درخواست ۲۵۵ فعال مدنی و سیاسی از حسن روحانی: حقوق قانونی و شهروندی غنچه قوامی را رعایت کنید.


ghonche-ghavami

بیش از ۲۵۰ نفر از فعالان مدنی، سیاسی و فرهنگی با امضای نامه ای خطاب به حسن روحانی، ضمن تشریح شرایط سخت غنچه قوامی در بازداشتگاه اوین، خواستار رعایت حقوق قانونی و شهروندی وی و تلاش جدی دولت برای فراهم اوردن مقدمات ازادی او شدند.
به گزارش کلمه، در این نامه با اشاره به محرومیت پنجاه روزه خانم قوامی از ملاقات با خانواده، به فشارهای شدید بر وی در طول مدت بازداشت اشاره و تصریح شده که غنچه قوامی در زندان بارها به محکومیت به زندان طویل المدت تهدید شده و حال آنکه وکیل او موفق به دیدار موکلش و حتی مطالعه پرونده نشده است.
امضاکنندگان نامه خطاب به روحانی نوشته اند: نقض حقوق متهم٬ برخورد امنیتی با ایرانیان بازگشته به کشور و بازداشت زنان خواهان ورود به استادیوم، هر سه نشانه‌ی مقاومت نهادهای امنیتی در برابر اجرای وعده‌های شماست. سکوت و انفعال بیشتر دولت در برابر آن امید جامعه به تحقق شعارهای انتخاباتی شما را خواهد کاست.

متن این نامه و اسامی امضاکنندگان آن که نسخه ای از آن برای انتشار در اختیار کلمه قرار گرفته، در ادامه می آید:

رییس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر روحانی

از تاریخ ۹ تیر سال جاری غنچه قوامی، یکی از زنان خواهان ورود به ورزشگاه‌ها، در بازداشت به سر می‌برد. گزارش‌های واصله از وضعیت خانم قوامی باعث نگرانی فزاینده‌ای شده است. او در حالی بیش از هشتاد روز در بند دو الف زندان اوین به سر می برد که ۴۱ روز ان را در انفرادی بوده‌است و هفته گذشته قرار بازداشت ایشان برای ۶۰ روز دیگر تمدید شده‌است.
خانم قوامی یکی از حامیان شما در کمپین انتخاباتی سال ۹۲ بود. وی پس از پایان تحصیلاتش در رشته حقوق در بریتانیا و در پاسخ به دعوت مشوقانه‌ی شما از هموطنان خارج از کشور به میهن بازگشته بود. ایشان ۳۰ خرداد و پس از اطمینان حاصل کردن از اینکه خواست ورود زنان به ورزشگاه از حمایت رسمی و رسانه‌ای شما و خانم مولاوردی برخوردار است به این حرکت گروهی مقابل ورزشگاه ازادی پیوست و همین مسئله دلیل اصلی بازداشت او در این مدت بوده است.
خانم قوامی به مدت ۵۰ روز از ملاقات با خانواده محروم بوده‌است٬ به رغم بیماری به دارو دسترسی نداشته است و در طول مدت بازداشت برای پذیرش اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق سازماندهی کمپین والیبال تحت فشار شدید بوده و بارها به محکومیت به زندان طویل المدت تهدید شده است. این در حالی است که وکیل غنچه قوامی موفق به دیدار وی و حتی مطالعه پرونده نشده است.
نقض حقوق متهم٬ برخورد امنیتی با ایرانیان بازگشته به کشور و بازداشت زنان خواهان ورود به استادیوم، هر سه نشانه‌ی مقاومت نهادهای امنیتی در برابر اجرای وعده‌های شماست. سکوت و انفعال بیشتر دولت در برابر آن امید جامعه به تحقق شعارهای انتخاباتی شما را خواهد کاست.
ما جمعی از فعالان مدنی، نگهداری غنچه قوامی در بند امنیتی زندان اوین و به ویژه ۴۱ روز زندان انفرادی را با اتهام تجمع برای ورود به ورزشگاه نامتناسب میدانیم. ما نسبت به وضعیت نامشخص وی ابراز نگرانی شدید خود را اعلام می‌کنیم و خواستار رعایت حقوق قانونی و شهروندی وی و تلاش جدی دولت برای فراهم اوردن مقدمات ازادی او هستیم.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است