درخواست «مجلس حزب‌الله» از دولت: توقف اجرای پروتکل الحاقی و خروج از ان‌پی‌تی


-۲۴۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کردند قطعنامه شورای حکام غیرالزام آور و نشانه «فرهنگ سلطه حاکم بر آژانس» است.
– قالیباف: مذاکره با آمریکا مضر و ممنوع و مذاکره با کشورهای اروپایی با حداکثر بی‌اعتمادی است. – حجت‌الاسلام حسن نوروزی: مجلس حزب‌الله خروج از NPT را تصویب کند.
– حجت‌‌الاسلام نصرالله پژمانفر: صحبت از خروج از برجام معنی ندارد و دولت باید به فکر خروج از NPT باشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه اول تیرماه نسبت به صدور قطعنامه توسط شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موضع گرفته و در بیانیه‌ای که امضای ۲۴۰ نماینده مجلس اسلامی پای آن بود با محکوم کردن اقدام شورای حکام از دولت روحانی خواستند اجرای پروتکل الحاقی را متوقف و نظارت‌ها را «آفلاین» کند!

صحن علنی مجلس شورای اسلامی؛ اول تیر ۱۳۹۹
در این بیانیه تاکید شده فرانسه، انگلیس و آلمان برجام را ابزاری برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران تصور کرده‌اند.

این نمایندگان اعلام کردند صدور این قطعنامه غیرالزام آور نشانه «فرهنگ سلطه حاکم بر آژانس» است و نشان می‌دهد اعضای آژانس «بار دیگر در دام آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفتار شده» و در تکمیل پروژه فشار حداکثری آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران همگام شدند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطقی جداگانه شورای حکام آژانس را محکوم و اعلام کرد «مذاکره با آمریکا مضر و ممنوع و مذاکره با کشورهای اروپایی با حداکثر بی‌اعتمادی است».

او تاکید کرد «جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که فشار را نمی‌پذیرد و البته واکنش درخوری به آن نشان می‌دهد. ما دوران کوتاه آمدن در برابر بحران آفرینی‌ها را سر کرده‌ایم و لابد خوب می‌فهمند که اکنون در سالگرد اسقاط پهپاد متجاوز و دوران پسا عین‌الاسد هستیم».

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از نطق خود گفت «مقاومت فعال و هوشمندانه، راهبرد جدید ملت ایران است» و «به هیچ وجه اجازه تخطی آژانس از چارچوب های قانونی داده نمی‌شود».

تعدادی دیگری از نمایندگان مجلس اسلامی نیز در نطق‌ها و مصاحبه‌های جداگانه همین حرف‌ها را به بیانی دیگر تکرار کردند. از جمله حجت‌‌الاسلام حسن نوروزی نماینده بهارستان که برجام را یک فاجعه و سند طلایی برای آمریکا خواند و توصیه کرد «مجلس حزب‌الله خروج از NPT را تصویب کند!»

نصرالله پژمانفر نماینده مشهد نیز در تذکر شفاهی خطاب به حسن روحانی گفت: «قطعنامه اخیر اروپایی‌ها و ادامه همکاری آنها با سیاست‌های آمریکا نشان می‌دهد برجام مرده است و هفت کفن نیز پوسانده و دیگر سخن از خروج از برجام مفهومی ندارد و صحبت از خروج از برجام معنی ندارد و دولت باید به فکر خروج از NPT باشد».

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جمعه ۱۶ ژوئن (۳۰ خرداد) قطعنامه توبیخیِ پیشنهادی سه کشور اروپایی در مورد مخفی‌کاری‌های اتمی جمهوری اسلامی را تصویب کرد.

وزرای خارجه آلمان، فرانسه و بریتانیا نیز در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که می‌خواهند تحریم‌های اتحادیه اروپا در حوزه صادرات تسلیحات متعارف و تکنولوژی موشکی به ایران تا سال ۲۰۲۳ تمدید شود.

منبع:کیهان لندن

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است