خیابان‌ها را خالی کنید، همه را اعدام می‌کنند – سعید اقبالی فعال حقوق بشر و زندانی زندان رجایی شهر کرج


سعید اقبالی فعال حقوق بشر و زندانی زندان رجایی شهر کرج در یک فایل صوتی که از تماس تلفنی با خانواده‌اش ضبط شده از مردم خواست خیابان‌ها را خالی نکنند چرا که در این صورت تمامی زندانیان سیاسی اعدام می‌شوند.

او در این فایل صوتی به شرح حال و هوای این روزهای زندانی رجایی شهر می‌پردازد و می‌گوید اعدامی‌ها را به این زندان منتقل می‌کنند و آنها را به بندهایی می‌فرستند که دیگر زندانیان هیچ دسترسی و خبری از آنها ندارند و “اینقدر فشار و استرس به این بچه‌ها وارد می‌کنند که فرقی با اعدام ندارد”.

او می‌گوید هیچ اعتمادی به احکام لغوشده هم ندارند و هرلحظه ممکن است حکم اعدام ماهان صدرات را نیز اجرا کنند.

به گفته این فعال مدنی زندانی در حال حاضر اجرای احکام اعدام زندانیان غیرسیاسی نیز سرعت گرفته و همین چهارشنبه پنج زندانی محکوم به قصاص حکمشان اجرا شد. اقبالی می‌گوید چهارشنبه‌ها روز اعدام غیرسیاسی‌ها و پنج‌شنبه‌ها، شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها روز اعدام سیاسی‌هاست.

سعید اقبالی می‌گوید درخواستش از مردم این است که خیابان‌ها را خالی نکنند “خیابان‌ها خالی بشه این بچه‌ها رو می‌کشند و فاجعه‌ای بدتر از دهه ۶۰ به وجود میاد”.

سعید اقبالی، فعال مدنی، بهمن ۱۳۹۶ در منزلش در کرمانشاه بازداشت و فروردین ۹۷ با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.

آقای اقبالی شهریور ۹۸ از سوی دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه در ارتباط با فعالیت‌های مدنی خود به شش سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر عینا تایید شد. او از ۱۱ خرداد ۹۹ به زندان اوین منتقل و از دوم فروردین ۱۴۰۰ به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شد.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است