اعتراض دکتر ملکى به اصلاح طلبان، ملى – مذهبى ها و نهضت آزادى: در مقابل بازداشت نرگس محمدى سکوت نکنید!


mohammadi-nargesدکتر محمد ملکى فعال مشهور حقوق بشر ضمن اعتراض به سکوت اصلاح طلبان، نهضت آزادى ها و ملى – مذهبى ها در قبال بازداشت نرگس محمدى از آنها و سایر گروههاى سیاسی فعال در داخل کشور خواست که به سکوت خود در این زمینه پایان دهند.

به گزارش خبرنگار بزرگترین کمپین حقوق بشری، دکتر ملکى در گفتگویی که در صفحه فیسبوکى وى منتشر شده با بیان اینکه “متاسفانه تاکنون اصلاح طلبان، ملی – مذهبى ها و نهضت آزادى ها در این زمینه عکس العملی از خود نشان نداده اند”، اظهار داشت: شاید دلیل سکوت آنها این است که انتخابات مجلس در پیش است و آنها می خواهند از این نمد کلاهی برای خود دست و پا کنند و ساخت و پاخت هاى خود را داشته باشند.

وى خاطرنشان کرد: این گروهها اشتباه می کنند چرا که این دستگاه برای معترضان و کسانى که حرفی برای گفتن دارند ، جایی را باز نخواهد کرد و صلاحیت آنها را در انتخابات رد خواهد کرد.

دکتر ملکى همچنین ضمن تشکر از مراجع بین المللی که در مقابل بازداشت نرگس محمدی سکوت نکردند و خواستار آزادی وی شدند، از فعالان خارج از کشور خواست که اعتراض ها و تحصن ها و فشار هاى خود را بر حکومت بیشتر کنند.

وی با اشاره به بیماری نرگس محمدى گفت: عوامل دادسراى اوین مدعی شده اند که حال نرگس خوب است، ما تا روز یکشنبه که خانواده نرگس می توانند با وى ملاقات کنند صبر می کنیم ببینیم که حال نرگس چگونه است و هر طور که وى صلاح بداند در خصوص تحصن عمل خواهیم کرد.

گفتنى است در حالى که عوامل دادسراى اوین مدعى شده اند حال نرگس خوب است، تقی رحمانى همسر وى امروز یکشنبه در صفحه فیسبوک خود نوشته است که “در همین چند روز هم حال او به وخامت رفته است. در ملاقات با بچه ها حال مناسبی نداشته است. یکی از مسولان قضایی او را تهدید کرده است . نرگس گفته در صورت عدم تحویل دارو های اصلی وی که از سوی پزشک متخصص برای او تجویز شده است ناچار به اعتصاب غذا خواهد بود.”

دکتر ملکى خاطرنشان کرده است در صورتى که ادعاى دادسرا در این زمینه دروغ باشد، تحصن یاران نرگس از هفته آینده در مقابل اوین ادامه خواهد یافت.

او تصریح کرد: ما به رسالت خود در بدترین شرایط عمل می کنیم و حتى اگر موجب تشدید بیمارى هایم شود، از مطالبه خود که آزادى نرگس است، دست برنمی داریم.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است