حمایت اتحادیه بین‌المللی وکلا از نسرین ستوده


sotoudeh اتحادیه بین‌المللی وکلای دادگستری نسرین ستوده، فعال ایرانی حقوق بشر را که از وکالت محروم شده، به عضویت افتخاری خود در آورده و بر حق او برای ادامه کار به عنوان وکیل دادگستری تأکید کرده است.
میگوئل لوئیناز، رئیس این اتحادیه در نامه ای خطاب به خانم ستوده، ضمن مطلع کردن او از این اقدام، نوشته است که به زودی در مورد محرومیت او با کانون وکلای دادگستری ایران مکاتبه خواهد کرد.
آقای لوئیناز ضمن تجلیل از فعالیت های خانم ستوده در دفاع از حقوق بشر، تعهد او به استقلال حرفه ای و شجاعتش در مقابله با دشواری ها، نوشته است که ضرورت حفظ استقلال و وظیفه دفاع از وکلای ایرانی را به کانون وکلای ایران یادآوری خواهد کرد.
خانم ستوده عضو کانون مدافعان حقوق بشر، انجمن حمایت از کودکان و کمپین یک میلیون امضاء برای تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان بود و در جریان اعتراضات پس از انتخابات سال ۱۳۸۸، وکالت گروهی از معترضان و خانواده کشته شدگان را به عهده داشت.
او به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بیش از سه سال را در زندان به سر برد که در این مدت در اعتراض به شرایط زندان و عدم رعایت حقوقش به عنوان زندانی، مدتی اعتصاب غذا کرد.
خانم ستوده پس از آزادی با حکم دادگاه انتظامی وکلا به طور موقت از وکالت محروم شده است.
او در اعتراض به محرومیت از وکالت و در دفاع از حق اشتغال دگراندیشان، سلسله تحصن هایی در مقابل ساختمان کانون وکلا داشته که در مواردی با همراهی تعداد دیگری از فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشر انجام شده است.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است