بیانیه کورش زعیم و گروهی از هموندان جبهه ملی ایران تهران در مورد مرگ شاهرخ زمانی


shahrokh-zamani1شاهرخ زمانی، فعال کارگری زندانی در رجایی شهر، روز یکشنیه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴، بطور ناگهانی درگذشت. گفتند سکته مغزی کرده، ولی شاهدان عینی جسد گزارش داده اند که آثار کبودی و سیاهی را بر تن او دیده اند. سکته مغزی در جایجای تن ایجاد کبودی یا سیاهی نمی کند. سکته مغزی را اگر به هنگام به بیمارستان برسانند، احتمال بهبودی یا دستکم حالت کوما یا نیمه کوما وجود دارد، ولی او را یکسره برای کالبد شکافی به پزشگ قانونی بردند، که هنوز گزارش رسمی آن اعلام نشده است.
شاهرخ زمانی عضو هیات مدیره کمیته پیگیری بازگشایی سندیکای کارگران ساختمان و نقاشان بود که تلاش می کرد سندیکا را بازگشایی و فعال کند، کاری که قانون اساسی جمهوری اسلامی تایید و تضمین کرده است.
شاهرخ زمانی فعال کارگری و نقاش ساختمان در خرداد ماه ۱۳۹۰ در تبریز بازداشت شد که پس از ۵ روز بازداشت بدون حکم قضایی، ۳۶ روز در سلول انفرادی نگهداری شد. سپس شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر، شاهرخ زمانی را به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت ملی به ۱۱ سال زندان محکوم کرد که در دادگاه تجدید نظر تأیید شد. هر چند پس از پایان بازجویی او را در ۲۷ مهر ۱۳۹۰ با وثیقه ۲۰۲ میلیون تومانی آزاد کردند، ولی در ۲۴ دی او را در محل کارش دوباره دستگیر و برای اجرای حکم به زندان مرکزی تبریز، و در مهر ۹۱ به زندان رجایی شهر، منتقل کردند. زمانی را بار دیگر در شهریور ۱۳۹۲ از زندان رجایی شهر به تبریز بردند تا در شعبه‌ ۲ دادگاه انقلاب تبریز به اتهام توهین به رهبری محاکمه و به ۶ ماه دیگر حبس تعزیری محکوم شود. زمانی در اسفند ۹۲ به زندان قزلحصار کرج انتقال یافت که در اعتراض اعتصاب غذا کرد تا دوباره او را در فروردین ۹۳ به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل کردند. شاهرخ زمانی پیش از این هم در ۱۳۷۲ به اتهام فعالیت غیرعلنی در سندیکای نقاشان بازداشت و ۱۸ ماه زندانی شده بود.
شاهرخ زمانی را از حضور در عروسی دخترش در شهریور ۱۳۹۳ محروم کردند، و در بهمن ۹۳ هم نتوانست در خاکسپاری و ختم مادرش شرکت کند. ملاقات خانواده با او هم به علت دوری راه به ندرت صورت می گرفت.
خاکسپاری شاهرخ زمانی فردا سه شنبه ۲۴شهریور ۱۳۹۴ در وادی رحمت تبریز انجام خواهد شد.
ما این ضایعه را به خانواده زمانی، بویژه پسر خاله شاهرخ، آقای فتح اله نجاتی مازگر، که یکی از جوانان برجسته جبهه ملی ایران در تبریز دلارامی می گوییم.

کورش زعیم و گروهی از هموندان جبهه ملی ایران
تهران – ۲۳ شهریور ۱۳۹۴خ

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است