«بیانیه جمعی از فرماندهان سابق دفاع مقدس»


هموطنان عزیز، ما جمعی از فرماندهان سپاه ‌و خانواده شهدای جنگ تحمیلی که خود را پیرو برادران عزیزمان باکری‌ها، محمد بروجردی، حسن افشردی، حسین خرازی و … می دانیم لازم به توضیح دانستیم موارد زیر را به استحضار ملت دلاور و شریف ایران برسانیم.

۱- اوج گیری مبارزات شما برای اصلاح نظامی را که اکنون تا بن دندان فاسد شده است را طی چند دهه اخیر رصد کرده ‌و ما هم بیش از دو دهه است که به این نتیجه رسیده‌ایم که این نظام اصلاح پذیر نبوده و باید سرنگون شود.
۲- خسارات بی اندازه ای که بالاخص طی ۲۰ سال اخیر و با یکدست شدن حاکمیت پیش آمده است ضمن برهم زدن اصل تفکیک قوا که اساس یک نظام مبتنی به رای مردم است موجب نابودی طبقه متوسط و ‌دوقطبی شدن جامعه به یک اقلیت برخوردار چهار درصدی (۴٪) و اکثریت فرودست نودوشش درصدی (۹۶٪) شده است. به‌عبارت ساده تر این حاکمیت تنها از حمایت حدود ۳/۵ میلیون نفر از جمعیت ۸۵ میلیونی ایران و متکی به رانت پول، سلاح وزندان و تبلیغات رسمی یا زر و زور و تزویر برخوردار می باشد.

۳- ما فرماندهان جنگ دخالت شخص خامنه‌ای و اجرای دستورات وی توسط شورای نگهبان برای رد و تایید صلاحیت نمایندگان مردم در انتخابات ریاست جمهوری، مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، شوراهای شهری و دیگر موارد را «نقض حاکمیت ملی» و سلب حق تعیین سرنوشت از مردم ایران دانسته که از هیچ پشتوانه شرعی، عرفی و قانونی برخوردار نبوده و تنها یک استبداد قرون وسطایی را بنمایش می گذارد.

۴- ما به‌هدردادن صدها میلیارددلار از سرمایه و ثروت عمومی کشور را برای پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران وبا هدف دستیابی به سلاح اتمی جهت تضمین بقاء حاکمیت وباند مافیایی خطرناک فعلی محکوم کرده به جد خواستار توقف آن برنامه می باشیم.
۵- ما فرماندهان دفاع مقدس دخالت کشورمان در امور داخلی کشورهایی نظیر لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان را که همراه با تحمیل هزینه چند ده میلیارد دلاری به بودجه عمومی کشور می‌باشد محکوم کرده و خواهان توقف این حاتم بخشی‌ها از سوی خامنه‌ای و سرداران سرسپرده وی می‌باشیم.

۶- ما دولت و مجالس مهندسی شده بالاخص طی دو‌ دهه اخیر را بدلیل فقدان پشتوانه مردمی و اتکاء به تقلب و رانت حکومتی برسمیت نشناخته و کلیه تصمیمات و قوانین مصوب آنها را نامشروع قلمداد می کنیم. ما قویا وزرای دولت، وکلای مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اعضای شورای نگهبان و قضات مرتبط با صدور احکام ناروا را مسئول شمرده و خواهان محاکمه ‌و پاسخگویی آنها در دادگاه های ذیصلاح می باشیم.
۷- ما وضع قوانین ضد بشری وزن ستیز را در هر سطحی که بخواهد نصف جمعیت ایران را به پستوخانه فرستاده و از آنها بعنوان کارخانه فرزندآوری استفاده نماید محکوم کرده خواهان نادیده گرفتن این قوانین از سوی مراجع اداری و قضایی کشور می باشیم.
۸- ما خواهان بازگرداندن کلیه درآمدهای نفتی و غیرنفتی و سرمایه های ملی غارت شده و انتقالی به بنیادها و هولدینگ های زیر نظر رهبری تحت عنوان خصوصی سازی به حوزه دولت بوده تا پس از انتخاب دولت مردمی امکان بهره‌برداری از آنها برای عموم مردم و نه الیگارشی موجود امکان پذیر باشد.
۹- ما ماجرا جویی فرماندهان خائن سپاه وشخص خامنه ای را در شراکت در تجاوز ولادیمیر پوتین رهبر مافیایی روسیه به کشور اوکراین و بمباران شهرها و زیرساخت های این کشور محکوم کرده و‌مسئولیت حاکمیت را نسبت به نقش خود درآوردن شعله های این جنگ ویرانگر به کشور عزیزمان و نیز وام دار کردن نسل های آینده مان بخاطر شراکت در این جنگ‌ یادآوری می کنیم.

۱۰- ما حمایت کامل خود را از مبارزات بحق مردان، زنان و جوانان کشور در داخل و خارج در احقاق حقوق خود که با حمایت جامعه بین الملل همراه شده است ارج نهاده پا بپای آنها در میدان اعتراضات واعتصابات شرکت خواهیم کرد.

و

زنده باد ایران، پاینده باد ایرانیان
جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس

پ ن: هویت امضاء کنندگان نزد سحام محفوظ است.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است