بیانیه جبهه‌ملی‌ایران-سامان‌ششم در محکومیتِ‌ صدور و اجرای احکام اعدام و نقض حقوق متهمین سیاسی- عقیدتی در جمهوری اسلامی


سحرگاه امروز، یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰، یک ایرانیِ کُرد بنام حیدر_قربانی در زندان سنندج اعدام شده است.

آقای قربانی متهم بوده که در قتلعمد مسلحانه ۳ پاسدار شرکت داشته و افزون بر این در گروهی که علیه جمهوری اسلامی می‌جنگد عضویت داشته است.

طبق گزارشهایی از سوی اعضای خانواده و دوستان آقای قربانی، وی مانند بسیاری از زندانیان سیاسی که بازجویی های آنان معمولا در شرایط ضدّانسانی باضربُ‌شتم و شکنجه توام بوده و در محکمه دربسته‌ای بدون رعایتِ حقوق‌شهروندی متّهم، به اعدام محکوم شده است.
یک سازمان حقوق بشری کُرد گزارش داده است که «حکم اعدام این زندانی به طور مخفیانه و بدون اینکه اجازه آخرین ملاقات با خانواده‌اش به وی داده شود، اجرا شده است».

بر اساس این گزارش مقام‌های قضایی در رفتاری ضد انسانی و عاطفی با خانواده آقای قربانی آنان را برای دیدن او به سنندج خوانده‌اند، ولی پس از مراجعه به سنندج آنان را به قبرستان برده و گفته‌اند «حیدر اعدام شده و این قبر حیدر است».

هموطنان،
در حالی‌که جمهوری اسلامی قادر به برآوردن ساده‌ترین خواست‌ها و نیازهای مردم مانند ایجاد کار و درآمد، تامین بهداشت به ویژه برای هموطنان مرز‌نشین نیست، تلاش می کند با تشدید سرکوب و ایجاد فضای ترس و هراس، اعتراضات به حق این هم میهنانمان را فرو بنشاند.
جبهه‌ملی‌ایران شیوه محاکمه و صدور رای در بیدادگاه‌های جمهوری‌اسلامی‌ایران را که با بازجویی.ها و گرفتن اعترافات تحت شکنجه‌های‌جسمی و روحی زندانیان سیاسی- عقیدتی است محکوم می کند.
محاکمات باید علنی و با رعایت عُرف عادلانه قضایی انجام گیرند.
جبهه‌ملی‌ایران، خواهان قطع فشارهای روحی و عاطفی بر خانواده های زندانیان سیاسی و آزادی همه زندانیان سیاسی- عقیدتی است.

زنده باد آزادی
پاینده ایران

یکشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰
جبهه‌ملی‌ایران-سامان‌ششم

http://jebhemelliiran.net

http://www.jebhemelli.info

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است