خوزستان در وضعیت هشدار، قرنطینه کامل در آبادان!


​وضعیت فراگیری بیماری کرونا در خوزستان به حد هشدار رسیده است و ۹ شهر این استان در خطر هستند. آبادان به طور کامل قرنطینه شده و در اهواز نیز محدودیت های شدید مجددا برقرار شده است. در تهران کرونا روند صعودی را طی می کند

ادارات و بانک‌های آبادان به منظور قطع زنجیره کرونا تا آخر هفته تعطیل اعلام شد و ‌کریدورهای ورودی آبادان از سمت اهواز و ماهشهر مسدود و تحت تدابیر سختگیرانه تردد قرار گرفت.

با دستور سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان و در راستای کمک به قطع زنجیره ی بیماری کرونا تمام ادارات (به غیر از بخش‌های خدماتی و درمانی و عملیاتی) و بانکهای شهرستان آبادان تا آخر هفته جاری تعطیل اعلام شد.

‌موسوی در این باره با اشاره به اهمیت خود قرنطینگی شهروندان‌ گفت: از همه مردم آبادان تقاضا داریم با اجتناب از انجام سفر غیر ضروری و رفت و آمد در سطح شهر، با ماندن در منزل به قطع زنجیره‌ انتشار این بیماری کمک کنند.

وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از ورود شهروندان از فردا ورودی آبادان از دو نقطه اهواز و ماهشهر تا پایان هفته مسدود خواهد شد، از همه اهالی سایر شهرها درخواست می‌شود که در طول تعطیلات به آبادان سفر نکنند.

موسوی با بیان اینکه در این مدت بازرسی‌های لازم توسط کمیته اجرایی در سطح شهرستان تشدید خواهد شد، گفت: در پایان هفته نیز تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

ابتلای تعدادی از زندانیان خوزستان به کرونا

اداره کل زندان‌های استان خوزستان از ابتلای تعدادی از زندانیان این استان به کرونا خبر داد. در اطلاعیه ی این اداره ی کل آمده است: اخیرا و همزمان با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان در رفتارهای متقلبانه ویروس، که از سایر استان های کشور پیشی گرفته و در اخبار متعدد نیز مورد اشاره قرار گرفته است و به سبب گرمای هوا و ضرورت استفاده فراگیر از کولر در خوابگاه ها، تعدادی از زندانیان با علائم سرماخوردگی به بهداری زندان مراجعه نمودند که با حساسیت کادر پزشکی زندان و انجام آزمایشات لازم، تست آنان مثبت تشخیص داده شد که بلافاصله با هماهنگی مبادی ذیربط، کار قرنطینه و مراقبت های لازم برابر پروتکل های رسمی وزارت بهداشت در حال اجرا است

بیشتر بخوانید: نزاع پنهان آمریکا و آلمان بر سر انحصار تولید واکسن ضد کرونا
بنابر این گزارش حدود ۶۰ درصد زندانیان واجد شرایط به مرخصی فرستاده شده اند که این مرخصی ها تا پایان اردیبهشت تمدید شده است.

محدودیت‌های شدید در شهر اهواز

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به اعمال محدودیت های جدید در تمامی خیابان‌های اصلی شهر، از ممنوعیت فعالیت تاکسیرانی اهواز و جلوگیری از حضور مردم در بلوارهای ساحلی خبر داد.

علیرضا علیپور اظهار کرد: در پی اعلام تعطیلی ۹ شهرستان خوزستان از جمله اهواز و شهرستان‌های اطراف، روز یکشنبه به منظور تصمیم گیری برای نحوه اعمال محدودیت‌های تردد، جلسه شورای تامین شهرستان اهواز با حضور مسئولان شهرستان‌های همجوار به صورت مشترک در فرمانداری اهواز تشکیل شد. بر اساس مصوبات این جلسه، مجددا محدودیت‌های شدید ترافیکی و ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی تا آخر هفته جاری در اهواز اعمال خواهد شد.

