جو بایدن خواهان تعدیل تحریم‌ها علیه ایران شد



جو بایدن، رقیب احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهان کاهش تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران شده است. او با توجه به تشدید بحران کرونا پیشنهادهای مشخصی در این زمینه ارائه کرده است.

جو بایدن که در بین نامزدهای دموکرات‌های ایالات متحده بیشترین شانس را برای رقابت با ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۰ دارد، برای کمبودهای ایران در ارتباط با مقابله با ویروس کرونا خواستار کاهش تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی شده است.

او به طور مشخص خواهان آن شد که برنامه‌ای ویژه راه‌اندازی شود تا بانک‌ها و شرکت‌ها از طریق آن بتوانند با ایران معامله کند. او پیشنهاد کرد که در این راستا مجوزهای ویژه‌ای برای فروش دارو و تجهیزات پزشکی صادر شود.

بایدن که در دروان ریاست جمهوری باراک اوباما معاون او بود، همچنین خواهان تضمین‌هایی از سوی آمریکا شد که سازمان‌های امدادگر بین‌المللی به خاطر فعالیت‌های خود در ایران با تحریم‌های واشنگتن روبرو نشوند.

او سیاست‌”فشار حداکثر” در قبال جمهوری اسلامی را که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیش گرفته است، “شکست‌خورده” دانست.

هدف دولت ترامپ از اعمال این سیاست وادار ساختن جمهوری اسلامی به “کاهش فعالیت‌های اتمی، تجدید نظر در برنامه موشکی آن کشور و همچنین پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه” اعلام شده است.

بایدن در این ارتباط تصریح کرد که این سیاست تنها “تشدید دشمنی رهبری جمهوری اسلامی مقابل آمریکا” را به دنبال داشته است.

به گفته بایدن “اکنون دیگر نیازی نیست که به این سیاست ناکام بُعدی دهشتناک اضافه کرد که راه رسیدن کمک‌های بشردوستانه به ایران دشوار شود”.

جو بایدن (راست) به احتمال قوی رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خواهد بود
جو بایدن (راست) به احتمال قوی رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خواهد بود

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

تحریم‌های گسترده آمریکا علیه جمهوری اسلامی از یک سو و سقوط بی‌سابقه بهای نفت و ادامه بحران کرونا از سوی دیگر اقتصاد ایران را به سوی ورشکستگی سوق داده، به طوری که دولت ناگزیر شده، برای جبران کسری بودجه از حساب “صندوق توسعه ملی” برداشت کند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در آغاز هفته جاری تجدید نظر در تحریم‌های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی در رابطه با کرونا را منتفی ندانست.

او تصریح کرد، احتمال دارد آمریکا در امر مقابله با بیماری کرونا از تحریم‌های ایران و برخی دیگر از کشورها موقتا صرف‌نظر کند.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است