بیانیه جبهه ملی ایران – اروپا در سوگ مهندس حمید ذوالنور


خبر درگذشت مبارز خستگی ناپذیر ملی، مهندس حمید ذوالنور ما را بسیار متأثر و اندوهگین کرد.

مهندس حمید ذوالنور از آغاز جوانی، به صفوف نهصت ملی ایران پیوست، به عضویت حزب ایران و جبهه ملی درآمد و یکی از اعضای مؤسس سازمان دانشجویان عضو جبهه ملی ایران در دانشگاه تهران گردید. وی پس از کودتای انگلیسی- آمریکایی ۲۸ مرداد یکی از مبارزین فعال دانشکده‌ فنی علیه استبداد پهلوی و سازماندهان مبارزاتی بود که به حادثه‌ی خونین ۱۶آذر و کشته شدن سه دانشجو(مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) منجر گردید که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران برگزار شده بود.

در این دوران حمید ذوالنور با سران جبهه ملی ایران، بویژه با دکتر شاپور بختیار، که مسؤل دانشجویی جبهه ملی بود رابطه بسیار نزدیکی برقرار کرد. ذوالنور در به خاطر فعالیت‌های جبهه ملی دوم و دانشگاه چندبار زندانی شد.

در مبارزات ۱۳۵۷ علیه استبداد شاه پهلوی شرکت داشت. با تشکیل دولت شاپور بختیار وی به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی جبهه ملی همکاری خود را با نخست وزیرشاپوربختیار ادامه داد. پس از سقوط دولت شاپور بختیار نیز او در اروپا یکی از همکاران نزدیک دکتر بختیار در مبارزه علیه استبداد جمهوری اسلامی بود و پس از کشته شدن شاپور بختیار او به عنوان عضو شورای‌عالی و سپس رئیس نهضت مقاومت ملی ایران فعالیتهای خود را دنبال کرد.

درگذشت حمید ذوالنور بی‌شک نه تنها برای خانواده محترم ذوالنور بلکه برای همه تشکلهای ملی ایرانی ضایعه‌ ای بزرگ است .جبهه ملی ایران- اروپا این تباهی را به خانواده‌های ذوالنور و همه یاران و آزادیخواهان ایران تسلیت گفته و اظهار همدردی می کند.

جبهه ملی ایران- اروپا
یکشنبه ۱۲ آذرماه ۱۳۹۶

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است