وی افزود: همه اصناف به جز پنج صنف نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، پروتئینی‌ها، میوه و تره‌بار فروشی‌ها و داروخانه‌ها، تا آخر هفته جاری تعطیل خواهند بود.

معاون خدمات شهری شهرداری گفت: فعالیت تاکسیرانی اهواز نیز به جز آژانس‌های خصوصی تعطیل خواهد بود و مجددا تدابیر شدید ترافیکی و محدودیت تردد برقرار خواهد شد.

عالیپور با بیان اینکه بازار هسته مرکزی شهر اهواز مجددا تعطیل خواهد شد، بیان کرد: تردد در خیابان‌های اصلی اهواز از جمله خیابان اصلی کیانپارس، وهابی، چمران، زیتون، پاداد، کوروش، شریعتی، آزادگان، خیابان ۶۸ متری کوی علوی و هسته مرکزی شهر ممنوع خواهد بود و در این نقاط، محدودیت ترافیکی اعمال خواهد شد.

فعالیت مساجد؛ آرامستان اهواز و اتوبوسرانی نیز همچنان تعطیل خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به ادامه خاموشی پارک‌های شهر، گفت: از حضور مردم در بلوارهای ساحلی نیز جلوگیری می‌شود و گشت‌های مشترک نیروی انتظامی، دستگاه‌های نظارتی، تعزیرات، اصناف، اتحادیه‌ها و شهرداری تا پایان محدودیت‌های ترافیکی آغاز به کار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های جدید از صبح فردا (۲۲ اردیبهشت‌ماه) اعمال خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در اهواز، در صورتی که تا پایان هفته جاری اعمال محدودیت‌ها اثرگذاری مثبتی نداشته باشند، محدودیت‌های بیشتر و جدیدتری اعمال خواهد شد.

روند صعودی کرونا در تهران

معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران نسبت به روند افزایشی کرونا در برخی شهرها و از جمله پایتخت هشدار داد و شناور شدن ساعت کاری ادارات را خواستار شد.

علی ماهر گفت: بسیاری مردم علی رغم هشدارها این بیماری را نادیده گرفته اند و آمار در بسیاری شهرها در حال بازگشت به نقطه اوج است.

وی نسبت به اوج گیری آمار فوتی‌ها طی هفته‌های آتی هشدار داد و افزود: اگر با رعایت ۸۶ پروتکل ابلاغی کار می‌کردیم، طبیعتا میزان ابتلا نباید افزوده می شد، ولی احتمالا پروتکل‌ها غیر قابل اجراست. این پروتکل‌ها در محدوده‌های شهری نظیر مترو جواب نمی‌دهد و مردم باز هم در فضای بسیار نزدیک به یکدیگر تردد می‌کنند.

ماهر با اعلام اینکه به نظر می رسد که باید به سمت شرایط قرنطینه‌ای شدیدتر پیش رویم، تاکید کرد: وضعیت فعلی به هیچ وجه مطلوب نیست. کاهش هزار نفر بستری به کمتر از ۳۰۰ مورد در روز، ناشی از قرنطینه، سخت گیری‌ها و رعایت مردم بود که تا ۲۳ فروردین ادامه داشت. با ابلاغ پروتکل‌ها و باز شدن اصناف، مردم پروتکل‌ها را به دست فراموشی سپردند. شاید هم برای بازگشت مردم به جامعه اندکی زود بود.

وی بازگشایی ها را ناشی از درخواست طیفی از مردم و کسبه آسیب دیده عنوان کرد و گفت: ستاد کرونای تهران پیشنهاد کرد ساعت اداری شناور شود و این پیشنهاد را به شورای شهر انتقال داده‌ایم که قطعا کمک کننده است و امیدواریم تصویب شود.

جدیدترین آمار کرونا در ایران؛ شمار مبتلایان از ۱۰۷ هزار عبور کرد

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۳۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

از روز شنبه تا یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و به این ترتیب مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۰۷۶۰۳ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، مطابق آمار رسمی ۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۶۴۰ نفر رسید. بنابر این آمارها، تاکنون ۸۶۱۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۲۶۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

Akhbar rooz

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است