برای تحقق خواستهای فرهنگیان:


۱. همسان‌سازی واقعی بازنشستگان

۲. رتبه‌بندی کامل بر اساس حداقل هشتاد درصد حقوق‌ اعضای هیئت علمی دانشگاه

۳. برخورداری نیروهای خدمتگزار از رتبه‌بندی

۴. امنیت شغلی نیروهای خریدخدماتی، مربیان پیش‌دبستان، معلمان نهضت‌سوادآموزی

۵. افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی

۶. آموزش رایگان و باکیفیت برای همه

۷. مدارس استاندارد و ایمن

۸. مخالفت با آموزش ایدئولوژیک/ اگر دانش‌آموزان می‌خواستند روحانیون به آن‌ها درس بدهند

به حوزه می‌رفتند نه به مدرسه!

۹. دفاع از معلمان‌زندانی و اعتراض به احضار و پرونده‌سازی

۱۰. حق تشکل‌یابی مستقل، اعتصاب و تجمع

پیش به سوی تجمع سراسری معلمان

    تجمع امروز(پنجشنبه۲دی۱۴۰۰)شما فرهنگیان عزیز بار دیگر تبلور ندای عدالت خواهی و حمایت از قانون اساسی و پیگیری مصرانه مطالبات صنفی معلمان همراه با سایر همکاران در کشور بود.

موضوعی که این روزها در تجمعات و مدارس و محافل دوستانه همکاران بسیار مورد توجه و مطرح می شود بحث مجمع عمومی است.

سوال؛ مجمع عمومی چیست و چرا باید برگزار شود و چه اهمیتی دارد؟

طبق اصل ۲۶ قانون اساسی و کمسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور موظف است از طریق مراجع زیربط ( استانداری ها و فرمانداری ها) موجبات برگزاری مجمع عمومی هر تشکل یا نهاد و سازمان یا حزب سیاسی را فراهم کند. اگر قبلا درخواست یک هیئت مؤسس در ارتباط با یک تشکل نظیر انجمن صنفی معلمان کردستان مورد موافقت قرار گرفته باشد در اولین مجمع عمومی با حضور معلمان اساس نامه تشکل به تصویب اعضا خواهد رسید و ملاک کار و فعالیت هیئت مدیره و سایر ارکان که از انتخابات در همان مجمع بیرون می آید قرار می گیرد. طبق اساس نامه بند ۲۸ هیئت مدیره تشکل موظف است که بعد از دو سال با فراخوان عمومی و درج در روزنامه های کثیرالانتشار در یک تاریخ مشخص و با حضور معلمان که قبلا فرم عضویت تشکل را تکمیل کرده اند اقدام کند. این یک اصل انکار ناپذیر در اساس نامه تشکل و موجبات فرهنگ سازی تشکل یابی در بدنه فرهنگیان و کمک به روند دمکراسی در جامعه است.

یکی از سولات یا نگرانی های که در این مدت برخی از معلمان را دچار نوعی شبهه کرده است یکی بحث قانونی بودن تشکل است که شرح آن از نظر همکاران محترم گذشت و دیگر نیازی به درخواست مجوز یا تردید در قانونی بودن آن روا و مطرح نیست چرا که یک تشکل یا سازمان یا انجمن یا حزب تنها در بدو تاسیس توسط هیئت مؤسس و بعد از موافقت فرمانداری یا استانداری (برای مجمع استانی) طبق اصول قانون اساسی و کمسیون ۱۰ ماده احزاب اقدام به درخواست مجمع عمومی می کند و به لحاظ قانونی نیازی به درخواست یا مجوز نیست؟؟؟ و این نکته و مساله ای است که معلمان به آن تا کنون نه توجه کرده اند نه از اعضای انجمن پرسش داشته اند و احیانا اگر هم سوال و پرسشی صورت گرفته در کمال تعجب پاسخی دریافت نکرده اند و اگرهم پاسخی بوده بیشتر بر ابهام همکاران در این ارتباط افزوده است تا روشنگری صادقانه؟؟؟

نگرانی دیگر مربوط به بحث انشقاق و چند دسته گی و این حرفا می باشد. خدمت همکاران باید عرض شود این یک مساله و امر بسیار طبیعی است و اتفاقا یکی از ویژگی های جوامع باز و دمکراتیک تحزب و تکثر اندیشه در تشکیل سازمان ها نهادها احزاب و انجمن ها و… است. بر هیچ کس پوشیده نیست که ما در جامعه ای زندگی می کنیم که دارای تنوع نظری و فکری در مسائل سیاسی مذهبی فرهنگی علمی و… است. بنابراین چنانچه در یک امر اجتماعی مثل تشکل های صنفی اگر در اهداف دارای اشتراک نظر باشند ولی در روش و رویکرد متفاوت عمل کنند نه تنها عیب یا مشکل نیست و نخواهد بود بل نشان از پویایی و بالندگی فکر و اندیشه و نظریه و جهان بینی و… شهروندان خاصه فرهنگیان جامعه دارد.

کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

https://t.me/kashowra

سایت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

https://hamahangi.org/

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است