بیانیه جبهه ملی ایران- اروپا (سامان ششم) درباره شورش تازه هم‌میهنانمان علیه افزایش بهای بنزین و نظام ضد مردمی جمهوری اسلامی


هم‌میهنان،

عمل نابخردانه “شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه” در افزایش سه برابری بهای بنزین، که خود نشانی از ناتوانی نظام جمهوری اسلامی در تصمیم گیریهای سنجیده است به مثابه جرقه‌ای برای یک خیزش و انفجار سیاسی- اجتماعی تازه عمل کرده و هم میهنانمان در شهرهای مختلف را دوباره به خیابانها کشانده است. گزارشها حاکی از چندین کشته و تعداد بیشتری زخمی در میان معترضین است که متاسفانه در حال افزایش نیز می باشد.

در حالی که مردم عادی زیر فشار سنگین گرانی و تحریمها ناشی از سیاستهای ضدملی نظام اسلامی حاکم هستند، روشن نیست که این “شورای عالی …” براساس چه ضوابطی اقدام به چنین تصمیم گیری‌هایی می کند. آیا این بی سامانی در سامانه های تصمیم گیری نظام را نباید یکی از دلایل اساسی بی لیاقتی و از آنجا عدم مشروعیت نظام بشمار آورد؟ افزون بر حیف و میلها و اختلاسهای نجومیِ روشمند و نهادینه شده در نظام، لجاجت ایدئولوژیک و انگاره‌های تاریک اندیشانه مذهبیِ به ویژه آقای خامنه ای مانند دوری‌جستن از مذاکره با امریکا برای کاهش و یا رفع تحریمها را می توان سبب اصلی بحران کنونی دانست.

دلیل دیگری را می توان به ته کشیدن منابع مالی نظام، منابعی که برای “صدور انقلاب” و ایجاد تنش در منطقه بشمار آورد، سیاستی که به عنوان یک دست آویز ایدئولوژیک برای بقای نظام، علی رغم تضعیف و تخریب کیان کشور، از آن استفاده می شود.

از نظر ما منشاء فساد حاکم وجود و حضور ارگانهای انگل، و در وهله اول بیت رهبری، شورای نگهبان، مجلس خبرگان، مجمع تشخیص مصلحت نظام،موسسات گوناگون مذهبی، و غیره هستند که عمده سهم بودجه کشور را غصب کرده و هیچ حساب و کتابی هم به کسی پس نمی دهند. حتی اگر بخشی از بودجه های مخفی این سامانها به خزانه رسمی دولت منتقل شود، نیازی به چنین اقدامات ضدمردمی نخواهد بود. به نظر ما برای برون رفت از این وضع بحرانی باید اقدامات عاجل زیر انجام گیرد:

– لغو افزایش بهای بنزین؛

– قطع بودجه های کلان موسسات«اسلامی» برای پر کردن کمبودهای مالی فعلی؛

– انحلال سازمانهای انگل؛

– آزادی زندانیان سیاسی و آزادی احزاب؛

– تدارک انتخابات آزاد و عادلانه مجلس با معیارهای سازمانها و مجامع بین المجالس؛

– پایان دادن به سیاست خصومت کور با غرب و نشستن پای میز مذاکره.

مدتهاست زمان آن رسیده که باید سران نظام دست از لجاجتهای خودخواهانه خود دست بردارند و تا کیان کشور فرونپاشیده تن به اصلاحات ساختاری این نظام منحط و منفور بدهند.

هیات اجراییه جبهه ملی ایران- اروپا (سامان ششم)

۲۵آبان ماه ۱۳۹۸

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است