بیانیه‌ی حزب ملت ایران در یادبود چهلمین روز جان‏باختگان راه آزادی


پاینده ایران
ای آفریدگار پاک
ترا ستایش می‏کنم و از تو یاری می‏جویم

هم‏‌میهنان!
با اندوه فراوان امروز چهل روز از رویداد خونین آبان‏ماه ۹۸ می‏گذرد و صدها تن از هم‏‌میهنان به تنگ آمده از نبود آزادی، فقر گسترده، بیکاری، اعتیاد و بی‏فردایی و … در روزگاری چنین سخت، با سرکوب خونین نیروهای امنیتی، مواجه شده و صدها تن، جان باخته و هزاران نفر مجروح و بازداشت شده‏‌اند؛ ملت ایران و خانواده‏‌های بسیاری را داغ‏دار کرده‏‌اند و در نهایت تاسف، شهرهای‏مان به خون به ناحق ریخته شده‏‌ی فرزندان این سرزمین، رنگین شده است.

هم‌میهنان!
آیا اعتراضات و مطالبات به حق مردم که از حقوق قانونی آن‏هاست را با شیوه‏‌های قهرآمیز و خشونت تمام باید پاسخ گفت؟! اما با دریغ و درد فراوان، چنین شده است.
حزب ملت ایران با تسلیت و دل‌آرامی به مردم ایران، به ویژه خانواده‏‌های داغ‏دار و مصیبت‏دیده، هم‏دردی خود را نسبت به این تراژدی ملی، بیان داشته و اعلام می‏دارد: همان‌گونه که بارها گفته‌‏ایم و نوشته‏‌ایم، مردم ایران با هر گونه خشونت مخالف بوده و آرزومند گوش شنوایی است، برای شنیدن خواسته‌‏های به حق خود که همانا آزادی و دموکراسی، رفاه و امنیت اقتصادی، حقوق شهروندی و حکومت قانون است، پاسخ منطقی داده شود، نه با گلوله و سرب داغ. از کاربدستان حاکمیت می‏خواهیم، هر چه زودتر، آمران و عاملان رویدادهای اخیر، دستگیر و در یک دادگاه علنی و صد البته با حضور هیات منصفه و خانواده‌‏های جان‏باختگان راه آزادی، محاکمه شوند.

آزادی دربندشدگان اعتراضات اخیر و همه‏‌ی زندانیان سیاسی، خواست حزب ملت ایران است.

حزب ملت ایران
تهران- چهارم دی‏ماه هزار و سیصد نود و هشت خورشیدی

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است