دستگیری فعالین کارگری در آستانه روز جهانی کارگر


اتحادیه ی آزاد کارگران ایران از یورش ماموران امنیتی حکومت به فعالین کارگری و بازداشت جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی دو تن از هماهنگ کنندگان تومار چهل هزار نفری کارگران خبر داده است. بنابر این گزارش ماموران به خانه ی خانم پروین محمدی هم مراجعه کرده اما موفق به دستگیری او نشده اند.
جعفر عظیم زاده، جمیل محمدی و پروین محمدی از جمله کسانی هستند که به تجمع کارگران در برابر وزارت کار فراخوان داده اند. اتحادیه ی آزاد کارگران ایران اعلام کرده است، علیرغم هجوم نیروهای امنیتی به فعالین کارگری، تجمع فردا در برابر وزارت کار برگزار خواهد شد.
متن این بیانیه را در زیر می خوانید:

در آستانه برگزاری اول ماه مه ،۱۱ اردیبهشت آقایان جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی دو نفر از هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری و از اعضای هیئت مدیره اتحادیه ازاد کارگران ایران در ساعت یک نیمه شب با یورش ماموران امنیتی در خانه خود بازداشت شدند.
ضمنا همزمان، دیشب به منزل مسکونی خانم پروین محمدی یکی دیگر از هماهنگ کنندگان این طومار یورش برده و با شکستن درب منزل وارد خانه ی وی شدند ولی به دلیل عدم حضور، موفق به بازداشت ایشان نشدند.
اتحادیه ازاد کارگران ایران این عمل غیرقانونی و ضدکارگری را قویا محکوم میکند و خواهان ازادی بی قید و شرط انها میباشیم.
این قبیل تحرکات ضد کارگری نمیتواند مانع برگزاری این روز بزرگ جهانی و رساندن صدای اعتراض و بحق طبقه کارگر شود.
اتحادیه ازاد کارگران ایران و هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری از عموم کارگران و خانواده های انها درخواست میکند برای برگزاری هر چه باشکوه تر این روز تاریخی و اعتراض به تصویب دستمزدهای زیر خط فقر، بیکاری و گرانی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل وزارت کار شرکت نمایند

زنده باد اتحاد و همبستگی سراسری کارگران ایران
تشکل، تجمع حق مسلم ماست – معیشت، منزلت حق مسلم ماست

روز ۱۱ اردیبهشت همراه با هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری کارگران- تهران، محل وزارت کار – ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر

اتحادیه آزاد کارگران ایران – دهم اردیبهشت ماه

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است