داعش یک پدیده شیطانی و خطر منطقه ای:گروهی از هموندان جبهه ملی ایران


پدیده شیطانی داعش که به اهتمام برخی از کشورهای منطقه نخست برای ساقط کردن حکومت سوریه، پل واسط هلال شیعی، و ظاهرا به منظور برقراری نظام دموکراسی در آن کشور بوسیله دولت هایی که خود را از لحاظ ارزشی و ساختار نظام سیاسی با مفاهیم، مضامین و اصول دموکراسی بیگانه بوده و گرایش به عدم رعایت و نقض فاحش حقوق بشر و آزادیهای بنیادین می باشند، ایجاد و مورد پشتیبانی مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی آنها بوده است. شگفت آنکه کشور دیگری که مدعی پایبندی به اسلام اعتدالی و نوعی دموکراسی است، با ایجاد پایگاههای آموزشی برای افراد داعش در خاک خود و تسهیلات لازم از لحاظ تردد افراد و نقل و انتقال سلاحهای پیشرفته مورد نیاز، آزادی عمل تحرکات و مانور آنها را در منطقه فراهم نموده است. چنانکه در پرتو حمایت های مورد بحث، داعش پس از ارتکاب جنایتهای توصیف ناپذیر در عراق و سوریه، لبه تیز حملات خود را به سرزمین کرد شهر کوبانی، شهری که ارمنیان فراری ار قتل عام ترکیه در سال ۱۹۱۵ بنا نهادند را در محاصره گرفته است. مدافعان شهر با وجود کمبود جنگ افزار مناسب و کافی، دلاورانه در برابر حملات بی وقفه مهاجمان مجهز به سلاحهای پیشرفته پایداری می کنند. این در حالیست که ترکیه و ائتلاف کشورهای غربی برای هفته ها با بی اعتنایی تماشاگر این جنایت هولناک علیه بشریت بودند. شگفت آنکه ترکیه در این رویداد فاجعه بار نه تنها کردهای ساکن ترکیه را که داوطلب کمک به کوبانی ها هستند سرکوب می کند، بلکه از ارسال سلاحهای پیشرفته مورد نیاز جلوگیری می نماید
ترکیه که کوبانی را یکی از کانونهای ارتباطی پ.ک.ک. می داند، بر آن است که این شهر و ساکنان آن بدست داعش منهدم شوند. در صورت تحقق این امر، که نوعی مشارکت در ارتکاب این جنایت است، قتل عام دیگری بنام ترکیه ثبت خواهد شد. ترکیه و همگنان سیاسی آن یعنی خالقان داعش خواهان ساقط کردن رژیم بعثی سوریه به وسیله گروههای تروریستی داعش و النصر هستند که اولین پیامد آن همانا قتل عام دروزی ها، علوی ها، کردها و مسیحیان خواهد بود. بدین ترتیب سرنگون کردن رژیم حکومتی متهم به ارتکاب جنایت علیه بشریت، از طریق ارتکاب جنایاتی بس هولناکتر بوسیله داعش انجام خواهد گرفت و بجای استقرار نظام دموکراسی، یک حکومت بنیادگرای باورمند به برده داری حاکم خواهد شد. سرانجام، اقدامات محتاطانه و برخوردهای مصلحت آمیز جبهه ائتلاف با حضور بانیان داعش، تردیدها و نگرانیهایی حاکی از روند حساب شده و بسیار خطرناک برای منطقه بنظر می رسد.
برای پیشگیری از احتمال وقوع چنین رویداد غیرانسانی در منطقه، بر جامعه بین الملل به ویژه شورای امنیت است که در طلب راه حل خردمندانه باشد. و فراتر از آن، بر ماست که:
۱٫ جنگجویان دلیر کرد را که هموندان و هم تباران تاریخی ما هستند برای دفاع از کوبانی از لحاظ نیازمندیهای تسلیحاتی یاری برسانیم.
۲٫ لوازم پزشگی و داروهای لازم را برای کمکهای اولیه و اضطراری رزمندگان کرد تامین نماییم.
۳٫ نیازمندیهای خانواده های پناهنده کرد را از جمله خدماتی را که کمیساریای پناهندگان سازمان ملل متحد تجویز نموده تامین نماییم.
۴٫ بر سامانه اطلاعاتی ماست که برای رهایی زنان و کودکان به عنف دزدیده شده و تصاحب شده ایزدی اقدامات مقتضی معمول داریم.
بالاخره در راه مبارزه علیه بربریت خونریز داعش، از جمله یاری و همکاری با مبارزان کرد، بیش از پیش کوشا باشیم و با اتصاب به ارزشهای انسانی نسبت به محنت دیگران یار و غمخوار آنان باشیم.
تهران – ۳۰ مهر ۱۳۹۳
دکتر هرمیداس باوند، جمال درودی، کورش زعیم، حسین شاه حسینی؛
مهندس محمد اویسی، دکتر علی حاج قاسمعلی، مهندس آرش رحمانی، دکتر سید حسین مجتهدی.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است