بیانیه «جبهه ملی ایران- واشنگتن» در پشتیبانی از مبارزه زنان و مردان از خود گذشته‌ای که در گروه‌های چهارده نفری پیگیر استعفای علی خامنه‌ای هستند


«جبهه ملی ایران ـ واشنگتن» به زنان و مردان از خود گذشته‌ای که در گروه‌های چهارده نفری پیگیر استعفای علی خامنه‌ای، به عنوان مسئول اصلی خودکامگی و فقر و فساد و بی‌عدالتی،  کشتار و سرکوب آزادیخواهان و انزوای ایران از جامعه بین‌المللی، شده‌اند ادای احترام می‌کند.

چهارده فعال دلیر و آزاده سیاسی در داخل کشور چند هفته پیش با انتشار بیانیه ای، ضمن نشان دادن ساختار ناکارآمد سیاسی کشور و پریشانی همه جانبه اوضاع میهن، برای نخسیتین بار با وضوح و صراحت هرچه تمام تر استعفای آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی را که در کانون این وضع خطرناک و انفجار آمیز قرار دارد خواستار شدند. این گام شجاعانه نخستین تا کنون به موجی پیگیر از ییانیه های مشابه دامن زده و هر بار چهارده نفر دیگر بی هراس از اعدام و زندان و آزار و شکنجه که در چهار دهه گذشته روش معمول نظام خودکامه ولایت فقیه در برخورد با دگراندیشان بوده است، امضای خود را زیر آن بیانیه ها گذاشته اند. یکی از آخرین این بیانیه ها به امضای چهارده شیرزن میهن دوست و آزادی خواه که نامشان برای همیشه در دفتر مبارزات مردم ایران به خاطر دموکراسی و حاکمیت ملی ثبت خواهد شد مزین است. در بخشی از این اعلامیه ساختارشکن که چون شهابی از دل ظلمت استبداد دینی حاکم بر میهن ما سرکشیده و بر دل همه شیفتگان آزادی و دموکراسی و حاکمیت  تن از کنشگران مدنی و فعالین حوزه ۱۴ ملی نور امید  می افشاند چنین آمده است: «ما فعالین حقوق زنان مصمم هستیم با شیوه ای مدنی و بدون خشونت، مبارزه خود را هم چون پیش  قراولان آزادی وطن با گفتن “نه” به جمهوری اسلامی، تا رسیدن به خواسته های کامل خود ادامه دهیم.» زنجیره پایان ناپذیر بیانیه های چهارده نفره در ضرورت استعفای آیت الله  خامنه ای، جمهوری اسلامی را در تمامیت آن به وحشت افکنده و کارگزاران خشونت پیشه نظام واپسگرا و آزادی کش را به بازداشت شماری از این زنان و مردان دلیر و آزاده و تهدید و ایذاء شماری دیگر از آنان در روز روشن برانگیخته است. در همان حال، عناصر ناصالح و سفاک و ستم پیشه از قماش قاضی مقیسه و قاضی صلواتی که در این نظام فاسد کرسی های قضاوت را در اختیار دارند، در هفته های اخیر افسار گسیخته اند و برای ایجاد هراس در قلب مبارزان راه آزادی و باز داشتن آن ها از ادامه فعالیت های اعتراضی مسالمت آمیزشان، شماری از آنان را تنها به خاطر یک اظهار عقیده ساده از طریق جایگاه های اینترنتی یا یک نوشته کوتاه به صورت «توئیت»، به زندان های دراز مدت ده سال و بیست سال محکوم ساخته اند. 
این ها جلوه دیگری از «عدل اسلامی» است که در آغاز بنیانگذاری این نظام ضد مردمی، فریبکارانه به شهروندان وعده داده شد. یکی از بانوان شجاعی که بعد از امضای بیانیه چهارده زن مبارز بی درنگ دستگیر شده و به مکان نامعلومی انتقال یافته خانم گیتی پورفاضل، عضو شورای مرکزی و کمیسیون حقوقی «جبهه ملی ایران» (سامان ششم) است. خانم پورفاضل  صاحب تالیفات پژوهشی و ادبی ارزنده ای است و در سطح بین المللی نیز نامی شناخته شده و مورد احترام است. او سال ها در زمینه دفاع از حقوق بشر و حفظ کرامت انسانی برای شهروندان میهنمان فعالیتی خستگی ناپذیر داشته است. خانم پورفاضل بارها وکالت متهمان سیاسی، از جمله مسیح علی نژاد در شکایت وی علیه «صدا و سیمای جمهوری اسلامی» و خانواده ستار بهشتی را به صورت رایگان به عهده گرفته است. پذیرفتن وکالت فعالان سیاسی در جمهوری اسلامی کاری بس خطرناک است و تاکنون وکلای دعاوی عدالت جو و از خود گذشته ای مانند شیرین عبادی، مهرانگیز کار، نسرین ستوده، عبدالفتاح سلطانی، محمد دادخواه، قاسم شعله سعدی، محمد اولیایی فرد، مهسا امرآبادی، محسن صفایی فراهانی و سپیده فرح آبادی به خاطر این عمل ایثارگرانه تاوان سنگینی پرداخته و برخی از آن سال های متمادی از عمر خود را در پشت میله های زندان گذرانده اند. این رفتار نکوهش بار در قبال وکلای مدافع با همه مبانی حقوقی که در سطح جهانی پذیرفته شده مغایرت کامل دارد و یکی دیگر از ویژگی های نفرت انگیز استبداد مذهبی مستقر در کشور ما به شمار  می رود. طبق اطلاع، پنج تن دیگر از بانوان امضا کننده بیانیه، خانم ها شهلا انتصاری، شهلا جهان بین، فاطمه سپهری، حوریه فرج زاده و نرگس منصوری در رشت، تهران و مشهد بازداشت شده اند. گفتنی است که یکی از امضاء کنندگان بیانیه یاد شده خانم فرنگیس مظلوم، مادر زندانی عقیدتی سهیل عربی است که اکنون در زندان اوین دوره یازده ساله محکومیت خود را به جرم دگراندیشی  می گذراند. این بانوی آزاده که حتی چند  زندان اوین تحت باز جویی ۲۰۹روز پیش از انتشار بیانیه دستگیر شده همچنان در بند قرار دارد. افزوه بر این، چندین تن از امضاء کنندگان بیانیه های پیشین، از جمله آقایان محمد حسین سپهری در تهران و جواد لعل محمدی در مشهد به وسیله چماقداران و قمه کشان آقای خامنه ای مکررا در معرض تهدید قرار گرفته اند.
  
 «جبهه ملی ایران ـ واشنگتن» ضمن ادای عمیق ترین احترامات قلبی به زنان و مردان از جان گذشته ای که در هفته های اخیر با انتشار بیانیه های بی پرده و روشنگرانه لرزه بر ارکان نظام سرکوبگر، فاسد و خودکامه ولایت فقیه افکنده اند، بازداشت و حبس و آزار این دلیران آزاده و ایران دوست را با شدت هرچه تمام تر محکوم  می کند و آزادی بی درنگ آنان و توقف هرگونه اقدامات ایذایی را در قبال ایشان مجدانه خواستار است. باشد که حرکت ایثارگرانه این دلاوران چون طلیعه ای روشنی بخش، روز رهایی کشور و مردم ما را از منجلاب چهل ساله جهل و تزویر و غارتگری و عدالت ستیزی نظام رسوای ولایت فقیه هرچه زودتر به دنبال داشته باشد.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است