تحصیلکردگانِ جنایتکار! مسعود نقره کار


– به شهادت تاریخ در همین یکی دو قرن اخیر آمران و فرماندهان جنایت‌ها و کشتار خیل عظیمی‌ از انسان‌های بی‌گناه  تحصیلکردگان، دکترها (از جمله پزشک‌ها)، مهندسان، حقوقدانان و دارندگان مدارک تحصیلی آکادمیک، در سطوح مختلف بوده‌اند؛ کسانی که در موقعیت رهبری سیاسی بسیاری از کشورهای جهان و نیز حزب‌ها و سازمان‌ها و گروه‌های سیاسی و مذهبی جنایت‌ آفریده‌اند.

مسعود نقره‌کار – تحصیل دانشگاهی و کسب عنوان‌های ریز و درشت آکادمیک به معنای داشتن حس و درک وعاطفه‌ی  توأم با شعور و اخلاق و فرهنگ انسانی نیست. جهان جنایتکار تحصیلکرده کم ندیده و دریغا که میهن ما نیز درگوشه‌ای از این سیمای پلشتی و شرمساری رُخ نموده است.

مسعود نقره‌کار

حکومت اسلامی نمونه‌ای از این دست پلشتی و زشت‌نمایی‌ است و نشانه این واقعیت تلخ  که می‌توان «دکتر» و «مهندس» و «استاد دانشگاه» بود اما همزمان شکنجه‌ و جنایت‌کرد و یا حامی‌ و دستیار جنایتکاران شد، آنهم جانیانی که مصداق «جنایت‌علیه بشریت» هستند.

به شهادت تاریخ در همین یکی دو قرن اخیر آمران و فرماندهان جنایت‌ها و کشتار خیل عظیمی‌ از انسان‌های بی‌گناه  تحصیلکردگان، دکترها (از جمله پزشک‌ها)، مهندسان، حقوقدانان و دارندگان مدارک تحصیلی آکادمیک، در سطوح مختلف بوده‌اند؛ کسانی که در موقعیت رهبری سیاسی بسیاری از کشورهای جهان و نیز حزب‌ها و سازمان‌ها و گروه‌های سیاسی و مذهبی جنایت‌ آفریده‌اند.

پیشتر در سلسله مقاله‌هایی با عنوان « جنایتکاران تحصیلکرده» به نمونه‌های غیروطنی و وطنی اشاره کردم و درباره دکتر یوزف منگله از جنایتکاران آلمانی در آشویتس، دکتر رادووان کارادچیک از آمرین کشتار مردم بوسنی و دکتر ایمن الظواهری از رهبران القاعده و… نوشتم.

در میهنمان به قاتلی به نام  مهندس سعید امامی‌ (اسلامی) از آمران و عاملان قتل‌هایی که به قتل‌های زنجیره‌ای معروف شده است، پرداختم. این قاتل  تحصیلکرده‌ی رشته مهندسی مکانیک در آمریکا و از فعالین انجمن‌های اسلامی در این کشور، متولد ۱۳۳۶ در شیراز،  پس از اخذ دیپلم ریاضی جهت تحصیل به آمریکا (واشنگتن) عزیمت کرده بود. و نیز درباره  بازجو و شکنجه‌گری به نام سید کاظم کاظمی‌ (سید مجتبی) تحصیلکرده‌ی رشته‌ی مهندسی مکانیک از ایالت تگزاس آمریکا نوشتم.

از دکتر علی‌اکبر ولایتی خادم آیت‌الله خمینی و مشاور آیت‌الله خامنه‌ای که دو دوره نیز وزیر امور خارجه حکومت اسلامی بود نیز نام بردم. وزیر امور خارجه و پزشک متخصص بیماری‌های کودکان از دانشگاه جان‌ هاپکینز که در کشتار دگراندیشان تبعیدی نقش داشت.

از محمدحسن صادقی مقدم فیزیکدان و از حقوقدانان شورای نگهبان و محمدجواد لاریجانی و گلّه‌ای از این دست موجودات هم  نام آوردم که در این میانه محمدجواد لاریجانی جایگاه ویژه‌ای داشت. این عضو خانواده «مبارک خصال» لاریجانی، فرزند روحانی شیعه میرزا‌ هاشم آملی، نقشی مهم در تحکیم و تداوم حکومت اسلامی داشت و همچون برادرانش صادق لاریجانی، علی لاریجانی، باقر لاریجانی، فاضل لاریجانی هر کدام به نوعی یاری‌رسان تداوم جنایت‌علیه بشریت بوده‌اند. محمدجواد لاریجانی  دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه حکومت اسلامی و مشاور امور بین‌الملل ریاست قوه قضائیه به عنوان پژوهشگر دانش‌های بنیادی (فیزیک نظری و ریاضیات)، مهندس برق و ریاضیدان، تحصیلکرده آمریکاست  که درباره «اندیکاتور»های فرهنگ و «پراکسیس» انسان و «عقل عملی فرهنگ» و «عقلانیت» و «آسیب‌شناسی فرهنگ» و «نقد لیبرالیسم» منبرها رفته است. این تحصیلکرده دانشگاه برکلی به عنوان پیام‌دار و سفیر حقوق بشر اسلامی در جهان، سنگسار و شکنجه و اعدام را از گوهرهای تابناک اسلام و «اهل بیت» معرفی کرده و از تریبون‌های بین‌المللی  به جهانیان نوید داده است که: «… ما هنوز بخش اندکی از گوهر تابناک اسلام و اهل بیت را شناخته‌ایم و بخش کمی‌ از آن را به دنیا شناسانده‌ایم با این حال سه هزار صفحه از قوانین اسلامی در حال آماده‌سازی است که آن را به مجامع بین‌المللی ارائه خواهیم کرد.»

