به ملت بزرگ, ستمدیده و خشمگین ایران: کورش زعیم، شورای مرکزی جبهه ملی ایران تهران – زندان اوین


ناخرسندی شما از شرایط نابسامان کشور که چهار دهه است ادامه دارد، اقتصاد فروپاشیده، خفقان سیاسی، دیوانسالاری فاسد و قدرتمند، دزدان و قاچاقچیان، بسیار بجا و قابل درک است. تظاهرات اعتراضی اخیر شما در ابراز این ناخرسندی ها که در این چهار دهه همواره سرکوب شده هم قابل درک است. حاکمیت برخی اصل های همین قانون اساسی تحمیلی را هم زیر پا گذاشته و نه تنها به تفتیش عقاید (اصل ۲۳) می پردازد، هرگونه فعالیت سازمانهای سیاسی ملی و مستقل از حاکمیت (اصل ۲۶) را هم تعطیل و فعالان آنها را پیوسته سرکوب کرده، و هرگونه گردهمایی (اصل ۲۷) را ممنوع کرده است. حاکمیت سازمان های دموکراتیکی را که در قلب مردم جای دارند، مانند جبهه ملی ایران، و حتی برخی حزب هایی که روزگاری مورد تایید خودشان بوده و اکنون موضع انتقادی گرفته اند را هم به محض اینکه گامی هرچند اندک بسوی مردم برداشتند، ممنوع و سرکوب کرده است. حاکمیت میگوید نخست باید تقدس ما را تایید و عبودیت خود را نسبت به ما ثابت کنید تا بگذاریم در راستای سیاستهای اعلام شده ما فعالیت کنید! خود من هم قربانی این سیاست سرکوب و خفقان اندیشه و بیان در زندان هستم. حاکمیت تک صدایی نتیجه ای جز این شرایطی که شما از آن می نالید بوجود نمی آورد.
جلوگیری از فعالیت سازمانهای سیاسی ملی و دموکراتیک و مستقل از کانونهای قدرت و ثروت، و ممنوعیت فعالیت نهادهای مردمی مدنی و حقوق بشری، آینده کشور را تاریک کرده است. تعطیل کردن و سرکوب و کنترل کردن سازمانهای سیاسی چون جبهه ملی ایران که افتخار تاریخ معاصر ایران است، اشتباه بزرگ حاکمیت جمهوری اسلامی بوده، که شاه هم دیرهنگام به آن پی برد.
به این ترتیب، شما ملت عزیز و بزرگوار ایران بلندگویی برای ابراز خواسته ها و دردهای خود ندارید. رسانه های داخلی هم اگر ذره ای از تایید و ثناگویی غفلت کنند تعطیل می شوند. پس شما مجبور هستید اعتراض و ناخرسندی خود را به خیابان ببرید و فریاد بکشید تا صدایتان شنیده شود.
ولی، علیرغم این محدودیت ها و ناشایستگی های حاکم، خطراتی کشور ما را تهدید می کند که ممکن است تظاهرات برحق شما ملت ناراضی و دل شکسته ایران از ناکارآمدی و جهالت و تحجر و فساد خارق العاده حاکم را تحت الشعاع قرار دهد. باید توجه داشته باشید که تظاهرات مسالمت آمیز شما با نفوذ عوامل نماینده مفسدان داخلی و جاسوسان بیگانگان که در کمین ایجاد اغتشاش و خشونت هستند، به بیراهه کشانده نشود و از دست شما خارج نگردد.
یک خطر، نفوذ و بهره برداری عواملی است که قصد اغتشاش داخلی و بی ثباتی و خشونت به سبک “بهار عربی” را دارند تا خیزش شما را به مسیری که خودشان می خواهند بکشانند. آنگاه با دخالت بیگانگان مترصد در بیرون مرزها، ما شرایطی مشابه لیبی و سوریه را تجربه خواهیم کرد. این احتمال با حضور گسترده جاسوسان بیگانه کاشته شده در لابلای دیوانسالاری جمهوری اسلامی امکان پذیر است.
