جلوگیری از حضور ایران دوستان برای بزرگداشت یعقوب لیث صفاری


امروز چهارشنبه ۸ دیماه ۹۵ خورشیدی و روزی است که یاد سردار بزرگ ایرانی یعقوب لیث صفاری گرامی داشته می‌شود. طبق فراخوانی که از هفته های پیش در فضای مجازی صورت گرفت حرکت و موجی در بین عموم برای حضور در این مراسم ایجاد شد. هر چند منبع خبر دقیقا مشخص نبود ولی این فراخوان یک موج و تحرکی خصوصا در بین دوستداران این مرز و بوم و فرهنگ دوستان ایجاد کرد.
فراخوان برای ساعت ۱۵ در آرامگاه سردار ایرانی بود. اینجانب نیز به اتفاق یاران دیگر تصمیم گرفتیم که در آرامگاه حضور پیدا کنیم و نسبت به این سردار بزرگ ادای احترام کنیم .ساعت حدود ۱۵:۱۵ دقیقه رسیدیم که با کمال تعجب با حضور یگانهایی از نیروی انتظامی و یگان ویژه روبرو شدیم که مردم و جمعیتی را که خواستار حضور در آرامگاه بودند متفرق می‌کردند. وقتی از آنان توضیح خواستیم فقط می‌گفتند که “دستور داریم” وهیچ دلیل منطقی ارایه ندادند که این خود مایه تعجب هر چه بیشتر جمعیت می شد.
آنچه اهمیت داشت و فراتر از انتظار بود حضور مردم آن هم از طیف‌های مختلف و قومیت‌های گوناگون بود. این موضوع خوشحال کننده خود نمادی دیگر از ملی گرایی ایرانیان است و نشانه آن که هویت ایرانی بشدت پویا ست و محرک اینگونه حرکات خود جوش ملی‌گرایانه است. اما نکته دیگر ترس مسوولین ج.ا از اینگونه حرکات مردمی است و نیروی انتظامی که باید نماد امنیت باشد نماد ایجاد ترس و ممانعت از حضور ملت ایران برای بزرگداشت شخصیت‌های ملی خود است.
در روزهاکه نوای شوم تجزیه طلبی و ایران ستیزی از گوشه و کنار به گوش می رسد، چرا ایران دوستان نباید برای احیاگر هویت ایرانی خود گردهمایی مسالمت آمیز داشته باشند؟
ذکر این نکته هم لازم است چند روز پیش موسسه فرهنگی و هنری انتظار فراخوانی منتشر کرد و اعلام کرد در حرکتی ماندگار و مهم بزرگداشت یعقوب لیث صفاری را در زاهدان تالار ایلیا برگزار می نماید رونمایی از کتاب های تجدد، گروگان سنت نوشته ی استاد قاسم سیاسر و ترانه های سیستان گردآوری شادروان علی شهری ازدیگر بخش های این بزرگداشت عنوان شده بود.

کانال خبری پان ایرانیست
https://telegram.me/paniranist

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است