تبریک جبهه ملی ایران-اروپا به استاد مریم میرزاخانی، به زنان ایران و ملت ایران



خانم مریم میرزاخانی مدرک کارشناسی ریاضی خود را از دانشگاه صنعتی شریف در تهران گرفت و توانست در دو سال پیاپی (۱۹۹۴ و ۱۹۹۵) مدال طلای المپیاد بین‌المللی ریاضیات را برای خود و ایران کسب کند.ایشان سال ۱۹۹۹ میلادی (۱۳۷۸ خورشیدی) برای ادامه تحصیل در دانشگاه هاروارد وارد به آمریکا رفت.

خانم میرزاخانی درمصاحبه‌ای با نشریه «بنیاد ریاضیات کلِی» (Clay Mathematics Institute) گفت «باید بگویم که مردم آنجا تصور متفاوتی از نظام آموزشی رایج در ایران دارند. وقتی در دانشگاه هاروارد دوره کارشناسی ارشد خود را می‌گذراندم، بارها مجبور شدم توضیح بدهم که زنان در ایران حق تحصیل دارند.»

جایزه فیلدز از سال ۱۹۳۶ تاکنون از سوی موسسه فیلدز در تورنتو کانادا، هر چهار سال یک بار به دو تا چهار نفر محقق زیر ۴۰ سال اعطا می شود. خانم میرزاخانی یکی از چهار نفری است که مدال امسال را دریافت می کنند.

خانم میرزاخانی دکترای ریاضیات را در دانشگاه هاروارد ایالات متحده آمریکا گرفته است وهم اکنون در دانشگاه استانفورد تدریس می کند و پیش از آن نیز استاد ریاضی در دانشگاه پرینستون بوده است.

مریم میرزا خانی از بازماندگان نخبگان ریاضی دانشگاه صنعتی شریف است که در حین بازگشت از اهواز به تهران، اتوبوس آن ها به دره سقوط کرد و ۶ تن جان باختند.

جبهه ملی ایران به این موفقیت بزرگ استاد میرزاخانی افتخار می کند و برای ایشان، استادهای ایشان و بویژه زنان ایرانی آرزوی پیروزی ها و درخشش های بیشتری دارد.

جبهه ملی ایران-اروپا

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است