احکام اعدام زهرا صدیقی و الهام چوبدار را لغو کنید- عفو بین‌الملل صدور مجازات اعدام برای زهرا صدیقی همدانی، از مدافعان حقوق انسانی افراد همجنسگرا، دوجنسگرا، فراجنسیتی و بیناجنسی و الهام چوبدار به اتهام «افساد فی‌الأرض» را به شدت محکوم می‌کند


اطلاعات به ‌دست‌ آمده توسط عفو بین‌الملل نشان می‌دهد که مبنای احکام صادره دلایل تبعیض‌آمیز مرتبط با هویت جنسیتی و/ یا گرایش جنسی واقعی یا مفروض این دو زن و در مورد زهرا صدیقی همدانی، فعالیت‌های مسالمت‌آمیز او در دفاع از حقوق جامعه همجنسگرا، دوجنسگرا، فراجنسیتی و بیناجنسی است.

عفو بین‌الملل از مقامات ایران می‌خواهد که فوراً احکام صادره علیه زهرا صدیقی همدانی و الهام چوبدار را لغو و آن‌ها را آزاد کنند.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در چهارم شهریور ماه اعلام کرد که زهرا صدیقی همدانی و الهام چوبدار در ارتباط با «قاچاق زنان و دختران» به اعدام محکوم شده‌اند.

سال گذشته، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ادعا کرده بود که «قاچاق» ادعایی «جهت فحشا و هدایت و پشتیبانی از گروه‌های همجنس‌گرایی» بوده است.

عفو بین‌الملل معتقد است که اتهامات قاچاق جعلی و ساختگی است و به خاطر هویت جنسیتی یا گرایش جنسی واقعی یا مفروض این دو زن و ارتباط زهرا صدیقی همدانی با پناهجویان ایرانی متعلق به جامعه همجنسگرا، دوجنسگرا، فراجنسیتی و بیناجنسی مطرح شده است.

iarae emrooz

اطلاعات بیشتر در مورد زهرا صدیقی همدانی را اینجا بخوانید:
(https://www.amnesty.org/en/documents/mde13/5180/2022/en/)

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است