بیانیه رسمی جنبش همبستگی مبارزان ایران ( همبا )برای پشتیبانی از اعتصابات


‼️ هموطنان دردمند و ستم کشیده ایران

رژیم جمهوری اشغالگر اسلامی، بمدت چهار دهه سرگرم نابودی اقتصاد و صنایع و نظام بانکی و محیط زیست و مشاغل و پیشه های ایران بوده است .

رژیم اشغالگر آخوندی که بنام حمایت از مستضعفان، با خدعه و نیرنگ و دروغ و حمایت بیگانگان، ایران در حال توسعه را اشغال کرد، و رهبر ایرانستیز آن خمینی در گورستان بهشت زهرا به صراحت اعلام کرد: همه ثروت و دارایی ایران غنیمت اسلام است؛ و با نابود کردن ایران در چهارده دهه گذشته، همه طبقات و اقشار و گروه های ملت ایران را به فقر و فلاکت کشانید، و با نابودی صنایع و تولیدات و شرکتهای پیمانکاری ایرانی، زمینه نابودی کشور را فراهم کرد، و آشکارا این تلاش را با هدف خدمت به اربابان سلطه گر گلوبالیسم انجام داده، و به توصیه آنها موظف شده بودند، که نه تنها ایران، بلکه کل خاورمیانه را با جنگ و تروریسم اوراق کنند، تا عناصر گلوبالیست مانند اتحادیه اروپا و روسیه و چین و ابرسرمایه داران آمریکایی با تامین نفت ارزان، منافع خود را تامین کنند .

نتیجه چهار دهه جنایت و خیانت رژیم فاسد و دزد و اختلاسگر و رانت خوار و انحصارگر، که با سلطه بر همه ثروت و سرمایه کشور، ایران را نابود کرد، اکنون بیش از ٧ میلیون بیکار و نابودی طبقه متوسط و محکوم کردن بیش از ۶٠ میلیون ایرانی به فقر و فلاکت شده است .

امروز ملت ایران گرفتار درد مشترکی هستند که جز با اتحاد و همراهی درمانی برای آن وجود ندارد . رژیم اشغالگر هیچ ابایی از کشتار مردم و نابودی ایران ندارد و برای مقابله با چنین رژیم وحشی و چپاولگر، نافرمانی مدنی ملت متحد ایران، قوی ترین و اثربخش ترین ابزار مبارزه است، و اعتصابات سراسری کارگران ایران در این چارچوب، پلی به سوی ازادسازی میهن دربندمان می باشد .

حال که کارگران محروم ایران اقدام به اعتصاب کرده و عزم خود را برای نجات ایران جزم کرده اند؛ اولا لازم هست به مبارزان مدنی جنبش آزاد سازی ایران توصیه کنیم :
اجازه ندهید عناصر وابسته و نفوذی رژیم در اشکال مختلف، با شعارهای کذایی مانند “مدیریت شورایی کارخانه” و یا انتقال مالکیت و مدیریت کارخانه ها به نام سپاه پاسداران تروریستی، شما را فریب دهند .

دوما همه ملت ستمدیده و خصوصا کارگران رنج کشیده باید اگاه باشند، تنها راه نجات ایران، گسترش اعتصابات سراسری و فراصنفی و سپس راه اندازی اعتراضات سراسری با پیگیری مطالبات حداکثری، با هدف براندازی و برکناری تمامیت رژیم اشغالگر و برقراری نظامی سکولار دمکرتیک می باشد .

همچنین بر تک تک ملت ایران لازم است که از کارگران اعتصابی حمایت قاطع را اعلام کنند، و با ترک محل کار خود، با آنها همراه شوند. شرکت‌هایی که تاکنون کارگرانشان به اعتصابات سراسری پیوسته‌اند عبارتند از:
شرکت نیشکر هفت‌تپه
شرکت هپکو
پالایشگاه قشم
پالایشگاه آبادان
پالایشگاه جفیر
پالایشگاه کنگان
پالایشگاه پارس جنوبی فاز ١۴، ٢٢ و ٢۴
پالایشگاه پارسیان
پتروشیمی لامرد
اتوبوسرانی خط واحد ارومیه
پالایشگاه ماهشهر
پالایشگاه اصفهان
نیروگاه برق پارس جنوبی بیدخون
شرکت آسفالت طوس دشت آزادگان
سایت پتروشیمی عسلویه
بیمارستان های تامین اجتماعی اصفهان و شیراز
میدان نفتی آزادگان شمالی
پالایشگاه پارسیان مهر -لامرد
منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی عسلویه
فاز ١۴ شرکت ای جی و جم ٢
پالایشگاه گاز «پارس جنوبی»، کنگان
کارگران پالایشگاه ماهشهر، شرکت “تهران هینو” ماهشهر
کارگران پترو پالایش کنگان
رانندگان ناوگان اتوبوسرانی ارومیه
نیروگاه برق پارس جنوبی واقع در بیدخون شهرستان عسلویه

جنبش همبستگی مبارزان ایران ( همبا ) ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی قاطع از کارگران اعتصابی از عموم کارگران و کارکنان کارخانه ها و مراکز تولیدی و خدماتی مانند کارکنان بانکها و ادارات دولتی و رانندگان و همه فعالان اقتصادی و اهالی محترم بازار و پیمانکاران و … درخواست دارد برای پایان دادن به همه مشکلات کشور، به جمع اعتصاب کنندگان ملحق شوند.

“اعتصابات سراسری برانداز، پلی به سوی بازپس گرفتن ایران از سلطه اشغالگران ایرانستیز هست .

پاینده ایران

جنبش همبستگی مبارزان ایران
#همبا

#اعتصاب_رهایی
تنها ره رهایی
اعتصاب، اعتراض، اتحاد
@freeiran99

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است