جبهه ملی ایران – سامان ششم از خواسته‌های کارگران و کارمندان پشتیبانی میکند


روزی نیست که کارگران و کارمندان کارخانه‌ها، اداره‌ها و پروژه‌های اجرایی در سراسر کشور به علت عدم دریافت چندین ماه حقوق اعتصاب و اعتراض نکنند. کارگران هفت‌تپه و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی به اعتراض واعتصاب چند ماهه خود ادامه میدهند و پاسخی بجز ضرب و شتم و زندان نگرفته‌اند. این درحالیست که بیماری همه‌گیر کرونا جان دهها هزار را در کشور و هزاران تن را در زندانها تهدید میکند که حتی دسترسی به لوازم بهداشتی یا بیمارستان ندارند. زندان‌ها پر از کارگران و فعالان سیاسی و حقوق‌بشری شده و حکم‌های اعدام برای ترساندن مردم ناراضی و گرسنه بیشتر و بیشتر می‌شود.

هزاران کارگر و کارمند و بیکار که ماه‌هاست دستمزد وحقوق نگرفته و درآمدی نداشته‌اند، و برخی سرپناه خود را هم از دست داده‌اند، نمی‌دانند در این شرایط بحرانی و بسیار وخیم بهداشتی و اقتصادی که ارزاق عمومی روزانه گرانتر می‌شود چگونه خود و خانواده خود را از گرسنگی و نابودی نجات بدهند. آنان برای نجات خانواده خود چاره‌ای جز رو در رویی و مبارزه با جمهوری اسلامی دزد و غارتگر ندارند، حتی به بهای درگیری و سرکوب‌های بیرحمانه و خونین رژیم.

روز به روز به شمار کارگران زن و مرد ناراضی و اعتصابی افزوده می‌شود، و ما میدانیم کسانی که حقوق این مردم زحمتکش را می‌دزدند و نظامی که این دزدان را در دامان خود پرورانده هرگز نه میخواهند و نه میتوانند به ندای مردم بیکار، غارت‌شده و سرکوب‌شده پاسخ بدهند. تنها راهی که برای آنان می‌ماند گریختن از کشور یا تن دادن به پیشنهاد انتقال مسالمت‌آمیز قدرت برای نجات کشور و مردم است. زندان و اعدام و کشتن خیابانی هیچگاه علاج مشکل نبوده و نیست.

جبهه ملی ایران در حالی که رفتار نظام حاکم را نسبت به این هم‌میهنان زحمتکش و آسیب دیده محکوم میکند، از مسئولان جمهوری اسلامی خواستار رسیدگی به خواستهای کارگران و کارمندان معترض و تامین مطالبات بر حق آنان در اسرع وقت است.

جبهه ملی ایران – سامان ششم
۲۰ امرداد ۱۳۹۹خ

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است