بیانیه جبهه ملی ایران-اروپا سامان ششم درباره قتل نوید افکاری


هم‌میهنان آزاده،
روز شنبه ۲۲ شهریور ۹۹ نوید افکاری پس از تحمل نزدیک به ۲ سال شکنجه های وحشیانه، رسما در زندان«عادل آباد» شیراز اعدام شد. ولی بدلایلی شواهد حکایت از قتل نوید در زیر شکنجه یا اعدام فراقضایی با قصد جلوگیری از آزادی احتمالی او پس از مذاکرات اولیای دم در روز یکشنبه ۲۳ شهریور دارد. زیرا اولیای دم از اعتراف رسمی همبند نوید، شخصی بنام«سعید ارجمند دشتکی» مبنی براینکه که وی زیر شکنجه ناچار به شهادت دروغ علیه نوید افکاری شده بوده و این شهادت به عنوان دلیل اصلی محکومیت نوید افکاری و برادرانش مورد استفاده ی دادگاه قرار گرفته است، اطلاع داشته اند. درحالیکه وظیفه شرعی و قانونی دستگاه قضایی جلب رضایت از اولیای دم است و معلوم هم نیست که چرا بدون حضور نماینده دادستان و پزشک قانونی نوید«اعدام» شده است. وانگهی حسن یونسی، وکیل نوید افکاری، فاش می کند که به این زندانی اجازه ی آخرین دیدار پیش از اعدام با خانواده ی خود نیز داده نشده است.
هم‌وطنان، حاکمیت جمهوری اسلامی می خواهد با کشتن یک کارگر و کشتی گیر که بقول خودش ۲ سال است که با ناجوانمردترین دشمن تاریخ بشریت یعنی بی عدالتی دسته و پنجه نرم میکرده، چنین شتابان؛ بدون رعایت حتی قوانین و رسوم قضایی خود، به طبقات محروم و آسیب دیده که دیگر بقول رهبرش مصتضعف هم نیستند، اعلام نماید که هرگونه اعتراض و شورش تحمل نشده و با شدیدترین وجهی سرکوب خواهد گردید. این یک اعلام جنگ به اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران است. با این تهدید، شخص خامنه ای و بیتش عملا هیچ روزنه امیدی برای آشتی با بیشترین ملت ایران را باز نمی گذارد و اعلام می کند که تا او در سریر قدرت جای دارد با مشتی آهنین از تکیه گاه خود دفاع خواهد کرد.
مخالفین چنین رژیم بی خرد که اتکاء بنفس ندارد و تنها به نیروی سرکوب خود تکیه و اعتماد می کند باید فکر بکرتری از آرزوی یک گذار متمدنانه به حاکمیت ملی در سر بپرورانند.
جبهه ملی ایران با کمال تاثر و تاسف قتل ناجوانمردانهِ جوانمرد، نوید افکاری را به مادر و برادران افکاری وملت آزاده ایران دلارامی می گوید. زندگی نکبتبار جمهوری اسلامی یقینا دیری نخواهد پایید!
پاینده ایران
هیات اجرایی جبهه ملی ایران-اروپا سامان ششم
۲۳ شهریور ۱۳۹۹

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است