جمعی از مسئولان مبارزه با فساد اقتصادی، به اتهام فساد بازداشت شدند


 tazirate-hokoumati

وزیر دادگستری ایران، از بازداشت بیش از ۱۰ مدیر و رئیس شعبه در سازمان تعزیرات حکومتی به اتهام فساد مالی خبر داد.این در حالی است که سازمان تعزیرات حکومتی، خود برای جلوگیری از فساد و تخلف در بازار ایران تأسیس شده است.

مصطفی پورمحمدی- وزیر دادگستری ایران، در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: «در سازمان تعزیرات حکومتی به ویژه در اداره کل تهران، عده‌ای از همکاران ما در داوری و فعالیت‌های اداری خود و رسیدگی به پرونده‌ها به فساد و انحراف آلوده شدند و ما ناچار به برخورد با آنها شدیم.»تشکیل “سازمان تعزیرات حکومتی” بمنظور سلامت روابط اقتصادی و جلوگیری از تخلفات و نابسامانی‌ها در بازار و داد و ستد پیش بینی شده است.

وزیر کشور افزود: «در این راستا، در تعزیرات حکومتی بیش از ۱۰ نفر از همکاران ما بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفتند که عمدتاً از مدیران، رؤسای شعب و مستشاران بودند.»

“سازمان تعزیرات حکومتی” زیر نظر وزارت دادگستری و برای سلامت روابط اقتصادی و جلوگیری از تخلفات و نابسامانی‌های موجود در بازار و داد و ستد مردم تشکیل شده است.

این سازمان همچنین وظیفه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بر عهده دارد که از زمان آغاز تحریم ها علیه ایران بسیار افزایش یافته است.

اعتراف به فساد در این سازمان، درحالی است که بر اساس تازه ترین گزارش سازمان شفافیت بین الملل که درباره فساد اداری و اقتصادی در جهان است، ایران برای سومین بار متوالی بیشتر از ١٠ رده سقوط کرده است.

ایران در میان ١٧٧ کشور، در رده ١۴۴ قرار گرفته است.

rfi

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است