جبهه ی دموکراتیک ایران از اعتراضات کارگران فولاد و اعتراضات جنبش دانشجویی ، پشتیبانی می کند.


با گرامیداشت ۱۶ اذر به عنوان روزی که سینه ی سه اذر اهورایی،
شریعت رضوی،بزرگنیا و قندچی ، توسط گلوله های رژیم دیکتاتوری حاکم دریده شد و خون انها سنگفرش دانشگاه را برای همیشه گلگون کرد.یادشان گرامی و راهشان مستدام باد.

هم میهن

بیش از سه هفته است ، کارگران خوزستان به ویژه هفت تپه و گروه ملی فولاد اهواز، در اعتصاب و اعتراض هستند.انها دارای خواسته های قانونی و قابل وصول اند. اما حاکمیت فرقه ای و سراسر فساد، قادر به تامین خواسته های انها نیست.برای اینکه ، انگونه در فساد مالی و حاکمیتی درغلطیده است که امکان براورد کردن،هیچ مطالبه ای را ندارد.

کشاورزان اصفهانی ماهها است که به دنبال استیفای حقابه ی خود هستند اما پاسخ انها را با سرکوب و ضرب و جرح داده شده است.

کامیونداران و معلمان طی چند دوره اعتصاب و تحصن،خواسته های خود را اعلام کرده اما رژیم سرتاسر فاسد حاکم،به هیچ یک از خواسته های انها پاسخ نداده است.

اینک جنبش دانشجویی با شکستن سکوت تحمیلی، ناشی از سرکوب عریان جناح ولی فقیه و تزویر و فریب اصلاح طلبان،بار دیگر به حرکت در امده است و قرار است روز شنبه ۱۷ اذرماه ساعت ۱۱ صبح در محوطه ی دانشگاه تهران،دست به میتینگ اعتراضی در پشتیبانی از خواست کارگران،معلم ها،کامیونداران و سایر مزدبگیران و طبقات فرودست و سرکوب شده بزند و ازادی زندانیان سیاسی به ویژه اسماعیل بخشی و میثم فرهادی را فریاد بزند.
سایر دانشجویان در دانشگاههای خود،همزمان با دانشگاه تهران نیز همراهی خواهند کرد و مردم تهران در #میدان_انقلاب و خیابان های اطراف دانشگاه تهران، با دانشجویان اعلام همبستگی خواهند کرد.

انتظار میرود با توجه به استعفای صوری ۱۸ تن از نمایندگان استان اصفهان در مجلس فرمایشی رژیم،در اعتراض به شرایط اب، در استان،مردم اصفهان و به ویژه دانشجویان دانشگاههای اصفهان نیز فرصت را مغتنم شمرده و به اعتراضات سراسری #کارگران و #دانشجویان بپیوندن.

هم میهن،

همه ی طبقات اجتماعی ،دارای خواسته های اساسی و قانونی هستند که تنها راه رسیدن به ان، متشکل شدن در ،گروههای کوچک ،انجمن ها،اتحادیه ها ، سندیکا ها و احزاب و سازمانهای مدنی و تشدید مبارزات و به هم پیوستن اعتصابات و اعتراضات با کلمه ی #اتحاد ،به عنوان #رمز_پیروزی و #همبستگی_ملی است.

زنده باد ازادی- بر قرار باد دموکراسی- گسسته باد زنجیر استبداد

جبهه ی دموکراتیک ایران

۱۶ اذر ۱۳۹۷ خورشیدی
کارنامه

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است