بیانیه جبهه ملی ایران-اروپا، علیه ویرانی در وحدت ملی


هموطنان گرامی،

همانطور که همه مطلع هستیم، در پی رخنه چند نفر از داعشیان جنایتکار به خاک ایران و حمله تروریستیِ آنان در خردادماه گذشته به نقاط مختلف پایتخت با انگیزه های سیاسی و البته در قالب پوشش جنگ دینی! چندین تن از هموطنان ما در جریان این حملات کشته و زخمی شدند.

استبداد حکومتی با سعی از سوء استفاده از آنچه در خردادماه گذشت، از همان تاریخ فشار خود را به اقلیت دینی اهل سُنّت در مناطق مختلف کشور، چند برابر نسبت به گذشته، افزوده است.

نیروهای سپاه پاسداران به بهانه مبارزه با داعش، مقاصد شیعه پرستانه مرتجعانه حکومتی را پی می گیرند و با حمله به فعالین سنی مذهب و خانوادهای آنان بویژه در مناطق مرزنشین سعی به ایجاد رُعب و وحشت کرده و تلاش می کنند هر نوع فعالیت دینمداران سنی را با باورهای داعشی همانند سازی کرده و با عدم رعایت قوانین مربوط به جلب و تمامی مراحل آیین دادرسی و حقوق متهم، با اعمال خشونت، ضرب و شتم غیرقانونی، اعدام و هتاکی به باورهای دینی آنان بیش از آنکه ریشه تروریسم را بخشکانند، به خیال باطل خود، ریشه یک اقلیت دینی را بسوزانند!

بدیهی است این رویه نیروهای سپاه پاسداران نه تنها زمینه ساز برای سربازگیری داعش یا سایر فِرَق افراطی مذهبی در رقابت با مذهب حکومتی خواهد بود، بلکه توجیه کننده حملات نیروهای تروریستی – مذهبی به مردم عزیز ما می شود. افزون بر این به گسترش ناامنی، تفرقه ملی و انباشت حس کینه توزی در میان مردم دامن زده، وحدت و امنیت ملّی را به مخاطره می اندازد.

ما سپاه پاسداران و حمایت آقای خامنه ای از ایشان در راستای این روّیه جاری را قویا” مخلِ امنیت و وحدت ملّی ایران اعلان می کنیم و مسئولیت عواقب ضد ملی آنرا متوجه بیت رهبری! و فرماندهان سپاه پاسداران می دانیم.

ما از اعضای بدنه سپاه پاسداران و سایر نیروهای عضو در بدنه حکومتی، اعم از لشگری و کشوری درخواستِ عدم همکاری در راستای این اخلال در امنیت و همبستگی ملّی را داریم.

اکثریت هموطنان سنی مذهب ما همواره از آرام ترین، و ایراندوست ترین شهروندان ما بوده و در پاسداری از مرزهای ایران کوشا و در وفاداری به تمامیت ارضی ایران جزیی از افتخارات ملّی محسوب شده و می شوند. نباید ظلم و ستم افراطیون مذهبی با استفاده از امکانات نهادی نظامی بنام سپاه پاسداران با هزینه ملّت ایران در اختیار گسترش ستمگری قرار بگیرد.

سپاه پاسداران پیش از ادعا در موشک سازیِ قاره پیما! بهتر بود می توانست عملیات پایتخت پیما! به منظور دفع فسادِ کنار گوش خود را در دفاع از محرومان جامعه عملی می ساخت، بعد سراغ خط و نشان کشیدن برای اجنبی می رفت. حال اینکه بزرگترین اخلالگر در امنیت و وحدت ملّی ایران با این سیاست های نابخردانهِ بیگانه پسند، و ایران ستیز در تاریخ معاصر ایران، این سپاه پاسداران است که زمینه تحریک مردم را در قالب انواع نارضایتی های رنگارنگ ایجاد کرده و شکنندگی وحدت ملّی را به حداکثر رسانده است.

از آنجا که این رویه اتخاذ شده و خارج از کنترل(سُنّی ستیزی)، توسط نیروهای عملیاتی سپاه پاسداران به بهانه مبارزه با تروریسم قابل توجیه برای هیچ وجدان و اخلاق ایرانی و همنوع دوست نمی باشد، امیدواریم هموطنان گرامی به هر نوع که مقتضی می دانند از شهروندانِ وابسته به اقلیتهای دینی بطور عام و اهل سنت بطور خاص دلجویی به عمل آورده و در دفاع از حقوق شهروندی، آنان را تنها نگذاشته و موجبات حمایت و همدلی را برای آنان در این شرایط سخت و آزار دیدگی ایجاد کنند.

تا پاینده باشد وحدت ملّی ایران، نشاط و رهایی ایرانی از هر نوع ظلم و بیداد
به امید تلاش همه ما برایِ ایرانی آزاد و سر بلند در تاریخ

جبهه ملّی ایران – اروپا
تیر – امرداد ماه یکهزار و سیصد نود و شش

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است