نمونه دست به نقد تحصیلکردگان همدست جنایتکاران، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

سعید نمکی (زاده ۲۴ خرداد ۱۳۳۷ در کاشان) در تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال ۹۷ به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد. وی سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۱۳ دی تا ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ بود. نمکی فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رشته داروسازی است. عضو هیئت علمی‌ دانشگاه علوم پزشکی «بهشتی» با مرتبه علمی‌ دانشیاری، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، عضو شورای سیاست‌گذاری مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت، و معاون سابق محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست است. وی در سال ۱۳۹۴ به معاونت امور اجتماعی و عمومی‌ در سازمان مدیریت (سازمان برنامه و بودجه) منصوب شد و به گفته وی، ۲۵ سال پیش از این تاریخ، معاون بهداشتی وزیر بهداشت، و مدتی مشاور معصومه ابتکار و چندسال مدیرعامل چند کارخانه داروسازی از جمله تولیدارو بوده‌است.

این تحصیلکرده همدستی با جنایت‌ را با تملق و چاپلوسی درآمیخته و نمونه تازه‌ای از موجودات مشابه خودش به تماشا گذاشته است. وی در مورد خامنه‌ای و خطاب به او گفته است: «هدایت‌ رهبری باعث حماسه‌آفرینی در مهار ویروس کرونا شد. تا خدا هست و دعای شما، هراسی از ویروس کرونا نداریم. رابطه من و رهبر، رابطه مرید و مراد بود، اما الان به عاشق و معشوق تبدیل شده!. عهد بسته‌ام کمتر گله کنم تا مبادا سبب رنجش رهبر معظم و مردم شوم. بزرگترین علت کامیابی ایران در مبارزه با کرونا، حمایت‌های بی‌بدیل مقام معظم رهبری بود. توصیه‌های رهبری در خصوص منع واردات واکسن کرونای آمریکا و انگلیس کاملاً دلسوزانه و علمی‌ بود. هروقت فکر می‌کنم شاید این مرد بزرگ (خامنه‌ای) را برنجانمش، بغض گلویم را می‌گیرد. نمی‌خواهم خیلی به کالبدشکافی موج چهارم کرونا بپردازم، زیرا غصه‌ای بر غصه‌های رهبری اضافه می‌کند.»

دکتر سعید نمکی در پیام تبریک به سیدابراهیم رئیسی جهت گزینش وی به ریاست سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی گفت «انتخاب هوشمندانه آن عزیز ارجمند توسط مردم شریف، قدرشناس و وفادار کشورمان را تبریک عرض» نموده و سپس می‌افزاید: «حمایت‌های مکرر و بی‌دریغ حضرتعالی در ایام سخت مدیریت کرونا از مدافعین سلامت همواره در خاطره همکارانمان خواهد ماند. بی‌تردید پایبندی به زنده نگه داشتن ارزش‌های انقلاب اسلامی، توجه به تهیدستان و ضعیفان، عدالت‌محوری، فسادستیزی، برداشتن موانع از مسیر تولید ملی و احترام به دیدگاه‌های کارشناسی که جزء تفکیک‌ناپذیر مرام و شخصیت حضرتعالی است، می‌تواند نوید آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی باشد.»

دکتر سعید نمکی همچون مهندس سعید امامی، مهندس سیدکاظم کاظمی، دکتر علی اکبر ولایتی، محمدجواد لاریجانی و… نماد و نمونه‌ها‌ی سلطه‌ی ایمان مذهبی و ایدئولوژیک بر علم و دانش و خرد نقّاد هستند. مذهب و ایمان این موجودات بیگانه با انسان‌دوستی و انسانیت، بیگانه با تحمل و بردباری و مدارا با دگراندیشی، دگربودی و دگررفتاریست؛ تاریکخانه‌ای که  انسانیت و روشن‌اندیشی راه به آن ندارد.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است