اعلامیه گروهی از آذربایجانی های مقیم آلمان درباره تظاهرات دهم مهر ۱۳۹۹ در تبریز


جنگ میان آذربایجان و ارمنستان حداقل یک حسن هم دارد. این جنگ باعث شده است که درجه عقب ماندگی سیاسی بخشی از اهالی آذربایجانی ایران برملا شود.۴۰ سال است که آخوندها و اطرافیان آنها بر ایران حکومت می کنند. در این سالها اکثریت آذربایجانی های ایران مثل ۹۰٪ ایرانیان از وضع اقتصادی و سیاسی مملکت ناراضی هستند و اجازه ندارند مثل دیگر ایرانیان علیه حاکمین جمهوری به اصطلاح اسلامی اعتراض کنند. از این وضع ضدمردمی عده کمی که همیشه در میان آذری ها تبلیغات ضد ایرانی و مخصوصا ضدفارسی می کردند و خواهان جدایی آذربایجان از ایران بودند، سوء استفاده کرده این دفعه به بهانه جنگ بر سر قرهباغ علیه ارمنی ها یعنی هموطنان خود شعار ٬مرگ بر ارمنی٬ بدهند. اینست نتیجه ۴۰ سال حکومت اسلامی و تزریق اسلام سیاسی که به نادان کردن مردم و تفرقه افتادن میان آنها منجر می شود.
ما جمعی از آذربایجانیان ساکن آلمان باز هم دخالتهای ترکیه اسراییل و ناسیونالیستهای ترک و ارمنی را در این منازعه محکوم می کنیم.
باید با وساطت سازمان ملل اولا آتش بس اعلام شده و جدی گرفته شود و سپس مذاکرات برای صلح پایدار بین طرفین آغاز شود. هر دو طرف باید با حسن نیت سر میز مذاکره و مصالحه بروند.
باوجود محکوم کردن نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ما معتقدیم که میانجیگری ایران می تواند در کنار سازمان ملل کمک خوبی به برقراری صلح پایدار بین جمهوری های آذربایجان و ارمنستان باشد.
جمعی از ‌آذربایجانیان مقیم آلمان
فرانکفورت- نهم اکتبر ۲۰۲۰

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است