اهمیت آمادگی برای تشکیل مجلس شورای ملی موقت – حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران


امروز ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۰ دی ۱۴۰۱ در شهر های گوناگون ایران از جمله در تهران و کردستان مردم به دنبال خیزش های انقلابی ۱۰۵ روز گذشته باز علیه رژیم به پا خاستند. امروز باز یک جوان دیگر به نام برهان الیاسی، در مراسم چهلم ۷ جان باخته اعتراضی، توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی کشته شد. علاوه بر این به احتمال زیاد مشکلات اقتصادی و معیشتی در هفته های آینده شدیدتر خواهد شد.
حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران – همبستگی ملی جمهوریخواهان این قتل را محکوم می‌کند و باور دارد که سرنگونی جمهوری اسلامی ورشکسته و بی اعتبار در داخل و در خارج، تنها از طریق اعتراضات و اعتصابات وسیع و همگانی ملت ایران امکان پذیر است.
بر اساس آمار دولتی بیش از ۵۰۰ نفر در این خیزش ها کشته شده‌اند که بی‌شک تعداد کشته شدگان بیش از آنچه می باشد که رسماً اعلام شده است.
تعداد رسمی زندانیان سیاسی از مرز ۲۰ هزار نفر گذاشته است.
تعداد کسانی که هر روز محکوم به اعدام می‌شوند و در راهروهای اعدام قرار دارند صدها نفر را در بر میگیرد و محاکمات غیر عادلانه همچنان ادامه دارد.
در این شرایط مردم ایران با اهداف شفاف، با همگرایی ممکن و با هویت انسانی و ایرانی روشن که گذار از جمهوری اسلامی، استقرار حاکمیت ملی، آزادی، دموکراسی، عدالت اجتماعی و جدائی دین از سیاست را طلب میکنند به شهادت مبارزات خود در راه برآوردن این خواست‌های عمومی عقب نشینی نکرده اند.
از نظر ما در این مرحله از مبارزات چند نکته اهمیت ویژه دارد:
۱- سازماندهی خیزش ها،
۲- همسازی جمهوری‌خواهان دموکرات و لائیک – سکولار،
۳- پشتیبانی بی قید و شرط کشورهای جهان از این میارزات،
۴- سازماندهی به اعتصابات کارخانه ها و اشغال محل های کار و مشارکت فعال در اعتراضات عمومی،
۵- اعتصابات عمومی دانش آموزان، دبیرستانی‌ها، دانشجویان، آموزگاران، اساتید، کارکنان وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش،
۶- در حد ممکن، ایجاد کمیته های مخفی در محله ها و شهر ها ایران،
۷- آماده سازی نمایندگی برگزیده مخفی‌ از میان افرادی که که از مشروعیت مردمی در نواحی خود برخوردار هستند.
۸ – مردمان ایران و جهان از اقشار خاکستری و مردد جامعه که تاکنون وارد عملیات نشده‌اند انتظار دارند که در کنار مبارزان قرار بگیرند و آن‌ها را از طرق مختلف یاری کنند. عوامل دل بسته به رژیم باید بدانند که کار این رژیم جنایتکار و نادرست به پایان رسیده است وقت آن رسیده است که با کناره گیری از تعهدات و مسئولیت های خود در کنار مردم مبارز و تلاشگر ایران قرار بگیرند تا رژیم را در انزوای بیشتر غرق شود.
۹- سازندگی دموکراسی در ایران نیازمند مبرم به سازماندهی احزاب و عضویت در آنها دارد، زیرا از این طریق است که شهروندان می توانند در سرنوشت خود مشارکت کنند. بنابراین آن‌دسته از مردمان ایران، در داخل و خارج از کشور اگر با حزبی احساس نزدیکی میکنند بهتر است که در آن تشکیلات متشکل شوند، در غیر این با همگرایی خود تشکل‌های سیاسی خود را به وجود آورند.( ۱ )
۱۰- اگرچه ظاهرا رژیم مقاومت می‌کند، باد به غبغب می‌اندازد که ماندنی است، اما افتادن آن ناگهان و به سرعت انجام خواهد گرفت. اگر چنانچه نیروهای مردمی برای بعد از افتادن رژیم آماده اقدامی سنجیده با مشارکت همه برگزیدگان انتخابی مردم نباشند جامعه ما دچار صدمات بزرگی خواهد شد‌. برای جلوگیری از هرج و مرج بوجود آمدن وضعیت مخاطره آمیز، حزب ما در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ طرح پیشنهادی مجلس شورای ملی موقت را که مشخصات آن #رنگین_کمان_بنیاد_آزادی_اندیشه_و_بیان به طور مشروح ذکر شده است را پیشنهاد میکند. از طریق این مجلس شورای ملی موقت که مرکب نمایندگان مردم است میتوان دولت موقت و همینطور قوه قضاییه موقت و قانون اساسی جمهوری ایران را تشکیل داد.
سایر نکات برای پروژه در دوران گذار تا انتخاب مجلس شورای ملی معمولی در این مقاله در سایت و تلویزیون #رنگین_کمان_بنیاد_آزادی_اندیشه_و_بیان به تفصیل آمده است.
۱۰ دی ۱۴۰۱ شمسی برابر با ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲
فرهنگ قاسمی
رئیس و سخنگوی حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است