بیانیه جبهه ملی ایران- اروپا: مدافعین حقوق مردم، وکلا قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی را آزاد کنید!


هموطنان آزاده و بیزار از دیکتاتوری ایران،

انتخابات آزاد حق مسلم ماست و همه می دانیم که ٬نظارت استصوابی٬ حتا بر اساس قانون اساسیِ جمهوری اسلامی غیرقانونی است و عاملین وضع این ناقانونِ استبدادی باید بر اساس همین قانون اساسیِ موجود تحت پیگرد قرار گیرند.

ما مردم ایران را در حمایت از مبارزانی که علیه این ننگ نظارتی بپاخاسته اند فرا می خوانیم.

چندی پیش قاسم شعله سعدی در یک پیام ویدئویی گفته بود که کشور در حال اضمحلال و فروپاشی است و او به تاسی از محمد مصدق، مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به ٬نظارت استصوابی٬ تحصن خواهد کرد.

ما مردم آزاده ایران را به پشتیبانی از آزادی آقایان قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی و دیگر وکلای حقوق مردم فراخوانده و از حق انتخابات واقعاً آزاد حمایت می‌کنیم.

نظارت بر صلاحیت و درستکاری کسانیکه نامزد نمایندگی مردم می‌شوند، روا و حق ملت است. اطمینان داشتن از کرنش و فرومایگی یک نامزد انتخاباتی در برابر یک دیکتاتور که هیچ حقانیت ملی ندارد، دیکتاتورپذیری و ضد حقوق شهروندی است.

زورگویی دستگاه فاسد «رهبری» و نظامیان حامیِ وی کیان میهن عزیزمان ایران را با سیاست‌های ماجراجویانه و ضد منافع ملی به آستانه فروپاشی کشانده است. ملت رنجدیده ایران سزاوار آن نیست که افزون براستبداد درونی مورد تحریم و تهاجم قدرتهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای قرار گیرد که پیامدهای ناشی از آن متوجه جان و مال مردم صلح طلب ایرانی، استقلال و یکپارچگی کشور گردد.

ما مردم ایران را به مبارزه علیه این حکومت جابر، فاسد و قانونگریز دعوت می کنیم تا با حمایت همگانی از خواست آزادی زندانیان سیاسی و لغو نظارت ننگین استصوابی، حکومت را گامی به پس رانده و مجبور به رعایت حقوق شهروندی و سیاسیِ ملت ایران نماییم.

پیوند حقوق سیاسیِ یک ملت با حقوق شهروندی وی، چه صنفی باشد یا فرهنگی-عقیدتی یک واقعیت غیرقابل انکاراست. تحمیل نظارت استصوابی اساس نقض تمامیِ حاکمیت ملی است. زیرا ملت را برخلاف قانون از داشتن وکیل واقعی جهت دفاع از منافع خود، محروم می‌سازد.

مبارزه وکلای آزاده و برجسته آقایان قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی با این ناقانون، مقابله ای جدی با استبداد و بی قانونی است که منشأیی برای همه این بساط ظلم و فساد شده است.

افزون بر این دستگیری، پرونده سازی و محکومیت وکلای مدافع حقوق مردم به بازداشتهای درازمدت، سلب دفاع بهینه از متهمان سیاسی و عقیدتی است. وکلای قضایی باید در اجرای وظایف صنفی خود آزاد و از گزند تحدید و سرکوب در امان باشند!

امروزه ما نیازمند همبستگی و پشتیبانی از یکدیگر هستیم تا بتوانیم از فاجعه ملی پیشِ رو رهایی یابیم.

هموطنان آزاده،

باید برای تحقق این خواست‌های ملی بپاخاست و همبستگی و بیزاریِ خود از استبداد و فساد و دیگر اَعمال خجالت آور این حکومت را در جهان به نمایش گذاشت.

جبهه ملی ایران- اروپا
نهم شهریورماه ١٣٩٧

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است