جبهه ملی ایران – اروپا دستگیری و بازداشت پیمان عارف، هموند سازمان دانش آموختگان جبهه ملی ایران را درترکیه محکوم می‌کند و خواستار آزادی بی قید و شرط ایشان می باشد


aref-zdfپیمان عارف، دانشجوی ستاره دار، عضو سازمان دانش آموختگان جبهه ملی ایران که در دادگاه انقلاب، به یک سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از حرفه روزنامه‌نگاری و عضویت و فعالیت در احزاب سیاسی محکوم شده بود، همراه همسرش، بانو سمیرا جمشیدی به ترکیه پناه آورده است. آقای عارف از طرف مامورین «نیروهای امنیتی ترکیه» در بامداد شنبه، بیست آذر ۱۳۹۵ در آنکارا دستگیر شده است و هنوز هم در بازداشت می باشد.

همسر ایشان، در ویدیویی ماجرای دستگیری را ثبت کرده و در فیسبوک خود به نمایش گذاشته است. در این ویدیو نیروهای امنیتی پس از مدتی انتظار پشت در بسته و خواندن و سپس نشان دادن حکم بازداشت را به پیمان عارف او را دستگیر و با خود برده اند.

٬٬ ٰپیمان عارف و سمیرا جمشیدی در ویدیوهای منتشرشده و پست‌های خود در فیس‌بوک تاکید می‌کنند که این بازداشت به‌ خاطر افشاگری‌های آنها در رابطه با نشست اخیری است که در رابطه با علل پناهندگی ایرانیان به خارج از کشور در استانبول برگزار شد و در آن شماری از فعالان سیاسی ایرانی حضور داشتند. پیمان عارف در نوشته‌های پیشین خود در فیس‌بوک، برگزارکنندگان این نشست را مرتبط با سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه موسوم به «میت» دانسته و مدعی شده بود که آنها از این طریق درصدد «جاسوسی از مراکز حکومتی و سیاسی ایران» و «نفوذ در اپوزیسیون ایران» هستند. آقای عارف مدعی است که با افشاگری‌های خود درباره پشت پرده این نشست باعث شده که خیلی از مدعوین از حضور در آن انصراف دهند.در تازه‌ترین نوشته سمیرا جمشیدی در صفحه فیس‌بوک خود عنوان می‌کند که در تماس با پلیس امنیت ترکیه، آنها بازداشت پیمان عارف را تایید کرده و گفته‌اند که وکیل وی می‌تواند به بازداشتگاه مراجعه کند.٬٬*

وکیل آقای عارف در گفتگویی با خانم سمیرا جمشیدی، فقط شکایت «سازمان امنیت ترکیه» را دلیل بازداشت پیمان عارف ذکر کرده است. طبق گفته وکیل نامبرده، درباره آزادی و یا ادامه بازداشت ایشان بناست که بزودی دادگاهی تصمیم بگیرد.

*) رادیو فردا

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است