آمریکا افراد و شرکت‌های جدیدی را به فهرست تحریم‌های ایران افزود


tahrimhaوزارت خزانه‌داری آمریکا چندین فرد و شرکت از اروپا و خاورمیانه را به خاطر کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌ها وارد فهرست سیاه خود کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه اعلام کرد که این شرکت‌ها و افراد در زمینه کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران مجازات شدند.

این دومین بار از زمان توافق هسته‌ای سوم آذر  است که آمریکا افراد و شرکت‌هایی را به خاطر نقض تحریم‌های ایران در فهرست تحریم‌های خود قرار می‌دهد.

به موجب این تحریم‌ها این شرکت‌ها دیگر نمی توانند با نظام مالی آمریکا در ارتباط باشند.

بر اساس توافق موقت هسته‌ای که در ۳۰ دی ماه به اجرا گذاشته شد، آمریکا و اروپا بخشی از تحریم‌ها علیه ایران را به مدت شش ماه تعلیق کردند، اما بخش اعظمی از تحریم‌ها، از جمله تحریم نفت و بانک مرکزی ایران کماکان باقی مانده است.

خزانه‌داری آمریکا در اعلامیه‌ای که پنجشنبه منتشر کرده، می‌گوید که اقدام جدید آمریکا در تحریم شرکت‌های ناقض تحریم‌های ایران نشانه عزم و تعهد این کشور برای ادامه «تحریم‌های موجود» علیه ایران است.

آمریکا قول داده است که تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع نکند، اما تاکید کرده ناقضان تحریم‌های موجود علیه ایران که به قوت خود باقی است، مجازات خواهند شد.

به ویژه پس از استقبال شرکت‌های خارجی در سرمایه‌گذاری در ایران و نیز احتمال تصویب تحریم‌های جدید در کنگره، دولت آمریکا نسبت به نقض تحریم‌های موجود هشدار داده است.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، افراد و شرکت‌هایی که پنجشنبه به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند از کشورهای ترکیه، اسپانیا، آلمان، گرجستان، افغانستان، ایران، لیختن اشتاین و امارات متحده عربی هستند.

خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که این شرکت‌ها و افراد برای دور زدن تحریم‌های مالی علیه ایران و فروش نفت و همچنین انتقال فناوری نظامی به تهران کمک کرده‌اند؛ همچنین به گفته این وزارتخانه، شرکت‌های اسپانیایی در دستیابی به تکنولوژی هسته‌ای به ایران کمک کرده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید برخی دیگر از این شرکت‌ها در فعالیت‌های تحت حمایت ایران در افغانستان و سوریه مشارکت داشته‌اند.

رادیوفردا

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است