بیانیه جبهه ملی ایران اروپا(سامان ششم) در محکومیت هجوم وحشیانه و کشتن مردم شهرهای کردنشین استان های غربی ایران



هموطنان آزاده

گزارش‌ها از شهرهای مهاباد، پیران شهر ، جوانرود و دیگر شهرهای کردنشین استان های غربی ایران، حاکی از آنست که نیروهای امنیتی حکومت جمهوری اسلامی بر معترضان یورش گسترده ای را آغاز کرده اند. ‏از چند روز پیش تجهیزات و خودروهای زرهی به این منطقه گسیل شده اند و با خشونت به سرکوب مردم معترض می پردازند. در شهرهای جوانرود و پیرانشهر نیز چند معترض جوان را بقتل رسانده اند.
اعتراضات در سقز و مهاباد بعد از چهلم مهسا (ژینا) امینی آغاز شده و شدت گرفته است و از آن زمان تا کنون چندین نفر از معترضان به دست نیروهای امنیتی کشته شدند.
گرچه آمار محلی و نهادهای حقوق بشری در دو سه روز گذشته حاکی از کشته، زخمی و بازداشت شدن شمار زیادی در شهرهای این مناطق می باشد ولی هنوز شمار دقیقی از قربانیان سرکوب وحشیانه سپاه و دیگر نیروهای امنیتی در دست نیست.
مردم شجاع و غیرتمند کردستان، شما در گذشته نشان داده اید که فریب شگردهای ننگین جمهوری اسلامی را نمی خورید و تحریکات نیروهای سرکوبگر در وادار کردن شما به عمل مقابله به مثل، که می تواند کشور را به جنگ داخلی، مداخله خارجی «سوریه ای شدن»و تجزیه بکشاند، تا کنون نقش بر آب شده است. هموطنان سراسر ایران همراه و حامی شما هستند، «نترسید، ما همه با هم هستیم».
ما شما را همچنان به خویشتن داری شجاعانه در برابر نقشه های شوم جمهوری اسلامی فرا می خوانیم. ارکان نظام اسلامی حاکم در شرف از هم پاشیدن و چشم انداز آزادی برای شما و همه ایرانیان نزدیک است. دیری نمی پاید جنایتکارانی که ناجوانمردانه به جان مردم بی دفاع افتاده اند به سزای اعمال خود برسند.
جبهه ملی ایران اروپا یورش وحشیانه نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی به مردم مهاباد را قویا محکوم می کند. ما از ملت ایران، سازمانهای سیاسی و مدنی، بویژه شهرهای اطراف مهاباد، شهرهای بزرگ و همه وجدانهای بیدار می خواهیم که به حمایت همه جانبه از مردم قهرمان این بخش از کشور بر خیزند و با اعلام و ابراز هم بستگی با آنان اتحاد میان اقوام ایرانی و انسجام ملی را هرچه مستحکم تر نمایند.
زن زندگی آزادی

مرگ بر جمهوری منفور اسلامی
جبهه ملی ایران-اروپا (سامان ششم)
یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است