ادامه پرونده سازی علیه رسول بداقی!


bodaghi-rasool

سایت حقوق معلم و کارگر: به این وسیله اعلام می گردد که تا کنون کانون صنفی معلمان هیچ جایزه و یا کمک نقدی از داخل و خارج کشور جهت ارائه به رسول بداقی دریافت نکرده است و از سال ۸۹ با قطع شدن حقوق ایشان، تمام مخارج زندگی اش از صندوق مالی کانون های صـنفی معلمان ایران که خودش نیز در آن صندوق عضویت دارد تامین شده است.

رسول بداقی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان،ابتدا در اسفند ۸۵ در بزرگترین اجتماعات معلمان کشور جلوی پارلمان – در اعتراض به اجرا نشدن قانون نظام هماهنگ توسط دولت احمدی نژاد – و در دیماه ۸۷ در دیدار با فراکسیون اقلیت مجلس- برای بررسی تاخیر دولت در اجرای قانون – توسط نیروهای امنیتی بازداشت و برایش پرونده سازی شد. سپس در وقایع سیاسی کشور در شهریور سال ۸۸ در اداره ی آموزش و پرورش اسلامشهر دستگیر و پس از تفتیش منزلش توسط نیروهای امنیتی روانه ی زندان اوین شد. و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب توسط قاضی صلواتی به اتهام تبلیغ و تبانی علیه نظام و تجمع غیر قانونی به شش سال حبس محکوم شد. در ادامه ی ناملایمات، در سال ۸۹ هیات تخلفات اداری او را به اخراج از آموزش و پرورش محکوم کرد.
تاکنون چهار سال و ده ماه است که این کنشگر صنفی فرهنگی بدون مرخصی و با تحمل سخت ترین شرایط در اوین و رجایی شهر زندانی بوده است. به طوری که به ایشان حتی برای مراسم تدفین و تشییع مادرش هم اجازه ی خروج ندادند.
در سال ۹۲ تشدید سردردهای مزمن رسول بداقی و تاخیر زندان در انتقالش به بیمارستان با اعتراض شدید کانون های صنفی معلمان کشور و خانواده ی بداقی مواجه شد. سرانجام با تایید پزشک متخصص، مسئولین زندان با انتقالش به بیمارستان جهت مداوا موافقت کردند. البته ماموران امنیتی به دستور دادستانی در طول دوره ی مداوا، دستهای او را با دستبند به تخت زنجیر کردند!
همزمان با انتخاب رسول بداقی به عنوان برنده جایزه حقوق بشری رها در سال ۹۲ به دلیلی نامعلوم کتابخانه اندرزگاه ۴ زندان رجایی شهربسته شد و با اعتراض بداقی به این اقدام، ماموران او را به انفرادی بردند. پس از چند روز در داداه انقلاب کرج به اتهام اخلال در نظم زندان برایش پرونده جدید تشکیل داده شد. پیمان حاج محمود عطار وکیل کانون صنفی معلمان در اعتراض به این تصمیم با تنظیم نامه ای از رییس قوه ی قضاییه خواست تا به پرونده سازی علیه معلمان و زندانی کردن آنان پایان دهند.
در اردیبهشت امسال وکیل کانون صنفی معلمان، با ارائه ی مستندات قانونی اعلام کرد که رسول بداقی طبق قانون باید در شهریور ۹۳ آزاد شود. با اعلام این خبر موجی از شادی بین فعالان صنفی و خانواده ی فرهیخته بداقی ایجاد شد. در حالیکه فرزندانش چشم انتظار آزادی پدرشان در انتهای تابستان هستند، متاسفانه برخی از مسئولان مرتبط با پرونده با استناد واهی دریافت جایزه و کمک مالی از به گفته ی خودشان “خارج نشینان” توسط کانون صنفی معلمان برای ارائه به رسول بداقی، دادن مرخصی و آزادی ایشان را منتفی دانسته اند.

به این وسیله اعلام می گردد که تاکنون کانون صنفی معلمان هیچ جایزه و یا کمک نقدی از داخل و خارج کشور جهت ارائه به رسول بداقی دریافت نکرده است و از سال ۸۹ با قطع شدن حقوق ایشان، تمام مخارج زندگی اش از صندوق مالی کانون های صنفی معلمان ایران که خودش نیز در آن صندوق عضویت دارد تامین شده است.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است