هشدار من اینست که عوامل داخلی برخی کشورهای متوهم همسایه و دوردست که سالهاست طرح ها و برنامه هایی علیه امنیت ملی و یکپارچگی کشور داشته اند، و به باور من مستقر کردن داعش در عراق و سوریه و افغانستان برای قدرت دادن سرزمینی و نظامی به آنها جهت حمله و تجاوز به ایران بوده است، فعال شوند. در همان آغاز پیدایش داعش در مقاله ای من هشداری جدی به جمهوری اسلامی دادم که باید با سرسختی از قدرت گرفتن داعش جلوگیری کنند. بی تردید، بیگانگان در صدد بهره برداری در راستای جهت دادن اعتراضات مردمی به درگیری و حتی جنگ خیابانی خواهند بود. شکستن شیشه ها و آتش زدن زباله دان ها و لاستیک و اموال عمومی، همانند آنچه در راهپیمایی های مسالمت آمیز انقلاب رخ داد و در تظاهرات سال ۸۸ تکرار شد و هیچکدام از سوی راه پیمایان مردمی نبود و دستاویز حاکمیت برای اعمال خشونت شد، از ترفندهای آنها برای خشمگین کردن مردم و گسترش درگیری‌ها است.
من همچنین هشدار می دهم که فریب بخش فاسد و وطن فروش خود نظام را هم که تلاش خواهند کرد ما را شورشی و خشونتگرا نشان بدهند، و تظاهرات اعتراضی را به انحراف بکشانند نخوریم. هر گاه شنیدید که شخصیت هایی که جزو اخلالگران اقتصادی و سیاسی شناخته شده اند با شما همدردی می کنند، بدانید که موریانه ها از سوراخ بیرون آمده و با جویدن امید مردم قصد دارند ورق را به سود خود و اربابانشان برگردانند.
هشدار دیگر درباره عناصر مطرود ملت که عامل فساد کلان و اختلاس ها و دزدی های کلان از خزانه ملت و قاچاق کالا و مواد مخدر بوده اند است، که اکنون وحشت زده از روند هرچند آهسته افشاگری ها، خرابکارانی را به درون صفوف شما بفرستند تا با عربده کشی و شعارهای توهین آمیز مرگ بر این کشور و آن کشور و مرگ بر شخصیت ها بپردازند و چهره شما معترضان راستین را خدشه دار کنند و با کشتن و زخمی کردن بی گناهان بدست ارازل و اوباش بهانه بدست سرکوبگران داخلی برای خاموش کردن آتش اعتراض ها بدهند.
همچنین هشیار باشید که اگر تظاهرات مردمی در شهرهای مرزی به خشونت کشیده شود، زمینه را برای نفوذ افراد داعش با تسلیحات غربی، بویژه از مرزهای باختری، جنوب باختری و خاوری کشور فراهم خواهد آورد که در این صورت احتمال فاجعه را را نمی توان از ذهن دور کرد.
در هر حال، باور دارم که تنها تظاهرات مسالمت آمیز مطالبه گرایانه و مستمر می تواند به نتیجه دلخواه برسد. ما باید با اقتدار خردمندانه جمهوری اسلامی را وادار کنیم که در گام نخست برخی اصول کلیدی همین قانون اساسی را که به آن معترض هستیم، زیرا در یک مجلس موسسان تصویب نشده بوده، اجرا کنند. اصل های ۲۳، ۲۶ و ۲۷، که تفتیش عقاید را ممنوع میکند، فعالیت سازمانهای سیاسی، مدنی و حقوق بشری را آزاد اعلام کرده، و به مردم حق اعتراض و اعتصاب و گردهمایی داده، حاکمیت را می ترساند. اجرای این اصل ها فرصتی را پیش خواهد آورد که برای نخستین بار سیاستمداران شایسته، پاکدست و مستقل از حاکمیت وارد فرایند سیاسی کشور شوند، جلوی دخالت های تک صدایی تکلیف گرا گرفته شود، راههای ناپاسخگویی و فساد بسته شود، و انتخابات آزاد پس از هفت دهه محرومیت به کشور بازگردد.
کورش زعیم
شورای مرکزی جبهه ملی ایران
تهران – زندان اوین
دهم دی ۱۳۹۶ – یکم ژانویه ۲۰۱۸م

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است