ادای احترام رئیس کارگروه حقوق بشر مجلس آلمان، اریکا ششتاین باخ به دکتر احمد زیدآبادی


zeydabadi-steinbach

ادوارنیوز: اریکا اشتاین باخ، نماینده مجلس فدرالی آلمان و رئیس کارگروه حقوق بشر و کمک‌های انسان دوستانه، طی پیامی به بهانه سال‌روز تولد دکتر احمد زیدآبادی نسبت به تعهدپذیری همه جانبه ایشان در راه حقوق بشر در ایران ادای احترام کرد.

دکتر احمدی زیدآبادی روزنامه‌نگار و دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) در خرداد ۸۸، تنها ساعاتی پس از اعلام نتایج انتخابات جنجالی ریاست جمهوری دهم از سوی ماموران امنیتی بازداشت و ۱۴۱ روز در سلول انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین به سر برد.

وی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و تبعید در گناباد و ممنوعیت مادام‌العمر از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم شد و اکنون در زندان رجایی‌شهر، دوران محکومیت خود را می‌گذراند.

به گزارش ادوارنیوز متن پیام اریکا اشتاین باخ به شرح زیر است.

جناب دکتر زیدآبادی محترم،

فرارسیدن زادروزتان را صمیمانه تبریک می گویم و پیش از هر چیز برایتان تندرستی و قوای جسمی و روحی آرزومندم تا بتوانید به یاری آن، دوران بازداشتی را که به ناحق و همراه با شرایط دشوار و به دور از منزلت انسانی بر شما تحمیل شده است، سپری کنید.

من شخصاً به تعهدپذیری همه جانبه شما در راه حقوق بشر در ایران به دیده کمال احترام می نگرم. انسان های بی باک نظیر شما برای رژیم ایران به منزله خاری در چشم هستند. ممنوعیت شغلی که علیه شما وضع شده است، نمودی واقعی از چهره دموکراسی ستیزانه و غیربشردوستانه نظام حاکم بر کشور شماست.

جهانیان از این امر به غایت خشمگین هستند. در ماه سپتامبر سال گذشته، پس از آزادی نسرین ستوده، وکیل مدافع حقوق بشر، امیدهای فراوانی در حوزه آزادی زندانیان سیاسی در ایران حاصل آمد که در کمال تأسف جامع تحقق نپوشید.

من در مقام سخنگوی ائتلاف دموکرات مسیحی/ سوسیال مسیحی در حوزه حقوق بشر در مجلس آلمان فدرال و پشتیبان شخصی شما در طرح پشتیبانی جامعه بین الملل از حقوق بشر، همچنان جهانیان را از سرنوشت شما آگاه خواهم ساخت و خواستار رعایت حقوق بشر برای همه ایرانیان خواهم بود.

آرزومند تمامی نیکی های قابل تصور برای شما

با بهترین سلام ها

اریکا اشتاین باخ

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است