به مناسبت روز جهانی لغو حکم اعدام-کورش زعیم، هموند جبهه ملی ایران – سامان ششم


در فرهنگ ایرانی خشونت بیگانه و اعدام جنایت است

در این روز جهانی مبارزه با اعدام، در حالیکه شمار زیادی از کشورهای جهان مجازات اعدام را از قانون جزای خود حذف کرده اند، ما ملت ایران که از دوران کهن پیشرو حقوق بشر و نوعدوستی و مهربانی بوده ایم، امروز باید حتی شاهد قتل نوجوانانمان هم با اعدام توسط جمهوری اسلامی باشیم. این در حالیست که جمهوری اسلامی بیانیه‌ جهانی حقوق بشر و میثاق‌های حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را امضاء و تصویب کرده و به آنها متعهد است، ولی تن به اجرای هیچکدام از آنها نمی‌دهد. کُشتن لذتی دیگر دارد!

امروز ما شاهد زندانی کردن‌ها، شکنجه‌ها و اعدام‌هایی فراقانونی و اعمال غیرقانونی مجریان هستیم که فی البداهه عمل می‌کنند و همه چیز نه برای تامین امنیت مردم و کشور، بلکه برای ایجاد خفقان و ترس در دل ملت است که خاطره دردناک حکومت وحشت دهه ۱۳۶۰ جمهوری اسلامی را به یاد می‌آورد.

در آمارهای نهادهای بین المللی، کشور ایران با حاکمیت جمهوری اسلامی در میان همه کشورهای جهان بزرگترین نقض کننده حقوق بشر و دارای رتبه اول در اعدام نوجوانان و دومین کشور در شمار اعدام‌های شهروندان خود است؛ که ما ایرانیان را شرمنده جامعه جهانی و سرافکنده کرده است. آمار فقر و اعتیاد و بیکاری و فساد فراگیر حکومتی و تورم افسارگسیخته و فرار مغزها و فرار سرمایه و درجه افسردگی و ناامیدی از آینده و نفرت از حکومت و خشم ملی ما در جهان نظیر ندارد. بشکه باروتی که هر لحظه آماده انفجار است.

در حالی که کشور ما با وجود منابع، ذخایر و سرمایه‌های سرشار و درآمد نجومی از فروش نفت و گاز و معادن متنوع، که جملگی به غارت و بر باد رفته، کارخانه‌های تولیدی که غارت و تعطیل شده اند، در پایین ترین سطح اقتصادی و رفاه در میان کشورهای جهان قرار گرفته است. حاکمان کنونی برای سرپوش نهادن بر ناکارآمدی و فساد حیرت انگیز خود، به هر بهانه فرزندان این سرزمین آهورایی را قربانی می‌کنند تا ملت را با ترس و وحشت به سکوت و تمکین وادارند.

ما به حاکمان برقدرت نشسته جمهوری اسلامی تحمیل شده بر میهن ما، هشدار می‌دهیم که دست از این همه جنایت و آزار علیه ملت بزرگ ایران بردارند. همانگونه ما بارها شرایط را پیش از وقوع هشدار داده‌ایم، اکنون ملت به پا خواسته و خواهان بازپس گیری میهن خود است. در این شرایط بحرانی و خطیر که می‌تواند به یک جنگ خانمان‌سوز داخلی منجر گردد، بجز تمکین به خواسته‌های مردم هیچ راهی وجود ندارد. بدانید که هیچ چیز و هیچ قدرتی جلودار خواست ملت و تلاش آنان برای رهایی از چنگ شما و دستیابی به آزادی، دموکراسی، حقوق شهروندی و رفاه اجتماعی نخواهد بود. ما تنها نگران شیطنت برخی همسایگان دوست‌نما با پشتوانه بیگانگان هستیم که شرایط را مناسب همچون دوران قاجار می‌بینند.

ما برای واپسین بار هشدار می‌دهیم که بجای خشونتگری گوشهای خود را باز کنید و صدای مردم را بشنوید. زندانیان سیاسی و عقیدتی را بی قید و شرط آزاد و همه مجازات‌های اعدام را لغو کنید. هیچ حکومتی که رویاروی ملت خود بایستد نمی‌تواند با زندانی کردن و کشتن و حکومت نظامی بقای خود را تضمین نماید. هرچه فشار را بر مردم بیشتر کنید، طول عمرتان کوتاهتر خواهد شد. خشونت را پایان دهید، به خواست مردم باز گردید و آگاه باشید که ملت پیروز خواهد شد، هرچند با زخم‌های ژرف.

تهران – شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹خ – ۱۰ اکتبر ۲۰۲۰م

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است