بسا موارد حتی سازمان ملل متحد نیز قادر نیست از تجاوزات نظامی قدرت هایی که مصالح خود را در گرو تخریب و نابودی سرزمین های دیگر جستجو می کنند، ممانعت کند. سرنوشت دردناک و عبرت انگیز عراق، سوریه، لیبی، یمن، سودان، افغانستان و عواقب هولناک حملات نظامی و ویرانی این سرزمین ها که به دربه دری دهها میلیون تن از مردمانشان انجامیده، قصه تلخ ترین درام جاری تاریخ بشر در قرنی است که قرار بود سرآغاز دوران صلح، دموکراسی و پیشرفت این سرزمین های مصیبت زده باشد.

۴- سوداگران مرگ، محافلی که در ادامه تجاوزات نظامی و جنگ های منطقه ای درآمدهای کثیف خود را جستجو می کنند از رهگذر بدبختی سرزمین های پیش گفته به بازار غارتگرانه خود رونقی استثنایی بخشیده اند.همه درآمدها و ثروت های ملی سرزمین های جنگ زده و همسایگان مضطرب آنها باید صرف خرید جنگ افزارهای کشتار ملت ها شود.

۵- این استراتژی مرگبار که با واژگان زیبای “نظم جدید جهانی” در دوران جورج دبلیو بوش تزئین می شد، از دیرباز ایران را یکی از اهداف خود قرار داده است.

۶- برآمد جنبش سبز، رای هوشیارانه مردم در انتخابات خرداد ۹۲ و انتخاب دوباره پرزیدنت اوباما در ایالات متحده شبح دخالت نظامی خارجی را موقتا از ایران دور کرد. و همزمان با آغاز مذاکرات هسته ای ایران و قدرت بزرگ جهانی (۱+۵) امید به حل مساله هسته ای و رفع تحریم های ویرانگر اقتصادی را جانشین بیم جنگ و ویرانی کرد.

۶- از آغاز روند رسمی مذاکرات ایران و ۱+۵ باندها و محافل متنفذ طرفدار جنگ و ویرانی ایران از همه راههای ممکن، برای کارشکنی در روند این مذاکرات و به شکست کشاندن آن اقدام کرده اند.

۷- نئوکانها و دست راستی های حزب جمهوریخواه آمریکا، دولت افراطی نتانیاهو، محافل نزدیک به دولت نتانیاهو در کاخ الیزه و وزارت خارجه فرانسه، تولید کنندگان بزرگ سلاحهای پیشرفته جنگی در آمریکا و فرانسه که در چند سال گذشته دهها قرارداد میلیاردی با دولت های عربی خاورمیانه امضاء کرده اند و محافل ارتجاعی عرب که دولت عربستان سعودی در راس آنان است جبهه واحد و هماهنگی را علیه توافق هسته ای ایران و غرب ایجاد کرده اند و تا آخرین لحظه از تلاشهای خود برای بمب گذاری در روند مذاکرات از پای نخواهند نشست.

۸- دو گروه از ایرانیان در این مسیر ضد ایرانی با محافل پیش گفته همراهند که یکی انگیزه خود را دفاع از جمهوری اسلامی قلمداد می کند و دیگری خود را قهرمان مبارزه با جمهوری اسلامی وانمود می کند. گروه اول سرکوبگران تندرو جمهوری اسلامی هستند که به نتیجه رسیدن مذاکرات را با منافع سیاسی و درآمدهای نامشروع اقتصادی خود ناسازگار می دانند این گروه تا کنون بهترین خدمتگذاران غیرمستقیم طرفداران جهانی مداخله و جنگ علیه ایران بوده اند و با گفتار و کردار خود بیشترین بهانه ها را به دست دشمنان صلح داده اند. گروه دوم، که در خارج از ایران حضور دارند به بهانه خصومت با جمهوری اسلامی و ضرورت نابودی آن در خدمت دشمنان ایران قرار گرفته اند. در جنگ هشت ساله ایران و عراق در خدمت صدام حسین درآمدند و حالا پس از نابودی صدام حسین در خدمت اسرائیل و عربستان و غیره قرار دارند. این گروه مدتهاست که خصلت یک جریان سیاسی ایرانی را از دست داده و برای محافل مخالف ایران کار می کند. حالا در روزهایی که مردم ایران در بیم و امید توافق هسته ای زندگی می کنند این گروه به فعالیت های اسرائیل و نئوکانهای آمریکایی رنگ ایرانی می زند. گروه رجوی در این تظاهرات هیچ نقشی جز آلت دست شدن کسانی که آرزوی تبدیل ایران به یک عراق و سوریه دیگر در سر می پرورانند، ندارد.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است