بیانیه جبهه ملی ایران-اروپا درباره جبهه ملی ششم


Jebhe Melli Iran-Europe

هموطنان آزاده،

در تاریخ ۲۷ آبان۱۳۹۷ دوعضو بازمانده هیات رهبری جبهه ملی پنجم و شماری از هموندان و مسؤلین جبهه ملی ایران اطلاعیه ای تحت عنوان «بیانیه اعلام موجودیت جبهه ملی ششم به نام ملت بزرگ ایران» منتشر کردند و آنطوریکه شواهد حکایت دارد خواسته اند با این اقدام خود به یک اختلاف نه چندان کوچکی که سالهاست موجب چالش، دشواری و کندی فراوان در کار و کنش جبهه ملی ایران گردیده است، پایان دهند. در برون از جبهه ملی ایران به این رویداد نامهای گوناگون مانند خانه‌تکانی، پوست‌اندازی، بازسازی، انشعاب و… داده شده است.

هممیهنان، جبهه ملی ایران- اروپا اعتقاد دارد، حتی اگر انشعابی هم درکار باشد، که نیست، نباید این اقدام، منفی و مضر باشد. در شرایط ویژه‌ای می‌تواند یک نوسازمانی، بندهای گوناگون دست و پا گیر را بگسلد و نیروهای در بند را آزاد و شکوفا نماید.

هم‌اکنون ملت ایران به یک جبهه ملیِ کوشا و رهنما نیازمند است، نه به جبهه‌ای که از ترس هزینه هایی چون زندان و درگیری با نیروهای حکومتی عملا خود زنی نماید و چون شمعی باشد که همه هدفش دست بالا کورسویی در آسمان شبی بی ستاره. این عافیت پذیری هرگز کنشی ملی مصدقی نبوده است.

بی شک این جدایی با تصمیمی ناگهانی آغاز نگردیده و درباره‌اش هم، کم فکر نشده است. بیانیه‌هایی که تاکنون در این باره منتشر شده‌اند(*) بسیار امیدوار کننده می‌باشند و نوید میدهند که جبهه ملی ایران می‌خواهد نقش تاریخی خود را در این دوره بحرانی و پیچیدگی خطرناک، از مبارزات مردم ایران در راه احقاق آزادی، حقوق شهروندی و سربلندی کشور، روشمند و با آهنگ و پشتکار جدی پی‌گیرد.

در راستای پیشگیری از فروپاشی کیان کشور و استقرار حکومت ملی و تامین رفاه اجتماعی، جبهه ملی ایران- اروپا تاسیس جبهه ملی ششم را شادباش می‌گوید و از آن صمیمانه پشتیبانی می‌نماید.

جبهه ملی ایران- اروپا
پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷

__________________________
(*):
http://www.jebhemelli.info/?p=10011

http://www.jebhemelli.info/?p=10035

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است