اوباما: نتانیاهو هیچ جایگزین مناسبی برای مذاکره با ایران ارائه نداد


رادیو فردا :
باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، روز سه شنبه در نخستین واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنگره، گفته است که آقای نتانیاهو در سخنرانی اش هیچ پیشنهاد جایگزین و بدیل مناسب برای حل مناقشه هسته ای ایران ارائه نکرد.

به گزارش شبکه خبری «سی ان ان» باراک اوباما در کاخ سفید و به هنگام دیدار با وزیر دفاع آمریکا تصریح کرده است که سخنرانی نتایناهو را ندیده، اما متن این سخنرانی را خوانده است.

رییس جمهوری امریکا گفته است: نکته تازه ای در سخنرانی بنیامین نتانیاهو نبود.

باراک اوباما تصریح کرده است که نخست وزیر اسرائیل در خصوص توافق موقت ژنو نیز همین حرف هارا زد.

ایران و گروه ۱+۵ در سال ۲۰۱۳ در ژنو به توافق موقتی دست یافتند که براساس آن ایران برخی از فعالیت های حساس هسته ای خود را متوقف کرد و در مقابل جامعه بین المللی بخش از تحریم ها علیه جمهوری اسلامی را کاهش دادند.

برمبنای همین توافق هم اکنون مذاکرات برای دستیابی به توافق جامع و نهایی در خصوص حل مناقشه هسته ای ایران در ژنو در جریان است.

با این حال باراک اوباما گفته است در خصوص رویکرد ایران در منطقه و حمایت از تروریسم و همچنین تهدید موجودیت اسرائیل با بنیامین نتانیاهو موافق است.

نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در کنگره تصریح کرد توافق احتمالی که هم اکنون کشورهای ۱+۵ با ایران در حال مذاکره بر سر آن هستند، توافق «بدی» است و نه تنها مانع دست یابی ایران به سلاح هسته ای نخواهد شد بلکه راه برای دستیابی به سلاح اتمی باز خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو همچنین گفته بود که این توافق امنیت اسرائیل و جامعه بین المللی را به مخاطره می اندازد.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است